[FOTO] Paard & architectuur

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marcato

Re: [Foto] Paard & architectuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 18:00

Gaaf Marylon!! Het was echt een enorme uitdaging om eens heel anders dan normaal gesproken aan de slag te gaan. Uit onze comfort zone en zien wat er gebeurd. En zo leuk om al die verschillende resultaten te zien!

_SimoneSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 18:07

Wauw , Mooie foto's zeg! <3 <3 <3

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 18:41

Fiffill schreef:
Bij mij is met name foto 2 en 3 erg overbelicht, je ziet op sommige stukken gewoon helemaal geen detail meer in het paard. Verder heeft foto 1, 4 en 7 ook veel uitgebeten stukken wit. Inderdaad lastig met felle zon en zulke lichte paarden en veel contrast. Heb je in RAW geschoten? Dan is er vaak nog best wel wat aan te doen.
Qua scherpte foto 6 idd, dacht eerst ook foto 3 maar zie nu op de comp dat die wel gewoon scherp is :)
Is het iets wat je vaker wil gaan doen? Wel leuk, met dit soort dingen spelen.

Oh gek zeg! Alleen 4 heeft bij mij links een uitschieter naar overbelicht, de rest is goed, details goed zichtbaar op zowel monitor als ipad en ook de histogrammen zijn goed. :)
Contrast heb ik idd wel mee gespeeld. Alles in RAW idd en daar al flink met de schuifjes gestoeid :)) ook omdat de foto's zich er toe lenen natuurlijk.
Nu ik het een keer gedaan heb wil ik zeker vaker "vreemde" composities / achtergronden gaan proberen! Leuk spelen idd.

Bedankt allemaal!

Het was idd erg leuk om alle verschillende interpretaties en uitwerkingen te zien Marcato! Jullie hadden allemaal super resultaten!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 18:58

Verwerk je al je foto's direct in Photoshop? Ik gooi ze altijd eerst door Lightroom heen, heerlijk snel programma om licht en kleuren even te optimaliseren :D In Photoshop heb ik daar wat meer moeite mee (ondanks dat ik vanaf mijn 12e al met Photoshop werk, en nu nog steeds dagelijks op mijn werk :+ ). Daar doe ik vaak alleen het wegwerken van een lijntje etc in.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 18:59

Bij mij op laptop, iPhone en computer zie ik lichte vlakken, maar misschien hebben we een andere definitie van te licht :))
Zijn de foto's van de andere fotografen ook ergens te bezichtigen? Ben wel heel benieuwd!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 19:02

Basis RAW bewerking idd eerst en daarna pas PS :j in PS vind ik dat ook niet handig :+

Zou kunnen :)) ik vertrouw op mijn histogrammen haha. 4 schiet sowieso uit. :j

Paarddopette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:20

Vind het erg gave foto's! Leuk om te bekijken :j

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:37

Mooie foto's , zeker die laatste!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 20:29

Waauw nummer 10 is echt gaaf. Eigenlijk zijn ze allemaal wel gaaf!

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 20:40

Heel mooie foto's. Daar zou ik wel een van aan de muur willen hebben.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 20:55

EarthFocus schreef:
Ik vind het 'rare' foto's.
En dan niet in de zin dat ze lelijk zijn, maar anders en dat kunnen mijn hersenen niet verwerken op de 1 of andere manier haha!
Ik vind juist de standaard foto's helemaal waanzinnig mooi! En de foto's met rare houdingen en groothoek vind ik vreemd ogen!

Kan het moeilijk uitleggen, want het is natuurlijk professionaliteit om zo foto's te kunnen maken, maar al zou ik ze zelf maken, zou ik ze als mislukt zien, terwijl ze dat totaal niet zijn!!

Volgens mij heb je niets aan mijn bericht haha, het is lekker warrig!

Daar sluit ik mij helemaal bij aan. Mijn hersenen hebben er even over na moeten denken sinds je de eerste toen toonde, maar hoe vaker ik kijk, hoe meer ik ze kan waarderen. :j

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 22:00

Heel gaaf, er zitten een paar tussen die ik geweldig vind !

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 22:33

Nog niet genoemd geloof ik maar ik vind 5 echt heel gaaf, die schiet er echt uit voor mij. Leuk om paarden eens in een hele andere setting te zien. Zo worden het bijna kunstobjecten.

JustJoyce

Re: [FOTO] Paard & architectuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 21:17

Foto 10 van Rogan vind ik erg gaaf!