[FOTO] Working Cowhorses

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 09:42

Juist bij van die stoere actie foto's geef je het kracht door meer met contrast te werken. Ik vind de nabewerking van Bellatrix top. Desalniettemin, je bent erg creatief en dat is nog wel belangrijker, want de techniek van het fotograferen en de nabewerking is prima te leren, terwijl creativiteit toch ook wel in je moet zitten.

Verder valt me vooral op dat de scherpte steeds niet goed ligt. Ik heb even een paar foto's naverscherpt en iets meer contrast zodat je het wat beter kan zien. Ik heb zwart omlijnt wat wél scherp is.

Afbeelding

Omdat bij deze foto waarschijnlijk een vrij klein diafragmaopening is gebruikt valt het niet super op, maar eigenlijk ligt de echte scherpte gewoon erachter. En dat is bij de laatste foto net zo.
Afbeelding

Je kunt 'm het beste op continue focus zetten bij actiefoto's. Neem je tijd voor scherpstellen en maak dan pas de foto. Succes!

Jessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:04

Wat een gave foto's! Met meer contrast ziet het er inderdaad nog beter uit.
Ik heb je facebookalbum ook even bekeken, wat een gave paarden ook. (En mijn vrouwenhart gaat toch ook wel iets sneller kloppen van stoere cowboys, merk ik)

catzkillz

Re: [FOTO] Working Cowhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 07:47

@saskiakefie: bedankt voor de uitleg + voorbeelden :) ga zeker je tips ter harte nemen en het de volgende keer eens proberen.

@Jessx: Bedankt! En ja, die cowboys eh.. ;)