Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marit schreef:Precies ikke! Daar ben ik het volledig mee eens.
Je ziet steeds vaker fotoshoots van prachtige meiden in lange jurken met hun paard ernaast. Als je daar vrijwel niets aan bewerkt, vind ik het vaak wat misplaatst ogen. Dan is het gewoon 'een meisje in een jurk in een weiland'. Het staat dan een beetje vreemd. Maar bewerk je hem dan in een mooie sfeer die de jurk complementeert, dan is het totaalplaatje ineens heel anders, en klopt het beeld wél. In dat soort situaties is het toch heerlijk om eens wat verder te gaan dan normaal?
Marit schreef:Maar wat maakt het jou uit hoe het eindresultaat verkregen is? Als het eindresultaat iets is wat jij heel mooi vindt, dan is het toch prima? Er leiden meerdere wegen naar Rome. Zo denk ik er ten minste over. Als ik een mooie foto zie maakt het mij geen klap uit hoe die tot stand is gekomenAls iemand maar die kwaliteit constant kan bieden vind ik alles best.
Wat betreft dat voorbeeld, ik noemde al dat de scherptediepte het grootste probleem was, maar die apparatuur had ze nu eenmaal niet. Vandaar dat ik het even zo oploste om dat effect alsnog te kunnen laten zien.
xAnthea schreef:Ja ik vind dat je dan gaat betalen voor een bewerker en niet voor een fotograaf... Want ik heb ook PS dus dat resultaat kan ik ook verkrijgen.. Om daar dan voor te betalen?
Dan kan je tegenwoordig met het goedkoopste fototoestel de mooiste foto gaan maken en dat vind ik persoonlijk not done.
lifaya schreef:Tjah ik heb een prima camera maar in grauw weer laat hij mij toch in de steek. Minder detail heb ik dan. Moet ik dan maar voor meteen een camera van 3000 euro kopen? Is toch wel een paar maanden salaris en als je op jezelf woont niet echt haalbaar. On elk geval niet logisch als fotografie niet je werk is (nog)
Wel ben ik van mening dat als je foto reportages aanbieding je op zn minst een degelijke set hebt met een spiegel reflex en telelens
lifaya schreef:Genoeg mensen met ontzettend veel potentie en ook een hele hoop kunnen met een instap model. Er is helemaal NIKS mis met een instapmodel, enige is dat het minder mogelijkheden bied en functies mist als een model van 4000 euro. Maar je kan er nog steeds prachtige foto's mee maken als je weet hoe je er mee moet omgaanIk heb een body van 1200 euro, de Canon 7D, prima camera maar ik merk dat ik wel beperkt ben op bepaalde gebieden, helaas. Maar dat ben ik. Ik fotografeer allround en zowel binnen als buiten. Als jij als fotograaf enkel in de studio werkt kan je al heel goed uit de voeten komen met een (recent) instapmodel. Ik zou dolgraag een camera van 4000 euro willen, maar ik kan dat geld gewoon simpelweg niet missen
magda_90 schreef:Dat is imo ook niet waar. De een is imo alleen meer een fotograaf en de ander meer een beeldbewerker. Dat is mijn eigej mening overigens.
Goede apparatuur doet veel, maar als je het niet ziet doet ook dure apparatuur weinig.