Fotografiemeetings: Wat vind jij er van?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:05

Fotomeetings zijn inderdaad een heel leuk initiatief maar ook een echte markt "verprutser".

Voor de beginnende en hobby fotograaf is het onwijs leuk en gezellig om deel te nemen aan een fotomeeting, je ontmoet medefotografen, je deelt tips uit en je zet paarden eens in een andere (mooie) omgeving op de foto (al moet je er als fotograaf ook echt niet te veel en te lang aan blijven plakken, want origineel word je er absoluut niet van! )

Wat mij opvalt zoals ook TS noemt, is dat er tegenwoordig heel makkelijk fotomeetings georganiseerd worden en vooral vaak véél te makkelijk over de modellen word gedaan, welk paard zich nou aanmeld, van overbouwde jaarling tot oud en bejaard (bij wijze van spreken uiteraard) elk paard mag vanzelfsprekend mee, een makkelijke manier om "gratis" leuke foto's van je paard te krijgen. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik het resultaat van de meeste meetings teleurstellend vind…. Daarnaast zijn in mijn ogen fotomeetings ook voor de fotografen en niet voor de modellen wat je bijvoorbeeld nu wel eens tegenkomt is dat een model zélf een fotomeeting organiseert, dat vind ik zelf wel erg over de streep gaan (ik wil gratis foto's laat ik een fotomeeting organiseren..)

Wat begon met een weinig en een mooi aantal fotomeetings (om het ook extra leuk en "speciaal" te houden) is nu uitgelopen tot een énorme hype en elk weekend kan je wat te doen hebben als je wilt…

Daarnaast zijn vele meetings die ik tegenkom (ik bekijk bijna alle topic) gewoon echt slecht georganiseerd, sommige hebben het in zich en sommige die kiezen een locatie leuk komen jullie om dat tijd stip oké tot dan.. terwijl er ontzettend veel bij komt kijken bij een fotomeeting… Ik heb Horse Photo Events nog niet genoemd maar dus bij deze… deze fotomeetings organiseer ik samen met Marlinda op bokt en wij zijn maanden van te voren bezig om een fotomeeting te organiseren! er komt onwijs veel bij kijken teveel om op te noemen… en te beginnen met toestemming voor de locatie, wat volgens mij heel veel onderschat word hier op bokt als in "ja ik rijd er altijd met mijn paard" ja maar ga je met een fotomeeting gezellig met zijn allen op het paardenpad staan..? nee! want in heel veel gebieden in Nederland mag je met paarden álleen op het paardenpad.

Zo kan ik hier nog wel uren over doorpraten….. maar Ik ga om al deze bovenstaande redenen ook alleen mee met mijn eigen meetings van HPE, waar we ja, ook al mee aan het inkrimpen zijn qua formaat en qua hoeveelheid en dat heeft hier o.a mee te maken (en door drukte).

Vraag me trouwens alleen af of dit niet meer een discussie topic voor [FK] Fotokunst is?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:07

Ik ben het met je eens NonaWen.

Ikzelf ben vorig jaar 1x op de Loonse en Drunense duinen geweest, en dit jaar 1x bij 't Harde. En toch kom ik elke keer thuis ( 't was erg gezellig, daar niet van ) met 't gevoel van nja. Nu hebben we met een 10tal fotografen eigenlijk allemaal dezelfde foto's staan maken. Als ik kijk hoeveel fotomeetings er inderdaad georganiseerd worden, vind ik 't niet gek dat de markt ( zeker op paardenfotografie gebied ) zo enorm instort. Als ik dan hierboven lees dat Renee ( Lifaya ) geen boekingen heeft gehad tot dusver, snap ik dat ECHT niet. Renee is een enorm goeie fotograaf, die ook ontzettend goed werk aflevert. Sowieso is de markt qua fotografie momenteel niet best, maar door al die fotomeetings word 't er niet heel veel beter op.

