aerdenhout1 schreef:Ik vraag me af wat jij nu onder balanceren verstaat... op de foto's zie ik persoonlijk geen balanceren terug n.l!
Ik denk met balanceren eerder aan vd... de berg geit b.v... paard dat met 4 benen balanceert op een kleine ondergrond?
Misschien dat je daar een beter beeld zal vinden als in de dressuur?
Natuurlijk is balans heel belangrijk, ook/zeker in de dressuur, maar om dat goed in beeld te krijgen is heel moeilijk lijkt mij.
Op de foto's die er nu op staan zie ik dat er persoonlijk niet in terug.
Ik denk dat je het woord 'balanceren' dan te letterlijk neemt.
Het is zo dat we zelf mogen kiezen wat we rond het thema doen, daarom is het ook een eindwerk.
We mogen vrij ruim denken rond het thema, dus we mogen eigenlijk zo ver gaan of dat we zelf willen.
Ik kan natuurlijk ook een geheel schilderen van een paard in de dressuur of vrijheidsdressuur, dit zal meer balans weergeven dan mijn close up's die ik in gedachten heb ja... Maar dat is een keuze dat je maakt. En ik wou graag gaan voor close-ups omdat dat soms sterker overkomt, en omdat je dan nog wat abstracter kan werken.. mensen moeten over je schilderijen gaan nadenken. Daarom wil ik het woord 'balanceren' ook niet te letterlijk nemen
En ik weet nog niet eens of mijn onderwerp goedgekeurd zal worden door mijn docent, heb namelijk nu nog geen school. Maar we hadden wel de taak gekregen om er in de vakantie al eens over na te denken en al wat schetsen te maken aangezien we tijdens het jaar niet veel tijd zullen hebben om nog over het onderwerp na te denken. Vandaar dat ik nu gewoon opzoek ben naar zoveel mogelijk beeldmateriaal

Het kan zijn dat het iets helemaal anders wordt, maarja, je moet toch met iets afkomen de eerste les

haha! Dankje!