[FOTO] Kamp Vught

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elainelouise

Re: [FOTO] Kamp Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 17:49

Ik heb altijd nog eens naar auschwitz willen gaan. :j

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 17:50

Ik ook, heel graag!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 17:51

Ik wil daar ook echt ooit nog een keer heen :j ooit komt het er wel van :)

Dankje Dominique!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 18:06

Doanique schreef:
melody7 schreef:
Leonie, die sfeer vond ik hier dus niet hangen eigenlijk, op bepaalde plekken wel een beetje maar niet zoals ik had verwacht.. Maar ik wist ook niet dat het allemaal na gemaakt is, dat voelt toch heel anders dan dat je bv. in Auschwitz in een gaskamer kijkt waar de nagelstrepen nog op de muren staan..

ThreeFingers, ik vind het maar lastig hoe je zoiets nou omschrijft :P Net als dat iemand gisteren vroeg of het leuk was..

Dat had ik ook hoor, het is verschrikkelijk natuurlijk en het is echt heel erg maar dat herbouwde 'gedoe' kwam op mij een beetje... tja... nep over. Niet om mensen te beledigen uiteraard!
Ik vind dat Vught echt meer een soort museum is geworden in plaats van een herdenkingsplaats/herinnering van hoe het echt was.

Klopt, vind ik ook. Ben 2x in Vught geweest, maar op die tafel na vind ik er niks aan. Vind de foto's wel heel goed gelukt, krijg ik meer gevoel bij dan wanneer ik er zelf sta.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 18:13

Ik vond bepaalde verhalen vooral veel indruk maken.. en dan inderdaad die tafel maar ook de ovens en de deur van de cel, de cel zelf zag er veel te nieuw uit om geloofwaardig over te komen zegmaar..

Dankje! Zwart wit doet al veel denk ik :P

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 18:18

Indrukwekkend hoor! Mijn opa heeft in dit kamp gezeten, is er wel levend uitgekomen maar is de rest van zijn leven zwaar overspannen geweest. Heel begrijpelijk..

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 18:24

Jeetje, dat begrijp ik goed, lijkt me ook dat je er bij zoiets echt getraumatiseerd uit komt.. echt verschrikkelijk..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 09:06

Ik kwam je topic tegen aan de hand van informatie die ik heb opgezocht over Kamp Vught. Prachtige foto's, dit is iets wat ik echt nog wel wil zien, samen op Auschwitz na.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 17:22

Dankje! :)
Het is ook echt aan te raden om eens naar een oud kamp toe te gaan ja, je 'voelt' het echt, heel bizar..
Mocht je ooit in Oostenrijk in de buurt van Mauthausen zijn (zie onderschrift) zou ik daar ook zeker heen gaan, die is nog veel indrukwekkender dan Vught.

Auschwitz zou ik ook graag eens heen gaan, maar ik heb verder niks met Polen dus denk niet dat dat er van komt..