Al met al zijn er zoveel amateurs die 'gratis' fotoshoots aanbieden, en met de DSLR's van tegenwoordig, op Automatisch wel 'redelijke' foto's schieten. Veel consumenten kiezen dan toch voor een gratis shoot, dan dat ze een goeie 150 euro neerleggen voor een beetje portret shoot bij een 'professionele' fotograaf. Persoonlijk vind ik 't verpesting van de markt. Natuurlijk snap ik dat je graag wilt oefenen, en het is mooi als dat op je vrienden, familie o.i.d kan. Maar je moet NIET het werk voor fotografen weg gaan pakken die er hun brood mee verdienen. Het verschil daartussen is ontzettend lastig, maar het is momenteel zo'n enorme overvloed aan amateurs, dat de profs dus gewoon geen werk meer hebben straks.

Ja maar Lisa, ik vind Horse Photo Events ook verpesting van de markt. Spijt me zeer, maar daar ga ik echt geen uitzondering in maken. Als ik kijk naar de foto's daarvan, mogen misschien van leuke kwaliteit zijn, maar jullie ratsen wel het werk voor dus bijvoorbeeld Femke en Renee weg.

Daarbij is het tegenwoordig voor iedereen blijkbaar ontzettend 'makkelijk' om een DSLR te kopen. Het is niet meer 'speciaal', 13 jarige meiden met een DSLR om hun nek noemen zichzelf fotograaf. Tja, misschien een nieuwe discussie, maar het blijft allemaal marktverpesting. Stuk voor stuk. Alle meetings, of deze nou 'goed georganiseerd' zijn waar Lisa naar tracht, of 'niet goed'.
Het blijft allemaal marktverpesting.
Als ik naar mezelf kijk, ik rond volgend jaar mijn studie als 'Fotografie' student zijnde af, maar ik zie totaal geen markt in mijn branche om straks lekker m'n brood eraan te kunnen verdienen. Wat voor mij dus een mogelijkheid is ( althans, haast een 'moet' ) is uitwijken naar Grafisch Vormgeving o.i.d.

Marjo

Re: Fotografiemeetings: Wat vind jij er van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 19:19

Lisa: FotoKunst zou best kunnen inderdaad, heb ik niet eens aan gedacht ;) .

Ik vind inderdaad ook, de meeting is voor de fotografen, níet voor de modellen. En er zijn wat modellen bij die sterallures krijgen helaas.

2 Juni ben ik zelf met mijn shetlanders naar een meeting geweest, en ik ga daarvan zéker wat fotos van nabestellen. Niet alleen omdat ik de fotos retegaaf vind, maar ook omdat ik me bijna verplicht voel. De fotografen hebben hard hun best gedaan, de shetjes waren niet de makkelijkste en toch zijn er al zulke gave fotos gekomen!

Wat betreft de prijzen: Is het naar jullie idee een optie om geld te vragen voor meetings? Een bijdrage van €5,- of €10,- per model bijvoorbeeld?
Dan zou je het geld wat je van de modellen krijgt verdelen onder de fotografen, of is dat geld voor de organisatie? Hoe zouden jullie dat zien?
Persoonlijk vind ik dat het geld verdeelt hoort te worden onder de fotografen.

Madieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:20

Ben het eens met het hierboven geschreven, de fotomeetings rijsen de pan uit..?! Voor de fotografen klapt de markt denk wel een beetje in, denk dat veel bokt paardeneigenaren nu lekker naar een fotomeeting gaan en kijken of daar wat leuks bij zit. Aangezien het aantal foto's wat je als model krijgt van iedere fotograaf zit er al snel iets moois bij. Foto's worden steeds minder afgedrukt en de modellen nemen genoegen met een klein formaat met ©.
Je ziet ook nu er zoveel fotomeetings zijn dat er ook een hoop afmeldingen zijn en er op het laatst nog van alles geregeld moet worden om andere modellen en/of fotografen te vinden.
Toch als fotograaf is het ook wel weer fijn om op deze manier je portfolio uit te werken en mooie plaatjes te kunnen schieten op mooie locaties!

