[FOTO] Fotoreis Duitsland (HPE), de eerste foto's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 14:39

Dat zal een gave reis geweest zijn en vooral leerzaam! Het geleerde ga je vast ook nog na de reis in praktijk brengen, en gelukkig kan je altijd nog dingen vragen aan de meiden van HPE.
Je foto's zijn mooier en beter als mijn foto's toen ik een half jaar aan het fotograferen was, vooral blijven oefenen hoor :) Nog niet denken aan eventuele klanten e.d, ga eerst lekker genieten van het fotograferen. Dat is namelijk het leukste van alles, blij worden van een foto die jij gemaakt hebt.
Je zal je foto's over 5 jaar eens zien, dan zijn deze foto's ook nog leuk om te zien hoe ver je al bent gekomen. Maar vooral een herinnering aan een mooie reis!

Naoom_

Re: [FOTO] Fotoreis Duitsland (HPE), de eerste foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 15:12

Ik ben heel benieuwd naar de foto's die je bewerkt hebt a/d hand van tips/commentaar van de meiden van HPE. :D

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 15:51

Ik ben geen expert op het gebied van fotografie, maar bekijk dit dus echt als een standaard mens die naar foto's kijkt en ik vind ze dus werkelijk PRACHTIG! Helemaal te gek. Het commentaar wat je krijgt kan ik mij veelal niet in vinden, want die zijn ook gebaseerd op smaak. Ik zeg: ga zo door en ik ben benieuwd hoe je foto's zijn als je een paar jaar verder bent, want dit is al echt super gaaf!

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 16:14

Wat een gave foto's!!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 19:45

Bedankt voor alle tips en lieve berichtjes!
Ik moet eerlijk zijn, alle eerste reacties kwamen wel hard aan hoor.. := Gelukkig weet ik dat het goed bedoelde en lieve berichten zijn om me juist verder te helpen! Maar als je stiekem toch wel trots bent op het resultaat (veel bewegings foto's waar ik echt heel veel moeite mee had) moet je toch even slikken..

Maar al met al zijn de reacties ondanks dat wel heel positief en daar ben ik heel blij mee! Ga jullie ook zeker meer laten zien als ik meer heb uitgewerkt. (moet volgens mij nog een weekje wachten :=)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 19:50

Ach je moet het ook zo zien, hier op Bokt zitten zooo veel fotografen, vaak met al een paar jaar ervaring. Dan is er gauw wat op te merken aan de foto's van iemand die het een half jaar doet. Zulke foto's als in je OP maakte ik niet na een half jaar :P dus wat dat betreft heb je het zeker heel netjes gedaan :j

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 20:02

Het was echt niet als harde kritiek bedoeld, maar kan me voorstellen dat het zo over kan komen. Zeker wanneer je heel erg trots bent op je foto's en een ander heeft hier en daar wat aan te merken, dan is dat natuurlijk niet zo leuk.
Alles was als opbouwend bedoeld en hoop dat je er je voordeel gaat uithalen. :) Daarnaast lag een deel van het commentaar ook bij de organisatie en dat is niet voor jou bedoeld natuurlijk. :D

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 20:13

Weet ik! Ik zie het ook als tips, en niet als afkrakende kritiek.
En idd wat je zegt Naoom, wanneer je trots bent op je foto's komt het al snel anders over. Vandaar dat ik zei dat het wel even slikken was maar dat ik zeker weet dat het goed bedoeld is! :j Ga het ook zeker meenemen! :j

Ik bestel trouwens altijd alles bij Kamera Expres, en daar heb ik gister een kaartlezer besteld. Helaas nog niet binnen dus heb even gemaild over hoe of wat en meteen even gevraagd of het mogelijk is langs een van de winkels te komen voor een vraag over mijn camera waar ik zelf met de handleiding en met internet niet uitkom (het scherpstel punt). Misschien dat ze me zelfs via de mail even zouden kunnen helpen (te veel dingen te doen en te weinig tijd :+)

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:01

Moet zeggen dat ze bij mij op de computer ook niet scherp tonen, ik denk dat je dat dan toch eens even moet kijken om eens een bezoekje te brengen naar Kamera express. Wat ik wel weet met een instapmodel, want dat ik met mijn Canon 1100d ook, dat je geen scherpstel punt kon kiezen. Ik denk dat, dat precies het zelfde is als bij jou.

