Neej schreef:Nou dat is an sich niet een hele rare vraag, Canon objectieven zijn er namelijk met een EF mount en met een EF-S mount. Camera's met een cropsensor zijn EF-S maar daar passen óók EF lenzen op, maar camera's met een fullframe zijn EF en EF-S lenzen passen daar dus niet op. Dacht ik

@lollywood: Jouw camera heeft cropsensor en zowel EF lenzen als EF-S lenzen passen daar prima op

KE= Kamera Express. Een fotografie-(web)winkel, en begrip hier in de regio

Oke super, heb even gekeken en nu twijfel ik toch weer, gezien ik niet iedere maand een budget opzij heb staan voor een lens, en deze dus zeker een lange tijd in gebruik zal zijn, wil ik er natuurlijk geen spijt van hebben

Ik fotografeer zo goed als altijd buiten, vooral paarden & honden, maar meer paarden. Soms ook wel wat voor school.
Ik heb wel nog mijn 'standaard' lens, die erop zat, bij aankoop, de 18-55. En ik merk dat die lens niet 'goed genoeg' is.. Wil graag een groot zoombereik, doordat ik voor school ook soms foto's van dieren, bomen en planten moet maken. En als een eend in het water zit, maar te ver van mij, en mijn lens die ik nu heb volledig ingezoomd staat, kom ik soms nog niet toe, en dan zie je de kenmerken van dat organisme niet. (Zit op een tuinbouwschool

)
Doordat die 70-200 binnen mijn budget zit, is er dus weer twijfel ontstaan..

Welke raden jullie dan aan? 70-200 óf 70-300