Volgend jaar wil ik zelf ook een fotoshoot laten doen van mijn (zwarte ;) ) PRE, maar dan zou ik zelf toch een fotograaf zoeken en lekker een 1 op 1 afspraak maken voor een fotoshoot. Misschien ook nog wel een keer mee naar een meeting, maar zeker ook een fotoshoot bij een professionele fotograaf!

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:22

Marjoow schreef:
Wat betreft de prijzen: Is het naar jullie idee een optie om geld te vragen voor meetings? Een bijdrage van €5,- of €10,- per model bijvoorbeeld?
Dan zou je het geld wat je van de modellen krijgt verdelen onder de fotografen, of is dat geld voor de organisatie? Hoe zouden jullie dat zien?

Vind ik ook nog een idee inderdaad. Maar dan vind ik het geld voor de fotografen. De organisatie kiest er tenslotte zelf voor om extra werk op hun hals te nemen door alles te moeten regelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:25

Marjoow schreef:
Lisa: FotoKunst zou best kunnen inderdaad, heb ik niet eens aan gedacht ;) .

Ik vind inderdaad ook, de meeting is voor de fotografen, níet voor de modellen. En er zijn wat modellen bij die sterallures krijgen helaas.

2 Juni ben ik zelf met mijn shetlanders naar een meeting geweest, en ik ga daarvan zéker wat fotos van nabestellen. Niet alleen omdat ik de fotos retegaaf vind, maar ook omdat ik me bijna verplicht voel. De fotografen hebben hard hun best gedaan, de shetjes waren niet de makkelijkste en toch zijn er al zulke gave fotos gekomen!

Ik vind dan ook dat het geld verdeeld zou moeten worden onder de fotografen.

Lisa, HPE is inderdaad wel de eerste meeting waar ik aan denk bij een goed georganiseerde fotomeeting. Ik ben zelf nog niet meegeweest, wel topics gevolgd. Ik kom eigenlijk vrijwel nooit meetings tegen die ook (zo) goed georganiseerd worden, het lijkt wel of iedereen, ook vaak modellen inderdaad, gewoon zomaar een meeting organiseert zonder erbij na te denken.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:29

Meetings? Ik vind ze gewoon gezellig. Vaak kom ik er niet zozeer voor de foto's zelf, omdat ik weet dat er nog een heel stel andere fotografen rondlopen met bijna dezelfde foto's. Ook komen bepaalde paarden steeds terug. Maar dankzij meetings ken ik inmiddels al heel wat fotografen op Bokt en dat kan ook zeker voordelen hebben wanneer je even een probleempje hebt of zo.

Dat er steeds meer meetings door de 'modellen' georganiseerd worden, vind ik jammer. Vaak heb ik het gevoel dat zij het dan doen om gewoon heel snel heel veel gratis foto's binnen te halen. Anderzijds ben ik deze modellen ook zeker dankbaar dat zij willen poseren en dat ze een dagje vrij maken, want ook voor hen kost het heel veel tijd.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:34

Courses: zeg ik ergens dat wij er niet net zo hard aan mee doen? In het begin was het marjoow, Jinte en HPE met fotomeetings, Toen bleef het ook gewoon echt leuk, totdat veel andere het ook gingen organiseren waardoor bokt overladen werd, toen zijn wij gaan inkrimpen, wij zijn nu ook ontzettend aan het brainstormen of wij als HPE het niet geheel anders kunnen doen zonder dat het al te veel schade aanbrengt al is die schade niet meer te verhelpen. En werk afpakken van Femke? Als iemand echt een fotoreportage wilt van Femke dan houd dat ze niet tegen doordat ze al eens met HPE mee zijn gegaan hoor en daarnaast als dat wel zo is was het voor Femke waarschijnlijk niet zo'n gunstige klant geweest. Daarnaast vragen wij een bijdrage voor HPE en gaan deze ook verhogen en wij verdienen er NIETS aan we geven het uit aan materiaal die HPE nog leuker kan maken of voor een vergunning voor de locatie. Maar al met al zeg ik niet dat wij buiten de catergorie markt verpesters vallen, dat zal ik ook nooit zeggen. ;)

