Fotografen zelf uitzoeken bij meetings.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PaulaC98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:28

Ik ben het eigenlijk niet met je eens, zoals Yvette al zegt, niet alleen omdat ik wél vaak op de lijst sta. :+
Ik ben 14, heb mijn camera nu net een jaar ongeveer, heb dik half jaar betaalde shoots, zit pas half jaar op bokt, als k t goed heb, en toch ben ik bij bijna alle meeting waar ik me aangemeld heb uitgekozen, dus ervaring speelt eigenlijk niet zo'n grote rol, blijkt dus.
Het gaat er meer om of je je eigenlijk stijl hebt, anders zit iedereen straks met ongeveer dezelfde foto's.
Modellen steken veel tijd in zo'n meeting, net zoals de fotografen, en kan me voorstellen dat ze dan ook redelijk kwaliteit foto's willen.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:31

ik snap het wel ja, misschien is het een idee om een Noob-fotomeeting(misschien niet in die woordstelling) zelf de organiseren. waarbij je gewoon een grotere groep mensen laat komen die lekker kunnen oefenen.
ik kan waarschijnlijk wel mee als model en wil eventueel helpen met de organisatie mits het in de drunense duinen wordt georganiseerd.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Fotografen zelf uitzoeken bij meetings.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 21:33

Er is al eens een beginnersmeeting geweest. :j Geen idee of die nog een keer wordt georganiseerd. Daar waren mentoren bij en dus beginnende fotografen. Dat nog een keer organiseren zou leuk zijn, zeker icm dan ook speciale modellen. Dus een Appie, een westernpaard plus ruiter, VD paard, PRE etc...

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:34

Oké nou dus :+

Laten we beginnen bij het begin, vorig jaar(eind 2011) kreeg ik het meetingvirus te pakken, en heb daar meteen goed gebruik van gemaakt, heel veel op meeting geweest in 2012 en zo wat meer ervaring e.d. op kunnen doen. Maar eigenlijk waren het allemaal een beetje van hetzelfde, wel wat thema's maar niet echt speciaal oid. Al was de Barokkies wel echt heel vet !
Ik wilde in 2013 dus rustiger aan doen met meetings, meer privé-portfolioshoots. Niet zomaar meedoen met meetings. En om niet zomaar mee te doen met meetings, moet je speciale meetings bedenken :=
Nee, even geen gekkigheid. Ik had ideeën in mijn hoofd over wat ík graag voor mn lens zou hebben; Eva&Jesse, een groep steigerende paarden, een echte wild west thema shoot. Heel leuk allemaal, maar zie maar eens modellen daarvoor te trekken in je eentje :+
Dus bedacht ik, om het voor modellen aantrekkelijk te maken te komen, laat ik ook niet jan en alleman komen fotograferen. Nikki(WildWings) is echt een van de betere fotografen van bokt, en meldde zich lastminute nog aan. Stel je voor dat ze onderaan de reservelijst kwam, en iemand met een standaard kitlensje wel mee had gemogen; niet echt motiverend voor modellen natuurlijk ;)

Daarbij heb ik ook gemerkt dat véél, écht véél fotografen maar een beetje half om half, slappe smoes zich afmelden voor een meeting, dat is echt jammer en geeft veel lastminute stress voor organisator. Door op deze manier de fotografen bekend te maken, maak je een meeting een stuk exclusiefer en mensen die mogen komen zullen echt hun plekje beter kunnen waarderen wanneer ze weten dat er 24 mensen achter hun staan :+

Ik organiseer 31 maart ook een normale meeting in Ijmuiden, naar aanleiding van een meet van vorig jaar die ik had overgenomen. Heel leuk, en mooie modellen, maar merk dat ik er dan toch minder enthausiast voor ben, had toch liever alle modellen individueel voor mijn lens gehad dan op zo'n dag. Daar mochten ook alle fotografen op volgorde gewoon mee en is best een gezellig groepje geworden, maar zie nu toch op de reservelijst staan die ik ook graag erbij had gehad..