Ik denk ook dat je veel meer uit je foto's kan halen, mocht je willen kan ik ook altijd wat proberen voor je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:04

DShots schreef:
Moet zeggen dat ze bij mij op de computer ook niet scherp tonen, ik denk dat je dat dan toch eens even moet kijken om eens een bezoekje te brengen naar Kamera express. Wat ik wel weet met een instapmodel, want dat ik met mijn Canon 1100d ook, dat je geen scherpstel punt kon kiezen. Ik denk dat, dat precies het zelfde is als bij jou.

Ik denk ook dat je veel meer uit je foto's kan halen, mocht je willen kan ik ook altijd wat proberen voor je?

Ik denk niet dat je per definitie bij een instapmodel geen scherpstelpunten kan kiezen! Zelf heb ik ook een instapmodel en daar kan ik prima mijn scherpstelpunten kiezen. :) Misschien is er dan toch een instelling verkeerd?

Verder ga ik met de rest mee, sommige foto's zijn bij mij té kleurrijk, maar hopelijk heb je veel van de reis geleerd waar je nu wat mee kan!

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:06

Ik kon niet met mijn Canon 1100d geen scherpstel punt kiezen, dus denk dat het toch wel bij de meeste instap modellen niet in zit ;))

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:07

Absoluut niet als kritiek bedoeld! In dit geval is het de fout van je camera en niet van jou... Ik snap je punt wel en herken het ook.
Zitten hele toffe platen tussen hoor! Ga zo door zou ik zeggen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:08

DShots schreef:
Ik kon niet met mijn Canon 1100d geen scherpstel punt kiezen, dus denk dat het toch wel bij de meeste instap modellen niet in zit ;))

En ik kan dat wel met mijn Nikon D3200, dus alle instapmodellen hebben nu per definitie wel meteen allemaal scherpstelpunten? :+ Nee, zo werkt dat niet...

Ik denk dat het van merk tot merk en van model tot model verschilt. Hoe het bij de Sony van TS zit weet ik niet, maar ik zou het zeker niet meteen afschrijven. :)

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:09

Ik weet niet hoor, maar mij heb je nooit horen zeggen dat geen ene instap model niet kan kiezen. Dus weet niet waar je dat vandaan haalt ;)

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:31

DShots schreef:

Als het goed is heeft de 1100D 9 scherpstelpunten?

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 00:18

Ilona schreef:
DShots schreef:

Alles wat betreft de foto's is al gezegd maar ik wou hier toch even op inhaken, ik heb zelf de 1100d en heb inderdaad 9 AF punten waarbij ik ze zelf ook gewoon vast kan zetten :). Voor de ts: Je bent op de goede weg, gewoon lekker zo doorgaan :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 00:31

Er zitten mooie foto's bij, met gevoel voor licht! Leuk, zo doorgaan, ben benieuwd wat er dan van komt :)

LoveUggs schreef:
Het kan misschien komen omdat ik met mijn camera niet zelf mijn scherpstelpunt kan kiezen. Het kan wel maar dan moet ik steeds een lange handeling uitvoeren waardoor ik eigenlijk ALTIJD te laat zou zijn. Misschien dat er hier op bokt mensen zijn die weten hoe dit werkt bij de Sony A58? Want we hebben het geprobeerd op te zoeken etc en uitgeprobeerd maar geen oplossing gevonden. Alles is dus gedaan met automatisch scherpstellen dus misschien dat dat een grote rol erin speelt?

Twee tellen in de handleiding gekeken, en volgens mij staat het gewoon op pagina 121 :)
http://pdf.crse.com/manuals/4459705721.pdf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 00:33

De a58 heeft 15 AF punten. Dit is gelijk ook even een stip gezien ik wel weet hoe je de AF punten kunt veranderen op Sony. Staat overigens ook gewoon in je handleiding en is ook simpel op internet te vinden.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 09:49

Dank je wel allemaal voor de tips enzo! Ik ga thuis eens op die pagina kijken in de handleiding of het daar echt in staat.

Net even bericht gehad van merel die het topic voorbij zag komen en ze gaat vanavond even met me mee kijken waar het nu fout gaat. Ze heeft dezelfde foto's ook daadwerkelijk op mijn laptop gezien voordat ze geupload waren en vond ze juist wel geslaagd dus we gaan even kijken waar het precies allemaal mis gaat.

KimdeGroot94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 14:00

Ilona schreef:
DShots schreef:

Klopt, ik heb die ook! Kun je gewoon (simpel en snel) instellen!