[FOTO] Draagdoeken op Urbexlocatie...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Re: [FOTO] Draagdoeken op Urbexlocatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 00:17

Zonde zeg. Zo heb je ook verlaten pretparken en zwembaden. Zo raar dat dat kan gebeuren eigenlijk.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 00:19

Ja, het is echt bizar..
Hier in NL zijn dan ook maar weinig Urbex locaties... Want dit soort dingen gebeuren niet echt in NL..

Je hebt soms wel leegstaande gebouwen, maar dat is vaak maar van korte duur, wordt dan tijdelijk bewoond totdat er een bestemming voor is gevonden, het wordt gesloopt of het wordt opgeknapt..

Maar echt verlaten en verwaarloosd kom je maar weinig tegen in NL

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 00:30

Ik ga het proberen.

Om het mooi te vinden moet je van de sfeer houden. Ik love it :D
Maar om een product te promoten moet het product wel de aandacht trekken.
Deze foto's trekken de aandacht om locatie, sfeer en model wat eigenlijk agressieve uitstraling heeft.

Foto-technisch heb je niks aan mij. Wat betreft model ga ik even voor zitten. Ik ben zelf in mijn studiejaren model geweest dus kan ietsje over zeggen

Roodharige mensen zijn moeilijker vast te leggen. Door hun bleke huidskleur, daardoor matchen niet vaak niet veel kleuren samen. Hier zie ik kleuren die net niet zijn doek, jurk, schoenen....kakofonie van kleuren

Foto4 Te ver af, fronsende wenkbrauwen, stijve pose kwa voeten, arm te dicht en slap langs lichaam. Geen spontaniteit. Te veel kleur pakket, rood, groen, blauw........ Weinig doek

Foto5 vind ik wel aardig, model had iets meer omhoog moeten kijken waardoor je strakker kaaklijn krijgt.
Hier mis je duidelijk panty, camouflage op benen.

Foto6 dichterbij voor doek, staart naar achter want moeders willen ook gezicht baby zien. Baby's verkoopt namelijk. Ansicht een nette foto

Foto 7-8 onnatuurlijke houdingen, vooral 8
Foto9 in elkaar gedoken, teveel poseer, nooit recht in de camera kijken bij een pose, niet vrouwelijk

foto10 leuk idee, doek goed zichtbaar, alleen iets dichterbij en gezicht model 1 laten terug komen in spiegel. Model meer fier staan of kijklijn naar voren
Zou ook mooier zijn als baby iets zichtbaar was.

Foto 11 is echt niks, verkeerde pose, achteruit hangend, evil uitstraling, rommelig kapsel

Omdat model redelijk volle benen heeft zijn niet alle standfoto's geschikt.

Bedoeling is de doeken verkopen maar die trekt mijn aandacht echt maar op 3 foto's

Hopelijk krijg ik nu niet bokt over me heen.....alvast sorry

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 01:20

Ik vind het geen mismatch.
De doeken zijn werkelijkprachtig (verzot op deze kleuren).
Erg puur en sereen. Daarnaast zijn sommige wat groffer geweven.

Dat match met de mooie lokatie, de kleuren van de muren en deuren en het rauwe en pure van het verval. Dat in combi met het zacht en sereen van de jurk en de haren en het baby thema.

En de doek met de strik-knoop vind ik echt heel erg mooi.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:39

Pfoeh, pittige discussie's hier.

Ik ben zelf redelijk bekend met urbex, al beoefen ik dit niet (ben er een veel te grote schijtluis voor :+ ). Ik vind de locatie opzich echt prachtig, het is nog niet zo geplunderd als menig locatie in Duitsland/Belgie (helaas kunnen mensen zich blijkbaar niet aan de regels houden). Echter mis ik zelf ook de logica een beetje m.b.t de draagdoeken. Ik vind de foto's technisch top in orde (al had het van mij betreft allemaal wel iets meer 'edgie' mogen zijn, 't is vrij safe nu en als je toch al bezig bent met doorbreken van taboo's ... ;) ).

Ik heb de reactie's even gelezen maar ik mis de link ook een beetje. Ik denk persoonlijk dat je hiermee de doelgroep die je wilt bereiken niet echt gaat bereiken want als ik als moeder net een kindje geboren heb en foto's zie van een bijna post-apocaliptisch achtige omgeving met een vrouw met die producten om krijg ik een beetje een horror-scenario gevoel. Ik denk persoonlijk dat je dit soort producten veel beter verkoopt met sfeervolle (niet persee lief, schaapjes en koetjes met een kitten erbij) detailfoto's dan echt een post-zombie invasie achtige setting :+

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 14:20

Helaas is het me nooit gelukt om raak te klikken (zit daarvoor echt te weinig achter de pc) de doeken vind ik prachtig <3 <3 <3

De Foto's zouden mij niet overhalen tot koop, daarvoor heb ik veel meer met de foto's die op de website staan.

Fototechnisch gezien vind ik de fotos wel mooi (de meesten), echter had ik zelf wel hier en daar wat rode accenten genuanceerd :o

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 20:20

Tita: Dankjewel voor de extra feedback/uitleg... :)
Ik kan mij in veel dingen wel vinden..
Wat mij betreft krijg je bokt niet over je heen.. Je geeft alleen je mening en wat feedback ;)

Courses: Dankjewel voor je berichtje(s)
Je hebt zeker gelijk, het is allemaal erg safe fototechnisch..
Zoals ik eerder ook al aangaf in mijn reacties ben ik me daar heel erg bewust van..
Tijdens mij opleiding word ik gestimuleerd om uit mijn comfortzone te komen, dit doe ik dan ook regelmatig..
Maar in zulke situaties grijp ik blijkbaar nog graag terug naar safe en bekend..

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:58

Moderatoropmerking:
Ik heb een flink aantal berichten verwijderd. Dit is een topic op FK. FK is bedoeld om de foto's te tonen en daar feedback en/of tips te krijgen. Het bespreken van knooptechnieken, doelgroepen voor verkoop van doeken etc. is niet toegestaan. Ik wil jullie verzoeken om je weer te richten tot het bespreken van de foto's.