Er zijn meer dan genoeg meets met fifo(nja niet echt fifout, maar je snapt em ;) ?) en tja, kan er verder vrij weinig van zeggen..
Heb mezelf ook bij een appiemeeting aangemeld en ben daar ook nummer 2 op de reservelijst geworden, mensen die boven mij stonden had ik lager geplaatst en mensen die onder mij stonden had ik hoger geplaatst. Maargoed niet mijn keuze, de TS heeft daar alsnog een mooie lijst samengesteld en je hebt je er ook maar naar te schikken helaas :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:38

Lara schreef:
Oké nou dus :+

Laten we beginnen bij het begin, vorig jaar(eind 2011) kreeg ik het meetingvirus te pakken, en heb daar meteen goed gebruik van gemaakt, heel veel op meeting geweest in 2012 en zo wat meer ervaring e.d. op kunnen doen. Maar eigenlijk waren het allemaal een beetje van hetzelfde, wel wat thema's maar niet echt speciaal oid. Al was de Barokkies wel echt heel vet !
Ik wilde in 2013 dus rustiger aan doen met meetings, meer privé-portfolioshoots. Niet zomaar meedoen met meetings. En om niet zomaar mee te doen met meetings, moet je speciale meetings bedenken :=
Nee, even geen gekkigheid. Ik had ideeën in mijn hoofd over wat ík graag voor mn lens zou hebben; Eva&Jesse, een groep steigerende paarden, een echte wild west thema shoot. Heel leuk allemaal, maar zie maar eens modellen daarvoor te trekken in je eentje :+
Dus bedacht ik, om het voor modellen aantrekkelijk te maken te komen, laat ik ook niet jan en alleman komen fotograferen. Nikki(WildWings) is echt een van de betere fotografen van bokt, en meldde zich lastminute nog aan. Stel je voor dat ze onderaan de reservelijst kwam, en iemand met een standaard kitlensje wel mee had gemogen; niet echt motiverend voor modellen natuurlijk ;)

Daarbij heb ik ook gemerkt dat véél, écht véél fotografen maar een beetje half om half, slappe smoes zich afmelden voor een meeting, dat is echt jammer en geeft veel lastminute stress voor organisator. Door op deze manier de fotografen bekend te maken, maak je een meeting een stuk exclusiefer en mensen die mogen komen zullen echt hun plekje beter kunnen waarderen wanneer ze weten dat er 24 mensen achter hun staan :+

Ik organiseer 31 maart ook een normale meeting in Ijmuiden, naar aanleiding van een meet van vorig jaar die ik had overgenomen. Heel leuk, en mooie modellen, maar merk dat ik er dan toch minder enthausiast voor ben, had toch liever alle modellen individueel voor mijn lens gehad dan op zo'n dag. Daar mochten ook alle fotografen op volgorde gewoon mee en is best een gezellig groepje geworden, maar zie nu toch op de reservelijst staan die ik ook graag erbij had gehad..

Er zijn meer dan genoeg meets met fifo(nja niet echt fifout, maar je snapt em ;) ?) en tja, kan er verder vrij weinig van zeggen..
Heb mezelf ook bij een appiemeeting aangemeld en ben daar ook nummer 2 op de reservelijst geworden, mensen die boven mij stonden had ik lager geplaatst en mensen die onder mij stonden had ik hoger geplaatst. Maargoed niet mijn keuze, de TS heeft daar alsnog een mooie lijst samengesteld en je hebt je er ook maar naar te schikken helaas :)

met je eens hoor, merk aan de lelystad meeting, dat er plotseling sinds fotografen zijn uitgekozen veel meer animo is!! Daarnaast betere fotografen --> mensen sneller meer moeite willen doen om hun paard wel te kunnen laten komen, die anders niet wouden, ivm bijv. ver rijden --> fotograferen meer gemotiveerd --> minder last minutes afmeldingen :P ja toch

PaulaC98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:39

Trouwens, ik wil nog even wat kwijt.

Je kunt het ook van de andere kant bekijken.
Je kunt het zien als uitdaging, als doel, om goed genoeg te worden om met de meetings mee te mogen. :)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:40

En waar kan je dan lekker gevarieerd oefenen dan ;) ?