En zonder fotomeetings is de markt ook al heel slecht, fotomeetings zijn een aardige bokt hype, maar kijk eens buiten bokt? Daar zijn ook toch nog zoveeel paarden eigenaren die nog nooit van een fotomeeting of wat hebben gehoord, maar ook daar komen "fotograafjes" met hun 1000d op de automatische stand "professionele" foto's maken, want ja die onterechte benamingen maken het ook dat de markt instort. Zelf studeer ik ook af als fotograaf in begin 2013 en dan weet ik ook niet wat me te wachten staat, maar zomaar opgeven nee dat zal ik niet doen...

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:36

Ik heb er laatst 2 mee gedaan, 1 als model en 1 als fotograaf.
Het was gezellig. De eerste was ook redelijk goed georganiseerd en leerzaam voor de fotografen
De 2e waar ik fotograaf was, ook gezellig maar erg rommelig. Verder was en ik ellende lang bezig met uitzoeken en bewerken van foto's van zoveel modellen. Zo lang dat ik niet denk het nog eens gratis te doen. Dit was leuk maar m'n portfolio is nu goed en hoeft niet verder uitgebreid te worden door gratis shoots. Nabestellingen doet inderdaad vrijwel niemand. (ik zelf ook niet toen ik als model mee was, maar dat is meer omdat ik al 4 albums vol heb met afgedrukte foto's van de paardjes)

Lijkt mij inderdaad wel een goed idee geld te vragen, en dat te verdelen over fotografen + organisatie (mits goed geregeld) denk wel dat mensen 5-10 euro over hebben voor een leuke dag met mooie foto's!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:40

Wat overigens wel zo is inderdaad is dat mensen die echt een fotoreportage willen, ook daadwerkelijk een fotoreportage boeken. Ik heb wel eens tijdens opdrachten verteld over deze meetings. Vaak krijg je dan toch het commentaar: 'ja maar dan ben ik als model een hele dag kwijt met poseren, de foto's zullen qua kwaliteit niet beter zijn dan die van jou, 'misschien verwacht ik na zo'n meeting wel te veel en valt het eindresultaat me gigantisch tegen' etc.

Over slecht georganiseerde meetings. Ja daar zie je er helaas maar al te veel van. Tot nu toe waren al mijn meetings goed georganiseerd, op die van de TS na. Dat was een drama. Het was zelfs zo erg dat ik op een gegeven moment samen met één model iedereen kwijt was. Iedereen was opeens weggelopen zonder wat te zeggen. Op dat moment voelde ik al bijna tranen op komen. Daarbij bleek dat je niet eens op de betreffende locatie mocht komen zonder vergunning en die vergunning hadden we niet. Jammer dat ik mijn treinkaartje al gekocht had, anders was ik echt niet gekomen. Want ik ga niet fotograferen op plekken waar dat helemaal niet mag. Andere meetings waar ik naar toe ben geweest, waren over het algemeen netjes georganiseerd.

Wat ik tevens erg jammer vind van deze meetings is dat er vaak heel makkelijk wordt gedaan. Oh dan gaan we toch even naar dat vennetje of dat bosje? Maar men (organisatoren) houden er niet altijd rekening mee dat zo'n grote groep mensen/paarden ook een hele hoop schade aan de natuur aanricht en ook voor overlast kan zorgen.

Ik heb overigens 1x betaald voor een meeting (uitgezonderd reiskosten). Dat ga ik niet snel nog eens doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:42

ben paard en hond loos :') kan moeilijk met het konijn naar de duinen , laat ik die los is ie weg :') helaas hoor -O-

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:43

Ben het met SSDesign eens!

