Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marit schreef:Goof schreef:Hoe moet ik dat voor me zien dan?
Je ziet dan de haren niet meer los van elkaar maar als een glad geheel. Bij sommige foto's van hypofocus (lang geleden al) zag je dat effect een beetje. Hiermee zeg ik niet dat ze Photoshopt maar het effect lijkt erop.
CaPrIoLe`79 schreef:Als ik een paard zou zoeken om mee te dekken zou ik verder kijken als een foto in een tijdschrift. Wat je heel veel ziet is een scheve horizon, waarmee het paard wat meer bergop wordt gezet, maar daar kijken de meesten wel doorheen.
Zelf heb ik geen foto`s waarbij ik het paard zou willen veranderen. Het enige probleem dat ik soms heb is als de perfecte foto nèt bewogen of niet scherp is. Dat krijg je helaas niet scherp geshopt.
Wat veel erger is is dat tegenwoordig al die schoolportretfoto`s bijna standaard geshopt worden. Anders worden ze simpelweg niet meer verkocht..
Marit schreef:Je ziet dan de haren niet meer los van elkaar maar als een glad geheel. Bij sommige foto's van hypofocus (lang geleden al) zag je dat effect een beetje. Hiermee zeg ik niet dat ze Photoshopt maar het effect lijkt erop.
lifaya schreef:Dan (paard wat ik bij rijd) heeft zijn gebroken neus en lijkt ook haast een dish, maar kan me echt niet voorstellen dat mensen het bewust doen
Vinden jullie wit maken, littekens weghalen, ogen ophelderen, manen toevoegen etc ook "foute" bewerking of...?
EquiPhoto schreef:Ik was een tijd terug op een stal met arabieren, deze hebben de hele dag een soort band om om de nek maar zo dun mogelijk te krijgen...