[FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102362
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 19:25

Week 1.

Afbeelding

maj0

Berichten: 6631
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 19:52

Ik ga ook proberen mee te doen.

Voor mij deze eerste foto een poging tot low key. Was voor mij de eerste keer en het is een zelf portret wat mij ook wel weer nerveus maakt.

Week 1
Afbeelding

Calice

Berichten: 9863
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:17

Ik ben ook weer van de partij! :):) .


Week 1
Afbeelding

magda_90
Berichten: 32285
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:25

magda_90 schreef:
Jeeh! Ik heb wildse plannen voor dit jaar (lees, een lijsje van Pinterest gedownload omdat ik mijzelf meer wil uitdagen :P ).

Voor nu eindelijk weer eens paarden gefotografeerd! Geen perfectionisme en prestatiedrang die nu in de weg lag, alles mag niets moest setting. Zo blij dat dat mocht bij DrawnHorse op stal. :+:

Week 1
[ Afbeelding ]


En de verzamelplek: https://www.flickr.com/photos/magdakwan ... 530195263/.

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:35

DrawnHorse schreef:
Leuk het nieuwe topic en doe dit jaar ook graag weer mee.
Alleen jammer dat ik niet in OP sta ondanks dat ik 52 foto's heb waarvan 1 week te laat ingeleverd is.

Ik had zo te zien een foutje gemaakt. Ik had het minnetje van iemand die op een bepaalde week een foto niet had ingeleverd per ongeluk een vakje lager gezet, bij jou dus. Je hebt 51 weken op tijd ingeleverd! En daarnaast idd 1 te laat.

Fem schreef:
Mijn week #1: Heeft er iemand een tip hoe ik er voor kan zorgen dat Flickr mijn foto's correct weergeeft (scherpte) of een andere uploadsite kan adviseren? De foto is namelijk gewoon scherp en het frustreert me wel een beetje eigenlijk.

Ik heb eigenlijk hetzelfde antwoord als LoveUggs. Ik verklein in LR of PS tot 2048 px op de lange zijde voordat ik het op Flickr zet.
En hoe ik ook kijk (laptop of telefoon), ik vind jouw foto er gewoon goed scherp uit zien!


Mijn week 1. Een beetje standaard: vuurwerk. Deze keer geen vuurwerkshow, omdat ik niet meer in Gent woon, dus geprobeerd wat meer van het geheel (de straten) er op te zetten. Zonder statief was wel een uitdaging.
Afbeelding

En zoals alle jaren verzamel ik hier: https://flic.kr/s/aHsk3Y1V5b

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:52

2020, voor mij ook al weer het 7e jaar dat ik mee ga doen :D

Vuurwerk was bij ons door de mist helemaal niet te zien dus ook geen foto's gemaakt.
En daarna stond mijn hoofd niet naar fotograferen, 2 januari heb ik een van mijn hondjes in moeten laten slapen...
Dus 2020 begint met een wat oudere foto, van Toby. Heeft hij toch nog een plekje in het 2020 topic...

Week 1
Afbeelding

DrawnHorseJarig

Berichten: 1572
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Grens tussen Groningen en Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:52

Kan gebeuren JewEmm. Het is en blijft mensenwerk.
Was al benieuwd waarom ik er niet tussen stond.

De challenge vind ik echt leuk en is voor mij een leuke uitdaging naast mijn drukke baan.

Sharani
Berichten: 4678
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 21:06

MarijeR schreef:
2020, voor mij ook al weer het 7e jaar dat ik mee ga doen :D

Vuurwerk was bij ons door de mist helemaal niet te zien dus ook geen foto's gemaakt.
En daarna stond mijn hoofd niet naar fotograferen, 2 januari heb ik een van mijn hondjes in moeten laten slapen...
Dus 2020 begint met een wat oudere foto, van Toby. Heeft hij toch nog een plekje in het 2020 topic...

Week 1
[ Afbeelding ]


Knappe Toby ;( Y;(

Mijn week 1, 1 januari vroeg in de morgen gemaakt:
AfbeeldingIMG_1132 by Bianca de Warle, on Flickr
Laatst bijgewerkt door Sharani op 05-01-20 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Fris

Berichten: 832
Geregistreerd: 06-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 21:19

Ik doe dit jaar uiteraard ook weer mee *\o/*
Wel grappig dat ik precies elk jaar 1 foto te laat inlever :Y) Dit jaar gaan we voor 52!

