[FOTO] Ik word beter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Re: [FOTO] Ik word beter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 17:05

Ik zie nergens hier in het topic mensen die je afkraken of alleen maar zeggen dat ze je foto's slecht vinden?
Daarnaast vind ik persoonlijk je tekst een beetje moeizaam lezen door het gebrek aan leestekens etc en door de toon die je aanslaat.
Het komt vrij aanvallend over en je klinkt ook vrij arrogant. Hierdoor denk ik dat er al veel 'collega's' afhaken om je te willen helpen en persoonlijk zou ik als potentiele klant ook afhaken.

Nou goed, iets over de foto's:
Veel van de foto's vind ik te krap gekaderd, ze kijken daardoor niet fijn. Iets meer ruimte zou al een stuk fijner kijken.
Op bijna alle foto's vind ik het paard ook weg vallen tegen de achtergrond. Je kan dit verbeteren door bijv een rustigere/lichtere achtergrond te kiezen of door bijvoorbeeld met de scherptediepte te spelen waardoor de achtergrond ook meer 'achtergrond' wordt.
De foto's vind ik ook nog vrij flets/grauw, maar ik weet niet wat voor weer het was en wat voor invloed dat had.
De tip voor het niet gebruiken van de flitser was al gegeven zag ik :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 17:10

Jeetje ts, schrik hier wel een beetje van :wow:

Als jij al allemaal 'problemen' hebt met andere fotografen op bokt en dit overigens pas de derde keer was dat je fotografeert is het tijd om naar jezelf te kijken. Ik heb nog nooit negatieve commentaar gehad van fotografen, in ieder geval niet dat ik me herinner.

Er is niks mis met zelfverzekerdheid, maar dit is gewoon arrogant. Je hebt enorm veel feedback gehad, wees daar toch eens blij mee. En niet iedereen is het weggelegd om alleen te zeggen wat je anders kan doen ipv te benoemen wat minder goed is. Ik heb zelf ook de neiging om te zeggen wat er minder is, en wat er wel goed is, maar het komt wel op hetzelfde neer. En als je het niet helemaal begrijpt, kan je natuurlijk altijd doorvragen. Niet iedereen zit hetzelfde in elkaar, maar mensen proberen toch jouw te helpen om verder te komen, ik heb hier geen afkrakende berichtjes gezien dat je foto's 'lelijk' zijn. Je hebt dit topic geopend om feedback te krijgen, maar ik denk dat je gehoopt had op vooral heel veel complimenten.

Ik heb ook de nikon 3100 en de kitlens en je kan zeker nog veel meer uit je foto's halen. :) Iemand vroeg op welke stand je fotografeert, hier heb je nog niet op geantwoord maar daar ben ik ook wel benieuwd naar.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 20:18

fijn toch dat je jezelf ziet groeien in je werk... iedereen kijkt er anders tegenaan, maar als je er maar lol in hebt toch?
wat ik er persoonlijk van vond:
foto 4 vind ik gewoon een huis/tuin en keuken foto die iedereen kan maken,
foto 5 vind ik het storend dat ik geen benen zie, net of er met photoshop een meisje op is geplakt.

laatste foto vind ik leuk

lekker dooroefenen succes :)

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 12:32

Van je eerste serie, vind ik de laatste wel goed gedaan. Alleen jammer dat er niet veel scherpte diepte in zit want dat vind ik mooier, maar dat is persoonlijk. Verder zou ik er rekening mee houden dat je niet altijd het onderwerp in het midden zet.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 13:08

Ts, ik zit er over na te denken om aan een mod te vragen of ze mijn POSITIEVE reactie waar ik je zelfs in VERDEDIG eruit te laten halen.. Mensen die zo negatief over een geheel praten terwijl er wel positief wordt gereageerd (oa door mijzelf) staan voor mij al op een zwart lijstje.. Verdienen het simpelweg niet om geholpen te worden beter te worden..

Misschien kun je je excusses aanbieden voor het onterecht beschuldigen van je "collega's"..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:10

Jammer ts dat je toch echt niet meer reageert in dit topic, voor mij nu duidelijk dat ik je ook geen feedback ga geven in (mogelijk) komende topics.

Boortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 12:55

Ik heb even gewacht met reageren. Ik had ook het voornemen om niet meer te reageren omdat het totaal niet met mijn topic te maken heeft.
Maar goed. Ik ben er achter dat de meeste van jullie uit zijn op iets waar ik geen waarde aan hecht.
Indien iemand zich serieus benadeeld zou hebben gevoeld door mij of mijn opmerkingen (wat best kan) dan vind ik het jammer. Ik had dan ook wel een PM verwacht of een telefoontje of op zijn minst een mailtje. Maar dat is niet gebeurd. Dus ik ga er ook vanuit dat ik niemand geschaad heb.

Ik ben nu eenmaal iemand die direct is. Wat zo zijn voor en nadelen heeft.
(Ik ga mij dan ook niet verontschuldigen voor iets wat in mijn ogen dan ook nergens over gaat) Zoals punten, komma's of zelfs een pro die denkt dat een amateur (ik dus) zichzelf daarmee vergelijkt. Want dat doe ik dus totaal niet.
Het topic ging over de foto's en was neergezet in een enthousiaste bui door een amateur fotograaf die er een hele leuke hobby aan heeft en er plezier aan heeft en graag nog beter wil worden.
En wat men verstaat onder beter verschild per persoon.
Het topic is niet geplaatst door iemand die uit is op reacties van mensen en uitlokken van negatieve reacties.
we zijn allemaal mensen en maken allemaal fouten. We leren allemaal. Of je amateur bent of pro. En de gene die zegt dat ze niets hoeven te leren en alles al weten, die wens ik enorm veel succes.
Ik heb nog steeds voldoende animo en ik ben lekker door aan het gaan met mijn hobby. De mensen waarvoor ik heb geschoten vinden mij een eerlijk en oprecht persoon die lol in haar hobby heeft. Ze zijn ook tevreden over de foto's die ik aflever. Zowel bewerkt als onbewerkt.
Tips en tops zijn altijd welkom.

Dus nogmaals als er wat is kan je mij altijd bereiken.
Ook op deze mail zullen wel reacties komen van mensen.
Ik vind het prima, maar als er echt wat is weet je mij te vinden, want ik ga niet op zo topic erop door.

Bedankt..