Ik zou ook zorgen dat je echt goed kan omgaan met je (extra of gehuurde) body. Je moet natuurlijk heel snel kunnen handelen en dan heb je geen tijd om te zoeken naar knopjes, etc.
Ik twijfel nog of ik op prime over wil gaan of dat ik een collectie zoomlenzen ga kiezen.
Ik wil een bereik van ongeveer 20mm tot 200mm wel echt helemaal coveren. Ik denk nu aan een 24-70mm voor allround + 100mm macro voor detailfoto's + 70-200 f/2.8 voor portret foto's.
Als ik over ga op prime wil ik denk ik een 30mm voor overzicht, 50mm voor portret, 100mm voor macro en misschien nog een 80 erbij voor portret. Een zoom-serie is wel goedkoper omdat ik daar al bijna alles van heb dus ik denk dat het die gaat worden

Dan hoef ik er alleen nog een 24-70 bij te kopen en ik kan zelfs nog mijn groothoek mee nemen.
Ik fotografeer nu met een 6D + 650D maar die 650D wil ik wel gaan upgraden want ik vind de kwaliteit op het gebied van ruis gewoon niet top. Flitsers moet ik nog in gaan investeren en ook een cursus in gaan volgen want hier heb ik nog echt nul verstand van en zal ik toch onder de knie moeten gaan krijgen.
Qua geheugen kun je beter meerdere kleine kaartjes doen dan 2 hele grote. Als er iets crasht ben je dan zo min mogelijk kwijt.
Prijs per uur is natuurlijk altijd lastig. Ik hoor om mij heen wel echt alles vanaf €100,- per uur maar dat ligt natuurlijk ook aan de kwaliteit die je denkt te kunnen bieden en wat er allemaal in het pakket zit.
De 6D is absoluut geen trage camera. De snelheid hangt van meerdere dingen af. Wanneer jij een geheugenkaartje van 30MB/s in je camera drukt, kan je inderdaad minder snel beelden achter elkaar schieten. Gebruik je een geheugenkaart met 120MB/s zul je meer beelden snel achter elkaar kunnen maken. Dit heeft echter niets met de prestaties van de camera te maken, maar met de snelheid waarop jouw geheugenkaart de beelden kan wegschrijven. 
).