Week 1

Even erop klikken voor een scherpere versie :)

Afbeelding2bewerkt-2958 by Rosa van Dijk, on Flickr

joeluna

Berichten: 2588
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 22:30

Voor het laatst in 2017 meegedaan aan Picture of the Week en wil het graag weer gaan oppakken.
Helaas moet ik de eerste weken waarschijnlijk wat 'oudere' foto's inleveren, mijn nieuwe camera en lens zijn namelijk opgestuurd om op elkaar af te laten stemmen i.v.m. frontfocus -O- Als ik mijn camera weer terug heb post ik natuurlijk nieuwe, en hopelijk scherpe, foto's :D

Week 1
De hond zat aan een lijn en het uitdoen van het tuigje was hier helaas niet mogelijk :)
(Bokt upload)
Afbeelding

Loiz

Berichten: 5835
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 22:52

Last minute wil ik ook graag meedoen, wil dit jaar écht m'n camera meer gaan gebruiken dus mooie stok achter de deur!

Afbeelding

Caitlin_K
Berichten: 3770
Geregistreerd: 04-05-11

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 02:18

Ik doe mee!
Mijn week 1:
Afbeelding

Nayomie
Berichten: 32795
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 09:27

Paar jaar geleden helaas niet succesvol meegedaan. Nu beschikking over goede camera en wil ik dit jaar wat meer proberen en oefenen. Ivm studiedrukte kan ik alleen niet elke week feedback geven. Maar wil zeker proberen eens in de zoveel tijd opbouwende kritiek te kunnen geven. :) Foto voor deze week heb ik klaar, komt later vandaag. :D

Gerdjee

Berichten: 1509
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 20:16

Week 1

vandaag locatieonderzoek gedaan als onderdeel van mijn fotografie examen. Op 16 Januari zal ik hier gaan fotograferen voor het echie :D #spannend!

Ik zoek nog mensen die styling/visagie, assistent of model willen zijn. Ik weet niet of ik dat hier mag vragen, maar mocht je hier meer info over willen laat het mij dan weten!

AfbeeldingZusterflat Den Bosch by winniefotografie, on Flickr

maj0

Berichten: 6631
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 20:21

Jammer dat ik gewoon nog te dik ben anders leek model me nog wel wat

Nayomie
Berichten: 32795
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 20:23


Gianti

Berichten: 10947
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 20:37

Ik wil dit jaar erg graag meedoen :)

Ben nu nog bezig met foto's bewerken van nazomerreis naar Mallorca :) Ik zoek alleen nog de beste upload site, want deze foto was echt haarscherp :(

Week 1
Afbeelding

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:00


magda_90
Berichten: 32285
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:09

Week 2
Ok wil mijzelf meer uitdagen op technisch gebied en met name dingen die ik anders niet zo snel zou doen. Ik heb hier gekozen voor "darkest". Eigenlijk kun je daar best leuke dingen mee doen! Deze ga ik verder onderzoeken. :j


AfbeeldingPicture of the Week 2020: Week 2 by Magda Kwanten, on Flickr

NESCAFE

Berichten: 3204
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 08:18


PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 14:14

magda_90 schreef:
Week 2
Ok wil mijzelf meer uitdagen op technisch gebied en met name dingen die ik anders niet zo snel zou doen. Ik heb hier gekozen voor "darkest". Eigenlijk kun je daar best leuke dingen mee doen! Deze ga ik verder onderzoeken. :j


[ Afbeelding ]Picture of the Week 2020: Week 2 by Magda Kwanten, on Flickr


Heel erg leuk!

Gerdjee

Berichten: 1509
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 16:41

Week 2

Mijn voornemen voor dit jaar is denk ik om meer zwart wit te fotograferen. Ik heb nu sinds kort mijn instellingen zo staan dat de beeldstijl zwart wit is. dus als ik fotografeer dan zie ik het beeld gelijk in zwart wit en ik merk dat ik daardoor nog beter kijk naar compositie en mijn werk eigenlijk ook veel mooier vind.

AfbeeldingReetje by winniefotografie, on Flickr

Dit is het album met nog meer foto's van deze serie: https://www.flickr.com/photos/133453798 ... 2559198512

en dit is het album waar ik zal verzamelen dit jaar: https://www.flickr.com/photos/133453798 ... 2559135192

Gerdjee

Berichten: 1509
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 18:29

zal ik maar aftrappen met de feedback?

Week 1



LoveUggs: Gaaf beeld! Hoe heb je dit voor elkaar gekregen?! En jij natuurlijk ook de beste wensen :D

xMayo: Prachtig scherp beeld! Persoonlijk had ik hem nog een tikje meer naar links geplaatst. De achtergrond is wel echt adembenemend.

