logo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:45

okeeeokeee :P .. Nou ik denk dat ik gewoon geluk had die keer.. Zijn wel maar stuk of 30 nabewerkt maar zat zeker aan de 150 foto's van die middag! Waarschijnlijk ook omdat ze een stalgenootje was, maar wel een professioneel fotograve. Maar handig om te weten, en inderdaad.. ik heb ook maar iets van 5 waar ik vaak naar kijk haha!

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:47

Inderdaad en je wordt met de jaren steeds kritischer :j. Als ik nu foto's van mij van een jaar terug zie :x :') _O-

Je moet zo denken alles wat jij zo uitbrengt daar zet je jou naam op. Als je commercieel bezig wilt is dat heel belangrijk. Mensen komen jou platen tegen en beoordelen jou daar ook op. Soms schiet ik zo ff 123 wat plaatjes ergens maar daar zet ik mijn naam dan niet op dat zijn gewoon huis - tuin en keuken foto's :).

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:49

Volgens mij ben jij echt super enthousiast! maar loop je niet te hard van stapel? :P

Ga eerst gewoon lekker met je camera aan de slag gaan en met de cursussen.
Dan leer je ook meteen hoe je een naam/logo over je tekst kan zetten met bijvoorbeeld een foto bewerkingsprogramma. En wanneer je daar handiger in wordt kan je ook makkelijk je eigen logo maken!

Wel goed dat je natuurlijk alvast vooruit kijkt!

Anoniem

Re: logo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:53

haha! hoho, ik vraag om hulp en uitleg en ervaringen! (: ga echt niet direct morgen onder al mijn fotos een of ander logo zetten haha! :p nee, ik denk dat ik hier wel wat mee wil doen - uiteraard nu nog hobby-matig. Veel oefenen, echt goede foto's in een map bewaren en over een tijdje kijken of het nog steeds goed is. Maar een logo is niet slecht. ook als het een hobby blijft.. zo kunnen mensen niet zomaar mijn fotos kopieeren, wat al wel eens eerder is gebeurd! :p

en ja, ik wordt wel razend enthousiast van al die mensen die al zoveel shoots hebben gedaan, ik wil ik wil ik wil!! :p

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 22:17

Kaaaren schreef:
Volgens mij ben jij echt super enthousiast! maar loop je niet te hard van stapel? :P

Ga eerst gewoon lekker met je camera aan de slag gaan en met de cursussen.
Dan leer je ook meteen hoe je een naam/logo over je tekst kan zetten met bijvoorbeeld een foto bewerkingsprogramma. En wanneer je daar handiger in wordt kan je ook makkelijk je eigen logo maken!

Wel goed dat je natuurlijk alvast vooruit kijkt!

Ik vind dus niet dat ze te hard van stapel loopt.. Ze is super enthousiast om dingen te leren EN voor te bereiden. ik vind het juist leuk dat zo eerst alles even uitzoekt en daar dan verder mee gaat.

Wat je zegt over het handiger worden met een bewerkingsprogramma is helemaal waar.. maar hoe eerder je daarmee begint hoe beter ;)
er valt nog veel te leren voor je er handig mee bent.

Vragen staat vrij en je leert er een hoop van zullen we maar zeggen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 22:20

Ah ik vond het wel opbouwend commentaar van Kaaren! (: Maar sta wel overal open voor hoor! En stel ik vind morgen iemand die een supertof logo zo ff uitdraait dan ben ik over, maar ermee bezig zijn opzich is al leuk! :D En nogmaals bedankt voor jullie hulp! Fotobewerking programma's is echt iets waar ik me meer in moet gaan verdiepen, want verder dan picassa kom ik niet. :p

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 22:28

Ben ik het ook wel met je eens hoor..

Maar ik zag het even als een "stop, tot hier en niet verder" zeg maar ;)
Ik wil alleen maar even duidelijk maken dat ik het juist heel goed vind wat jij nu doet.. ik zie zoveel andere dingen ;)
Als je eenmaal een leuk en handig bewerkingsprogramma hebt kan je veel leren via youtube ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 22:47

Dankjewel!^^ allang blij dat ik serieus genomen word ;D
Ja ik ga maar een bewerkingsprogrammas instaleren/kopen!

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 11:13

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 12:42

2de, die is het netst, eerste heb je zwarte stip en laatste klopt poot niet

marlijntjeh schreef:
ja, die van jou stoort zeker niet! Dat wil ik ook bereiken! Naam mag, maar niet dat het de foto afleidt of zelfs verpest. Tof gedaan!

dank je :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 13:22

ik vond juist logo 1 bij kani het netst. ;p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 13:24

Ik heb eigenlijk niet eens een logo.. ik gebruik de C (eerste letter van mijn merknaam) met de laatste twee cijfers van het jaar. :)

Op mijn site zelf heb ik ook niet echt een logo :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 13:28

haha kan ook nog natuurlijk! :P herkennen de mensen jou werk dan wel?

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 15:28

Ik ga nr 1 gebruiken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 15:39

(: wel gaaf logo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 15:41

Mensen herkennen mijn werk wel :j fotografie is voor mij wel echt een bij-ding, ik doe voornamelijk vormgeving en daar kan je je watermerk al niet eens opzetten. Vandaar dat ik het op mijn fotografie ook zo klein mogelijk doe. Wel verwacht ik bij publicaties naamsvermelding (dus voor + achternaam) onder de foto. Niet op de foto zelf.

Bij wet heb ik immers de auteursrechten en bij onrechtmatig gebruik (al dan niet door een pennymeisje op een paardenspel) gaat er een dikke rekening naartoe :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 08:00

Haha okee!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:31

Ik ben ook logoloos, nooit inspiratie voor gehad en eigenlijk ook nog steeds niet verder gekomen dan "MaKwa Foto's | 2013" (http://makwafotos.nl/images/POTW16.jpg). Op mijn website heb ik verder ook geen logo o.i.d., eigenlijk alleen deze naam. Dus ik heb dit min of meer als mijn standaard in gebruik.

Overigens wel een vrij uniek naam in Nederland kwam ik toen achter: https://www.google.nl/search?q=makwa&aq ... e&ie=UTF-8. Eerst had ik overigens MK, maar die gebruikte mijn nicht toen, vandaar dat ik nog wat letters extra had toegevoegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 19:01

okeee! makwa komt me bekend voor trouwens!!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 10:38

Ik heb voor een aantal fotograven logo's gemaakt. (Hypofocus, juliette fotografie) Het is natuurlijk heel erg afhankelijk van wat je zelf wil. Sommigen houden het alleen bij een naam, ik vind het zelf altijd wel mooi als het net wat meer is dan een getypte naam.
Verder maakt het niet uit hoe 'moeilijk' het logo is betreft het op je foto zetten. Het is een afbeelding die je in een laag erboven zet.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 14:29

wat vindt jij van mn logo diaz ??