Ik ben ook al enkele keren mee gegaan met een meeting. Alle keren als fotograaf op 1 keer na. Ik heb daar ook fotos nabestelt toen van mijn paard. Ben de fotografen zeer dankbaar ookal had het mij ook best veel geld gekost kwa vervoer dat ik zelf moest regelen. Maar dat had ik er zeker voor over! Was allemaal wel goed geregelt op 1 na, toen ik mee ging als fotograaf.
En ik ben niet iemand die voor gratis foto's zal gaan, want ik boek ook fotoreportages(soms regelmatig, vind mijn portomonee niet zo leuk :P )..

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 19:58

LisaDijk schreef:
Courses: zeg ik ergens dat wij er niet net zo hard aan mee doen? In het begin was het marjoow, Jinte en HPE met fotomeetings, Toen bleef het ook gewoon echt leuk, totdat veel andere het ook gingen organiseren waardoor bokt overladen werd, toen zijn wij gaan inkrimpen, wij zijn nu ook ontzettend aan het brainstormen of wij als HPE het niet geheel anders kunnen doen zonder dat het al te veel schade aanbrengt al is die schade niet meer te verhelpen. En werk afpakken van Femke? Als iemand echt een fotoreportage wilt van Femke dan houd dat ze niet tegen doordat ze al eens met HPE mee zijn gegaan hoor en daarnaast als dat wel zo is was het voor Femke waarschijnlijk niet zo'n gunstige klant geweest. Daarnaast vragen wij een bijdrage voor HPE en gaan deze ook verhogen en wij verdienen er NIETS aan we geven het uit aan materiaal die HPE nog leuker kan maken of voor een vergunning voor de locatie. Maar al met al zeg ik niet dat wij buiten de catergorie markt verpesters vallen, dat zal ik ook nooit zeggen. ;)

En zonder fotomeetings is de markt ook al heel slecht, fotomeetings zijn een aardige bokt hype, maar kijk eens buiten bokt? Daar zijn ook toch nog zoveeel paarden eigenaren die nog nooit van een fotomeeting of wat hebben gehoord, maar ook daar komen "fotograafjes" met hun 1000d op de automatische stand "professionele" foto's maken, want ja die onterechte benamingen maken het ook dat de markt instort. Zelf studeer ik ook af als fotograaf in begin 2013 en dan weet ik ook niet wat me te wachten staat, maar zomaar opgeven nee dat zal ik niet doen...

Als je het onderste deel in mijn bericht leest staat hetzelfde erin ;)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:07

Heb nog nooit meegedaan aan zo'n meeting oid. Maar wil toch op wat dingen reageren.
Sommige hier zeggen geen 1000 in dozijn paard op de foto willen zetten bij zo'n meeting.
In mijn ogen zijn ook die een uitdaging om goed op de foto te zetten.

En mijn welshxshet kruising, dat misschien geen special of mooi ras, is voor mij wel heel speciaal en bijzonder.
Vind dat jullie best mogen oppassen wat jullie zeggen, want als ik eerlijk ben zou ik nou geen fotoshoot boeken bij iemand die zegt liever iets spectaculairs voor de camera te zetten.
Ja oke ik snap het wel, mooi om te zien enz, mja dan voel ik mij met mijn kleintje een beetje erg ongewenst en het niet waard om op de foto te zetten :P

Verder ben ik het er wel mee eens, dat het voor de markt niet erg handig is.
Maar dat mensen willen profiteren van gratis fotoshoot neem ik ze niet kwalijk :P

