Femke schreef:Nee, 't is niet m'n bedoeling om feedback te ontvangen over de opzet van de uitvoering van de serie.
Ik laat ze zien "as is".
Het is geen "work in progress" maar een finished product.
"Dan verschillen wij van mening" is zeker waar, maar vind ik zo'n makkelijke uitspraak (daarom ook mijn one-liner OKE. Dooddoener). Dit is een discussieforum. Fotokunst is naast 'exposeren' van je foto's ook een plek om kritiek te krijgen, feedback te ontvangen. Net als wat Goof al uitlegt is dat iedereen hier een finished product laat zien. Ik vind het daarom juist zo boeiend om feedback te geven (en te krijgen) en er serieus over na te denken en met argumenten te komen waarom in jouw geval je voor wit hebt gekozen, in plaats van dat het voor jou geen meerwaarde meer heeft als we nu kritiek uitten. Het is boeiender om een gesprek te voeren over je foto's, in plaats van alleen maar "aaaaah" en "ooooooh" reacties te krijgen. In mijn ogen heb je als fotograaf daar niet veel aan omdat je jezelf niet kan ontwikkelen
Zelfreflectie! Dat is ook het doel van mijn feedback geweest, niemand vraagt je om je serie nu anders aan te pakken (duh)
We zeggen helemaal niet dat je iets moet veranderen. Het zijn en blijven jouw foto's natuurlijk. Maar om kritisch te blijven wordt je misschien ook meer bewust van de keuzes die je maakt als fotograaf en dat maakt je sterker in je profilering.