Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:Ik heb eigenlijk altijd gedacht dat de joden onder een douche moesten staan. Ik legde altijd een link met dementerende mensen dat die daarom niet onder de douche wilden. Maar door jouw foto van die blikken heb ik weer iets meer duidelijkheid
Goof schreef:purny schreef:Ik heb eigenlijk altijd gedacht dat de joden onder een douche moesten staan. Ik legde altijd een link met dementerende mensen dat die daarom niet onder de douche wilden. Maar door jouw foto van die blikken heb ik weer iets meer duidelijkheid
Er hingen douchekoppen in de gaskamers om de mensen te doen geloven dat ze echt gingen douchen om paniek te voorkomen. Op die manier zou alles rustig verlopen.
De blikken bevatten korrels en zo'n blik werd geleegd in een gat bovenin de gaskamer. Het gas verspreidde zich en met een kwartier (of minder) was je 700 mensen armer.
Ja liekec, ik heb idd door de gaskamer in Auschwitz gelopen (zie foto in de link). Heftig, de krassen op de muren van nagels.
haffiefreak schreef:Interessante foto's. Klopt het dat er ook nog iets van de familie Frank ligt? Ik dacht ergens een keer gelezen te hebben dat er ook koffers ofzo van deze familie ligt.
Zelf willen mijn vriend en ik hier ook nog naar toe.
Die rondleidingen in welke taal doen ze die?
Hoe lang heb je er overgedaan met de auto? Heb je het in 1 stuk gereden en wat was de prijs ongeveer voor de benzine? Mag ook in een PB
amies100 schreef:Zoals je zegt is het mooi groen daar in het kamp, ik vond het heel moeilijk te bevatten toen ik hoorde van de gids dat de grond zo vruchtbaar is omdat het as van de mensen over het hele terrein is uitgestrooid en niet alleen in de asvijvers. Vanaf dat moment is elke stap die je zet een stuk moeilijker omdat je weet dat je over de resten van de mensen loopt...