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:16

Jenkins: Voor een fotomeeting is het leuk als je eens wat anders voor de lens hebt dan "normaal" daarbij is er niet gezegd dat een wat vaker voorkomend ras en kleur helemaal niet interessant is om op de foto te zetten, want daar zit voor mij juist altijd de uitdaging om die nét zo prachtig op de foto te zetten als een "spectaculairder" paard, het is alleen met fotomeetings wellicht minder interessant, net zoals een fotograaf voor zijn/haar portfolio ook graag een een mooi barok paard met manen over de schouder galopperend over de branding, dan iets vaker voorkomends, omdat je met een fotomeeting/portfolio reportages juist kan experimenteren en oefenen en je ideeën uit kan werken wat bij een betaalde shoot niet altijd mogelijk is (en dat komt omdat je als fotograaf word ingehuurd om foto's te maken en niet om voor jezelf een beetje te gaan experimenteren) Maar je moet het je zeker niet teveel aantrekken want zo word het in mijn ogen niet bedoeld door de meesten :)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:20

Jenkins, ik denk inderdaad dat je het verkeerd begrijpt. :) Lisa legt dit heel mooi uit. Ik zet ieder paard met plezier op de foto, of het nou een makkelijk of moeilijk, mooi of wat minder mooi paard is. Dat maakt me niks uit. Alleen als ik zelf wat dingen wil gaan uitproberen (bijvoorbeeld tijdens meetings), dan kan een paard met bijvoorbeeld een wat aparter kleurtje juist een uitdaging zijn om te fotograferen, omdat je die kleur dan niet zo vaak tegenkomt bijvoorbeeld. Ook een paard met extreem lange manen heb ik niet dagelijks voor de lens, dus met zo'n meeting kan ik daar juist ervaring mee opdoen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:22

Jenkins, voor betaalde shoots zet ik álles op de foto, zelfs een paard met een boggel, uitpuilend oog dikke buik :') Ik zal er altijd alles aan doen om het paard zo mooi op de foto te krijgen, maar voor portfolioshoots wil ik toch echt een paard dat aan mijn "eisen" en "verwachtingen" voldoet. Ik wil dus geen paard voor mijn portfolio op de foto zetten met peesbeschermers in een weide, ik wil geen paard op de foto zetten voor mijn portfolio met bagger tuigage etc. Ik heb dan zeker een hoop eisen :j Puur omdat ik al zoveel op de foto heb gezet en ik wel aanvulling wil voor mijn portfolio en niet opvulling :)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:24

Hihi oke gelukkig dan is dat duidelijk!
Moet eerlijk zeggen dat ik sowieso nooit het hele gedoe over een speciaal kleurtje snap hoor.. iedereen wilt een speciaal kleurtje... maar inmiddels zie je er nu bij kraamstal zoveel staan dat ik het alles behalve speciaal vindt :P Doe mij maar een mooie bruine <3
Maar goed, dat is een andere discussie en waarschijnlijk gewoon persoonlijke smaak :)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:28

Jenkins schreef:
Hihi oke gelukkig dan is dat duidelijk!
Moet eerlijk zeggen dat ik sowieso nooit het hele gedoe over een speciaal kleurtje snap hoor.. iedereen wilt een speciaal kleurtje... maar inmiddels zie je er nu bij kraamstal zoveel staan dat ik het alles behalve speciaal vindt :P Doe mij maar een mooie bruine <3
Maar goed, dat is een andere discussie en waarschijnlijk gewoon persoonlijke smaak :)

Nou in mijn geval zie ik toch echt vaker een bruine dan een appaloosa bijvoorbeeld. Dus het is natuurlijk maar ook net wat je gewend bent. Wat je niet zo vaak ziet, is altijd opvallender. :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:30

Ik zie hier alleen maar Palomino's, maar blijf het toch een leuk kleurtje vinden en zet liever een palomino op de foto van een bruine voor portfolio :P

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:34

LZP -> FK

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:42

Ik ben afgelopen zondag voor het eest mee geweest naar een fotomeeting. Ik vond het goed georganiseerd en was ook tevreden met de modellen. Afwisselend en bijzonder.
Ik ben het wel eens met het punt dat het de markt voor de fotografen verpest, alhoewel ik er niet van overtuigd ben dat dit allemaal aan de meetings ligt.
Zoals al eerder gezegd zullen mensen die echt een mooie reportage willen ook wel een professionele fotograaf inhuren.
Ik ben zelf kunstenaar en heb in het afgelopen halfjaar net zoveel opdrachten gehad als in de eerste maand van 2010. Dus niet alleen de fotomarkt, maar ook de kunstmarkt ligt op zijn gat.
De grootste reden in mijn ogen is de slechtere economie. Ik begrijp dat de meetings geen goed doen, maar ik krijg een beetje het gevoel dat die een groot deel van de schuld krijgen terwijl er meerdere factoren spelen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 20:42

