[FOTO]Sinds kort de camera vast.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Sinds kort de camera vast.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:19

Klopt Slina, met het uploaden zijn de foto's van kwaliteit behoorlijk gedaald!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:20

LynnDenise schreef:
Je hoefsmidfoto is erg leuk, maar helaas is hij met een te lange sluitertijd genomen waardoor de hoevenkrabber en hand onscherp is.
Wat voor lens zat er op je camera? Vooral op de foto's van eigenaar en paard zie ik een beetje een vervorming. Ik gok dus ook dat je erg dichtbij stond? Ook zouden die foto's waarschijnlijk beter kunnen als je iets door de knieën zakt.

Als je ook een mens op de foto zet kan je je juist beter niet teveel van onderen fotograferen bij mensen is dat namelijk echt niet mooier, die kan je je juist beter in het vooraanzicht hebben (probeer het gewoon inderdaad eens uit door het een beetje overdreven toe te passen dan zie je wat er gebeurt :j) . Als je een (portret)foto van het paard maakt is het meestal wel mooier om op je knieën te gaan zitten, ik vind altijd dat ie dan groter oogt en vaak wordt de achtergrond er ook wat rustiger van.
Dit komt puur door de afstand van punten tov van elkaar voor de camera. Als je op de grond zit zijn de voeten relatief dichterbij je camera en het lijf verder weg. Als je staat is het juist andersom dit heeft invloed op de manier waarop het op de foto toont.

Ik denk dat met vervorming bedoeld wordt dat het hoofd van het donkere paard nu relatief groot lijkt tov van de rest van zijn lijf en de ruiter, wellicht heeft hij daadwerkelijk een groot hoofd maar meestal komt dit meer omdat je niet ver genoeg weg gaat staan/niet ver genoeg inzoomt, dan lijken de verhoudingen niet te kloppen op de foto.

Ik denk trouwens dat mensen je beter tips kunnen geven als je bij de foto ook beschrijft wat de bedoeling was en hoe je de foto hebt gemaakt (brandpuntsafstand, sluitertijd en diafragma)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:23

Dankjewel Liedje 89! Hier kan ik iets mee!

Al moet ik wel uit gaan zoeken wat je met brandpunt bedoeld... en altijd even checken dus voor ik een foto plaats met sluitertijd etc...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:26

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-10-14 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:28

Misschien jezelf aanmelden als fotograaf op een fotomeeting dat je ook kan kijken hoe andere technieken toepassen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:37

xxcleeoo, dit wil ik na een poos zeker gaan doen. Maar dan wil ik wel eerst wat beter zijn dan nu hoor :D
Ik heb zelf altijd voor de camera gestaan, en met meerdere fotografen gewerkt, ik denk dat ik eens een dagje met 1 van hun mee ga lopen :D

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:43

Brandpuntsafstand is eigenlijk hoever je ingezoomd bent, als je gewoon kijkt bij de informatie bij je foto kan je dat wel terug vinden. Lastig om uit te leggen hoe dat werkt (zonder het te tekenen), maar als je gewoon eens een foto maakt een paar meter terug loopt en dan inzoomt en ongeveer dezelfde foto maakt kan je waarschijnlijk wel duidelijk het verschil zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:44

Ga ik doen! Bedankt Liedje89! Leuk om te leren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 14:44

liedje89 schreef:
Brandpuntsafstand is eigenlijk hoever je ingezoomd bent, als je gewoon kijkt bij de informatie bij je foto kan je dat wel terug vinden. Lastig om uit te leggen hoe dat werkt (zonder het te tekenen), maar als je gewoon eens een foto maakt een paar meter terug loopt en dan inzoomt en ongeveer dezelfde foto maakt kan je waarschijnlijk wel duidelijk het verschil zien.