Lifaya: lief! Hij lijkt bijna zwart wit! Er lijkt alleen erg veel ruis in te zitten, maar dat kan ook door het uploaden komen natuurlijk. Je kadrering vind ik goed. Je onderwerp zit niet recht in het midden, maar het oogje wel… daar zou je misschien nog mee kunnen puzzelen, denk out of the box. Ik shop er vaak gewoon nog een stuk foto bij zodat mijn compositie beter uitkomt.

Fem: Mooie heldere plaat!

DrawnHorse: Lief! Leuke spontane foto. Alleen jammer dat er net geen licht in de ogen van de kat valt. Mooi dat je er een soort doorkijkje van hebt gemaakt met dat stuk krabpaal rechts ook nog.

Rosslover: Mooi beeld! Ik vind de kleur van het paard wel een beetje plat ogen, hier had ik persoonlijk iets meer contrast aan toegevoegd.

Muronia: Leuk beeld! Het is wel een beetje, waar gaan die oren met het paard naartoe :+
Mooi dat je ook nog kleurverschil in het oog ziet. Hierdoor hou je wat meer gevoel vast.

Suuszels: leuk beeld, lekker ontbijt ook! Fijne compositie

Dandy200: Lief beeld, maar volgens mij wel volledig onscherp, dat is jammer. Fotografeer je manueel? Zo, ja wat waren je instellingen?

Magda_90: Wat een toffe uitsnede en mooie kleur bewerking! Met welke lens heb je dit geschoten?

Thats_Me: Wat een rete gave plaat! Die bovenkant van die bomen wow!

NESCAFE: Altijd fan van jouw fotografie! Heerlijk hoe jij je compositie bepaald. Weer een prachtige plaat van Donder.

Quintenvo: Ik heb je door de jaren heen zien ontwikkelen en wat ga jij elke keer weer vooruit! Is het je plan om fulltime fotograaf te worden? (Of ben je dat al?)

Hamsterfan! Wauw wauw!! Echt prachtig wat een super mooi beeld! Ik ben heel erg benieuwd naar je beelden dit jaar als ik dit zo zie.

Niobe: Super lief! Prachtig scherp en schattig

PureSG: Mooi beeld! Probeer voor het uploaden bijvoorbeeld gebruik te maken van Flickr dit is een hele fijne website die meestal je beelden niet onscherp maakt. Nu lijkt je beeld namelijk onscherp en volgens mij was dat het niet

Isa: Prachtig! Precies het juist moment heb je weten te vangen. Heel mooi licht. Persoonlijk had ik wel het onderwerp iets meer naar links geplaatst. Nu staat het erg in het midden.

Bellatrix: Ach wat lief! Dit vind ik echt een mooi beeld van je. Je hebt mooi die pure rustige blik weten te vangen bij het paard.

Maj0: Altijd spannend zo’n zelfportret. Ik vind dat je het lowkey goed hebt uitgwerkt, zeker omdat je nog wat licht in je oog hebt zitten. Je staat er prachtig op. Ben je er zelf ook tevreden mee?

Calice: Lief! Wat leuk al dat goud. Persoonlijk had ik bij haar neusje wel nog iets meer ruimte over gelaten.

JewEmm: Gaaf beeld! Jammer van de storende lichten in de straat, maar verder erg gaaf. Mag ik vragen op welk diafragma je gefotografeerd hebt?

MarijeR: Ach wat een lief beeld. Sterkte met het verlies, maar ik vind dit wel echt een prachtig beeld van hem.

Sharani: Mooi met een leuke weerspiegeling in het water. Ik had heb boven de linker boom nog iets meer ruimte gegeven persoonlijk.

Fris: Mooi beeld! Lekker actief, met prachtige kleuren in de achtergrond.

Joeluna: Leuk dat je weer mee doet! Prachtige hond, met die kleur ogen! Voor de compositie had ik de hond nog iets meer naar links geplaatst.

Loiz: Leuk beeld zo in het bos! Prachtig hoe die vacht opgaat tussen de takken. Fijne compositie.

Caitlin_K: Mooie plaat! Prachtig vastgelegd zo.

Nayomie: ach wat een snoetjes. Ik vind het een leuk beeld met fijne kleuren.

Gianti: Toen ik dit beeld zag dacht ik echt Wow! Prachtige plaat met zulke mooie heldere kleuren. Het licht in de ogen en de blik van het model zijn echt prachtig.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102362
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 18:34

Bedankt voor je feedback! :D

maj0

Berichten: 6631
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 18:53

Bedankt voor je feedback!
Ben er aardig tevreden over maar ik kijk nog niet helemaal zoals ik wil haha