Alwiene schreef:Waarom noem je jezelf fotograaf als je nog zoveel te leren hebt? Niet iedereen met een DSLR is meteen een fotograaf hoor. En ik ben van mening dat als jij niet eens goed om kan gaan met ISO/Sluitertijd/Diafragma en afhankelijk bent van een sportstand. Dat je jezelf geen fotograaf zou moeten noemen, zéker geen geld zou moeten vragen (want dan moet je ook verwachtingen waar kunnen maken).
Ik lees dat je een nieuwe lens erbij krijgt, neem aan dat dat een telelens wordt, want wat je nu hebt is niet geschikt voor de paardjes.Maar het allerbelangrijkste is dat je je gaat verdiepen in wat fotografie is, en dat je leert hoe je met je camera mooie foto's kan gaan maken. Niet je camera maakt de foto's he, JIJ moet ze maken
![]()
Ik hoop dat je inziet dat je een camera hebt, maar nog lang geen fotograaf bent. Ga gewoon lekker veel leren en oefenen, doe gratis shoots voor mensen en wees heel eerlijk over het feit dat je weinig kunt garanderen qua foto's. En als je dan een jaartje ofzo verder bent en een beetje stabiele kwaliteit kunt bieden, ga jezelf dán eens fotograaf noemen met een passend prijskaartje.
Als nog denk ik dat mensen die graag foto's willen verstandig genoeg zijn om die beslissing zelf te nemen of ze de foto's €15,- waard vinden of iemand zich nou wel of geen fotograaf noemt.
En ik vind de discussie wanneer iemand zich wel of niet fotograaf mag noemen niet heel erg gepast. Ze vraagt om tips en niet om een discussie wanneer je nou wel of geen fotograaf bent