Haha dat heb ik als opdracht van school moeten doen! Dan zie je inderdaad heeel duidelijk het verschil, zeker wat betreft de scherptediepte

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 08:34

ITP -> FK

Anoniem

Re: [FOTO]Sinds kort de camera vast.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 08:36

Dankjewel Zonnebloem18!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 15:42

Ik denk dat ik het weekend weer verder zal gaan oefenen.

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 22:16

Ik denk dat je vooral veel moet oefenen en veel moet kijken naar foto's van andere fotografen.
Als je hier zoveel informatie krijgt over allerlei instellingen raak je ook maar in de war.

Begin eens met het bekijken van je lens. Welke heb je? Welke zoom-standen zitten erop.
Hoe ziet het hoofd van mijn vriendin eruit als ik hem helemaal inzoom of juist helemaal uitzoom (van dichtbij)
je kan dan zien dat het hoofd vervormt, dat ze bv een soort rond hoofd krijgt met een grote neus.
Niet zo charmant dus. Dat gebeurd ook bij het zwarte paard, in mindere mate.
Als je iets verder weg gaat zitten en de lens helemaal inzoomt, krijg je het paard evengroot op de foto, alleen is zijn lijf meer in verhouding.
Je benen kun je namelijk heel makkelijk gebruiken als 'zoomlens'

Kijk eens op deze site voor wat handige tips over allerlei onderwerpen.
http://www.digitalefotografietips.nl

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 07:36

Wauw kijk eens aan! Ontzettend bedankt!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 09:25

Ik heb na wat tips van jullie weer geoefend!
Ik merkte dat ik zonder statief toch vaak wat krap uit kwam. Dus daar moeten jullie eventjes over heen kijken.
Volgende keer zet ik nog een stapje extra naar achteren! :D

Ik werk in Lightroom 4, en hier kan ik (nog) niet het halstertouw mee weg werken... ik ga eerdaags even kijken of het uberhaupt mogelijk is in Lightroom.

Vriendlief heeft een logotje voor mij gemaakt, hahaha dus die staat er ook soms op hahahahahha

Kwaliteit is wel verslechterd!

Mandy & Dali
Afbeelding

Mandy & Dali
Afbeelding

Mandy & Dali
Afbeelding

Dali
Afbeelding

Melissa & Famous Boy
Afbeelding

Melissa & Famous Boy
Afbeelding

Mijn eigen knappe Tazz Mania
Afbeelding

Tazz
Afbeelding

Tazz
Afbeelding

Tazz
Afbeelding

Tazz
Afbeelding

Tazz
Afbeelding

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 09:45

Ik vraag me heel erg af met wat voor camera jij werkt? En ik zou een andere optie zoeken om je foto's op online te zetten, want party flock is daar verre van ideaal voor. (Kwaliteitsverlies, lelijk logo).

Ook knallen de meeste foto's echt heel hard van mijn scherm af, zelfs als ik mijn scherm donkerder maak. Er zit echt veel te veel contrast in waardoor het gewoon niet realistisch meer is. Je kunt hier voor kiezen natuurlijk, als het daadwerkelijk iets toevoegt aan de foto's.. Maar in dit geval stoort het.

Ik zou je foto's graag zien als ze via een andere website zijn geupload. Qua kwaliteit dacht ik namelijk eerst dat je met je telefoon foto's had gemaakt :=.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:16

Het logo is op bijna elke foto een onleesbaar krabbeltje, met hoge kwaliteit zal dat ook nog zo zijn ben ik bang.
Foto 7 vind ik een beetje nepperig bewerkt. Laatste foto vind ik een mooie uitsnede.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:23

Excuses voor de kwaliteit inderdaad, het is echt bagger... Ik zal eens kijken hoe ik ze de volgende keer upload. Ik denk dat eigenlijk vrijwel alles de kwaliteit naar beneden haalt.

Het gaat mij er om, of jullie al wel verschil zien in de vervorming en of ik de tips wel juist heb aangepakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:57

Het is juist door het kwaliteitsverlies en de bewerking lastig te zien of de gegeven tips zijn 'aangepakt'..