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:40

Op de Fifomeetings, of zelf opzoek gaan naar modellen :Y)
Het is niet voor niets een themashoot, zoals ik ook uitleg ;)

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:41

op een noob meeting. :'). ik heb er geen ervaring mee. ik zou er best eentje willen organiseren. maar ik ben zelf geen fotograaf. en ik heb geen ervaring met het organiseren van zoiets.

PaulaC98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:42

Opties genoeg, zo heb ik eerst graits fotoreportages gedaan om te oefenen, toen ik het gevoel had dat ik wel vooruit ben gegaan, langzaam geld ervoor gaan vragen. :)

Verder zijn er altijd wel mensen in de buurt / kennissen die vast wel een 'oefen model' hebben ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-13 21:44

Lara schreef:
Nikki(WildWings) is echt een van de betere fotografen van bokt, en meldde zich lastminute nog aan. Stel je voor dat ze onderaan de reservelijst kwam, en iemand met een standaard kitlensje wel mee had gemogen; niet echt motiverend voor modellen natuurlijk ;)

Nikki is idd één van de betere fotografen (waar ik ook alle respect voor heb) en ik snap dat de modellen blij zijn met een fotograaf zoals zij maar (no offence) je weet van te voren dat zo'n persoon (niet alleen Nikki, er zijn er meer) dan gelijk al mee mag. En buiten Nikki zijn er nog meer goeie fotografen die zich hebben aangemeld.

Lara schreef:
Maargoed niet mijn keuze, de TS heeft daar alsnog een mooie lijst samengesteld en je hebt je er ook maar naar te schikken helaas :)

Klopt, je hebt je te schikken naar wat een TS beslist. :j

En ik zou het kunnen zien als motivatie om beter te worden maar ik zou niet weten hoe. :+ Mijn SLR is al oud en levert niet echt goeie kwaliteit en scherpte. Geen geld voor een nieuwe camera dus ik moet het hiermee doen. De kwaliteit van veel fotografen (ook beginnende) is zoveel beter dan de mijne maar ik kan er niets aan doen jammer genoeg. :\

Nogmaals, ik begrijp na jullie uitleg wel waarom jullie het op die manier doen maar ik blijf het jammer vinden dat het op deze manier steeds meer voorkomt...

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:44

Cynn_x schreef:

Je wilt gevarieerd oefenen? Op een speciale meeting is het juist niet gevarieerd, want alles is in een thema/ras/kleur.

Ik heb me ook voor 3 gewonen meetings aangemeld, waar het op aanmelding gaat.
En op alle drie die meetings komen ook prachtige paarden en allemaal heel verschillend

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:48

Ik heb al mijn oefenshoots gewoon individueel en gratis gedaan, dan leer je jezelf het beste te ontwikkelen :)

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:58

Klopt, meetings kunnen ook wat gehaast zijn en echt veel tijd om te experimenteren heb je vaak niet :)

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:07

Dit is voor mij ook de reden waarom ik niet aanmeld voor dat soort meetings. En het verpest voor de minder goede de markt voor echt mooie modellen. Ik snap de redenatie er achter, maar vind het eigenlijk ook wel erg jammer!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:08

Ik vind het juist zo leuk als er verschil zit in ervaringen en apparatuur... Je kan zoveel van elkaar leren op zo'n grote meeting (dat heb ik zelf meegemaakt met HPE) en het is eigenlijk altijd gezellig.

Wat dat betreft ben ik zelf dan ook wel een beetje van 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt' en niet van het uitzoeken op ervaring, maar het is wel leuk als mensen er energie in steken dat er iig een aantal fotografen zijn met wat meer ervaring. (vooral voor de modellen)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:27

Yvettee schreef:
Cynn_x schreef:

Je wilt gevarieerd oefenen? Op een speciale meeting is het juist niet gevarieerd, want alles is in een thema/ras/kleur.

Ik heb me ook voor 3 gewonen meetings aangemeld, waar het op aanmelding gaat.
En op alle drie die meetings komen ook prachtige paarden en allemaal heel verschillend

Waar heb ik gezegd dat ik perse op een speciale meeting mee moet :+ ?
Ik heb het ook over gewone meetings hoor waar de beginners al vaak gelijk worden weggestreept.

