Vraag aan de professionele fotografen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 17:46

Ilona schreef:
Maar jij hebt toch een shoot geboekt? Dan lijkt het mij toch logisch dat je zelf de site hebt doorgelezen, en evt contact hebt opgenomen met wat je kan verwachten als dit niet op de site staat?

Je hebt een shoot geboekt: Wat kost het? En verder wist je niet meer? Niet aanvallend bedoeld maar kan mij er even geen voorstelling bij maken. :)

:') Dit is precies wat ik bedoel.
In hoeverre neem jij als fotograaf het initiatief om informatie te geven?

(om terug te komen op je vraag; we hadden kosten besproken, en dat foto's op dvd geleverd zouden worden. Werkwijze stond niet op haar site vermeld nee, maar de afspraak tussen fotograaf en mij was dat klant met haar contact op zou nemen. Ik ben er klakkeloos van uit gegaan dat met hen het hoe en wat besproken zou worden. En ja, ik had meer door kunnen vragen. Maar heeft de fotograaf geen informeer-verantwoordelijkheid?)

Ilona

Re: Vraag aan de professionele fotografen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 18:14

Wanneer iemand aangeeft intresse te hebben in een shoot stuur ik informatie op. Misschien ging die fotograaf er wel van uit dat jij bekend was met haar werkwijze, net zo als jij er van uit ging dat het volgens jou werkwijze zou gebeuren?

Ik hoop dat jullie er iig uit gaan komen. :)

Juut

Re: Vraag aan de professionele fotografen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 21:08

We hebben elkaar gister kunnen spreken, en ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt. Mails vanuit ouders naar haar bleken niet aangekomen, en zij had juist begrepen dat ouders tevreden waren.

RC86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:46

Fijn dat het toch waarschijnlijk goed komt dan!
Ik geef ook via mail nog extra info die op mijn site niet staat. Ik wil niet dat de klant voor verassingen komt te staan ;)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 14:11

Mijn portfolio bestaat uit foto's in een bepaalde stijl, mijn stijl. Als mensen een reportage bij mij afnemen dan weten ze wat ze kunnen verwachten. Ik ga mijn stijl niet aanpassen. De klant krijgt 10 foto's van mij, zowel in kleur als monochroom, dus 20 totaal.
De klant krijgt nooit mijn ruwe materiaal te zien. Ik kies uit wat ik vind dat mijn werk optimaal laat zien. Daar is de klant ook van op de hoogte.
Als de reportage klaar is dan krijgt de klant binnen 24 uur een persoonlijke link waarin hij de foto's kan bekijken en van daaruit ook kan bestellen.

Logo's doe ik niet aan. De klant heeft ervoor betaald en moet zelf weten wat hij doet.
Als ik vrij werk op internet zet is het hoe dan ook beschermd want een logo voegt daar niets aan toe.

Ik werk overigens altijd met een contract zodat beide partijen weten waar ze aan toe zijn.

Ik doe dit nu al behoorlijk wat jaar en ik heb nog ooit ellende daarover gehad. Wel klanten die niet betaalden helaas, en klanten die op het laatste moment afzeggen want "mijn buurmeisje/nichtje/stalgenote kan het voor €25 doen".