Het helpt echt een hoop als je in ieder geval opzoekt welke camera je nu gebruikt (er zijn namelijk een hele hoop Nikon camera's en met nog veel meer lenzen), net als dat het nog steeds niet echt duidelijk is welke sluitertijden et cetera er zijn gebruikt. Hierdoor is het toch nog een stuk lastiger om tips te geven en de verbetering te zien.

Je geeft bovenaan de foto's dit aan:
Citaat:
Ik merkte dat ik zonder statief toch vaak wat krap uit kwam. Dus daar moeten jullie eventjes over heen kijken.

Ik snap niet precies hoe een statief je hierbij zou moeten helpen, misschien bedoel je je lens of ruimte o.i.d.? Dat je krap uitkomt met je foto's is namelijk niet te verhelpen met een statief, wel met wat passen naar achteren doen en wellicht toch een kleinere lens gebruiken (al weet ik dus niet welke lens je nu gebruikt).

Wat betreft uploaden en kwaliteit; op zich zijn de betere alternatieven photobucket, imageshack of tinypic. Profielensites zoals facebook, partyflock en het goede oude hyves zijn over het algemeen meer gebruikt bij makkelijk uploaden vanaf je mobiele telefoon, snel en kleine bestanden waardoor je dus ook weer kwaliteitsverlies krijgt.

Wat betreft je foto's.. Tja.. Ik moet me toch echt aansluiten bij TammyVN nog steeds, want het lijkt inderdaad gewoon op een paar leuke kiekjes gemaakt met je mobiel. Daardoor is het gewoon heel lastig om gericht tips te geven, ik denk dat je best wat minder kan en mag spelen met je nabewerkingen. Het is alleen gewoon heel lastig om via internet op basis van een paar foto's uit te leggen hoe je tot een beter resultaat kunt komen als er zo weinig bekend is, en ik wil ook niet te bot overkomen dus het is een beetje lastig tips geven op die manier :j

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 12:27

Qua compositie zie ik in vooral foto 1 (ookal is de horizon hier net een tikje scheef) en de foto's van Taz al wel wat vooruitgang. Verder kan ik er nog niet zoveel over zeggen omdat de kwaliteit van de foto's er niet echt naar is. Uploaden naar sites zoals Photobucket en zeker Flickr zal voor betere resultaten zorgen en dat scheelt echt!

Kleuren vind ik in sommige foto's ook net te fel, maar dat is misschien smaak.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 13:27

Slina schreef:
Het logo is op bijna elke foto een onleesbaar krabbeltje, met hoge kwaliteit zal dat ook nog zo zijn ben ik bang.
Foto 7 vind ik een beetje nepperig bewerkt. Laatste foto vind ik een mooie uitsnede.

Ik heb het over het Party Flock logo, niet over haar eigen logo, die was mij nog niet eens opgevallen :=.

NikkiTazz schreef:
Excuses voor de kwaliteit inderdaad, het is echt bagger... Ik zal eens kijken hoe ik ze de volgende keer upload. Ik denk dat eigenlijk vrijwel alles de kwaliteit naar beneden haalt.

Het gaat mij er om, of jullie al wel verschil zien in de vervorming en of ik de tips wel juist heb aangepakt.

Dit is niet helemaal waar. Er zijn genoeg sites waar je op klein formaat prima foto's kunt uploaden met geringe kwaliteitsverlies :). Wel moet je hiervoor de foto's eerst zelf verkleinen in een programma als photoshop. Je moet ze bij wijze klaar maken voor online publicatie. Als je de uploadsite zelf je foto's laat verkleinen heb je sowieso hoe dan ook gigantische kwaliteitsverlies.

Nogmaals, het is heel handig om te weten wat voor camera en lens je gebruikt. Een statief gaat je overigens niet helpen qua ruimte rondom het paard, dat kun je ook prima zonder statief oplossen :j.