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:31

Bij welke gewone meeting worden beginners dan gelijk weggestreept? (zo ver ik weet zijn namelijk alle gewone meetings op volgorde van aanmelding)

PaulaC98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:32

maar meestal worden, tot nu toe, alleen bij dat soort speciale meetings de fotografen uitgekozen, en daar gaat t nu om :)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:33

Die zijn er inderdaad wel, maar sommigen daarvan zijn heel erg ver weg en dat gaat dan soms gewoon niet. Heb ik gewoon pech, klopt.

Maar de laatste tijd zie ik wel heel vaak gewone meetings ook alleen maar op de beste selecteren. Ik zie die op snelheid van aanmelding, haast niet meer tegenkomen.

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:35

Cynn_x schreef:
Die zijn er inderdaad wel, maar sommigen daarvan zijn heel erg ver weg en dat gaat dan soms gewoon niet. Heb ik gewoon pech, klopt.

Maar de laatste tijd zie ik wel heel vaak gewone meetings ook alleen maar op de beste selecteren. Ik zie die op snelheid van aanmelding, haast niet meer tegenkomen.

Dat heb ik nog niet gezien, maar als dat zo is vind ik dat wel erg jammer. Ik vind dat gewone meetings voor iedereen moeten zijn.

(ik had het hierboven ook over de speciale meetings)

PaulaC98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:36

vind dit wel een beetje overdreven hoor :=
alsof er nauwelijk meer meetings zijn zonder dat de fotografen geselecteerd worden.

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:37

Hoo eens even! Een speciale meeting is niet voor de betere fotograaf :n Ik zou bijvoorbeeld jùist
naar een speciale meeting gaat die een thema heeft of de paarden aparte kleuren hebben, het
staat nou eenmaal leuker in je portfolio wanneer je over veel variatie qua fotomateriaal beschikt.

Het is natuurlijk je eigen keuze om je aan te melden bij een meeting waarbij de fotografen door
TS gekozen worden. Je weet dat het kiezen dus op basis van smaak berust. Ach, het zij zo :)
Als je je bij veel fotomeetings aanmeld kom je er vast wel in.

Even iets heel anders: Is het dan ook niet zo dat de TS vaak de bokkers die zij (goed) kent eruit
kiest, of met wie zij kan carpoolen? Dat er dus met vriendjespolitiek wordt gespeeld? (gewoon pure
nieuwsgierigheid)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:39

Citaat:
Dus bedacht ik, om het voor modellen aantrekkelijk te maken te komen, laat ik ook niet jan en alleman komen fotograferen. Nikki(WildWings) is echt een van de betere fotografen van bokt, en meldde zich lastminute nog aan. Stel je voor dat ze onderaan de reservelijst kwam, en iemand met een standaard kitlensje wel mee had gemogen; niet echt motiverend voor modellen natuurlijk

Ik krijg dus echt jeuk van zo'n opmerking in alle eerlijkheid.
As wildwings (in dit geval) (te) laat is om zich aan te melden heeft ze toch gewoon pech net als alle andere die (te) laat zijn? Maar omdat zij goed is moet zij maar mee terwijl iemand met een 'kitlensje' dan maar een pb ontvangt met "nee sorry, je hebt 'maar' een kitlens. Jou willen we niet"..... -O-

MOdellen moeten blij zijn dat ze op deze manier gratis foto's kunnen ontvangen en vaak nog hele mooie ook.
Maar een meeting moet voor iedereen toegankelijk zijn.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:39

Het is gewoon mijn persoonlijke mening. Wat ik ervaar, anderen mogen er natuurlijk een andere mening over geven. Hoef je mijn reactie toch niet gelijk overdreven te vinden?

En zoals ik al zei, ze zijn er inderdaad nog wel.. en dan heb ik gewoon simpelweg péch als ze te ver weg zijn. Even lezen hè. Maar sowieso kan ik ze al steeds minder vinden.

En meer heb ik er gewoon niet aan toe te voegen, klaar. :+