Susan, jammer dat je zo negatief praat over die ene meeting die wat minder liep. De modellen liepen op een gegeven moment wat uit elkaar, inderdaad, maar dat je daar niet mocht komen was niemand bekend. Daar waren al eerder meetings geweest, dus dan ga je er gewoon van uit dat het geen probleem is. Jinte is begonnen met de meetings op de Soesterduinen daar, en dat waren er veel meer. Plus, dat alle paarden gewoon vergunningen hadden ;) Van wat ik me er van herrinner, is het zo dat er een fotograaf een model apart had genomen en dat niet goed gecommuniceerd was.
Dit was 1 meeting. Daaruit bleek gewoon dat je in je eentje geen meeting kunt organiseren, en daar word van geleerd. Overige meetings zijn super gegaan. Zeker de vorige op Noordwijk liep super. Allemaal positieve reacties van de modellen en fotografen.

Betalen voor meetings waar ik als fotograaf mag komen, zou ik sowieso niet doen. Ik ga niet betalen om fotos te mogen maken van iemand zijn paard :P Reiskosten zijn vaak al duur zat ;)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 20:51

Marjoow schreef:
Susan, jammer dat je zo negatief praat over die ene meeting die wat minder liep. De modellen liepen op een gegeven moment wat uit elkaar, inderdaad, maar dat je daar niet mocht komen was niemand bekend. Daar waren al eerder meetings geweest, dus dan ga je er gewoon van uit dat het geen probleem is. Jinte is begonnen met de meetings op de Soesterduinen daar, en dat waren er veel meer. Plus, dat alle paarden gewoon vergunningen hadden ;) Van wat ik me er van herrinner, is het zo dat er een fotograaf een model apart had genomen en dat niet goed gecommuniceerd was.
Dit was 1 meeting. Daaruit bleek gewoon dat je in je eentje geen meeting kunt organiseren, en daar word van geleerd. Overige meetings zijn super gegaan. Zeker de vorige op Noordwijk liep super. Allemaal positieve reacties van de modellen en fotografen.

Betalen voor meetings waar ik als fotograaf mag komen, zou ik sowieso niet doen. Ik ga niet betalen om fotos te mogen maken van iemand zijn paard :P Reiskosten zijn vaak al duur zat ;)

Die ene meeting die wat minder liep is er toch een die niet goed liep? Waarom mag ik dat niet op internet zetten? Dat snap ik niet goed hoor. Je hebt de avond van te voren nog moeilijk gedaan over de vergunningen die opeens niet rond bleken te zijn. En je weet dat ik niet de enige was met een hele hoop commentaar op die meeting, anders waren er niet zo veel mensen afgehaakt ;) Ach ik ga daar verder niet op in, maar een meeting is prima alleen te organiseren blijkt uit andere meetings!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 20:54

SSDesign schreef:
Marjoow schreef:

Die ene meeting die wat minder liep is er toch een die niet goed liep? Waarom mag ik dat niet op internet zetten? Dat snap ik niet goed hoor. Je hebt de avond van te voren nog moeilijk gedaan over de vergunningen die opeens niet rond bleken te zijn. En je weet dat ik niet de enige was met een hele hoop commentaar op die meeting, anders waren er niet zo veel mensen afgehaakt ;) Ach ik ga daar verder niet op in, maar een meeting is prima alleen te organiseren blijkt uit andere meetings!

Ik snap dat het een meeting was die gewoon niet goed geregeld was, maar de modellen hadden zelf vergunningen ;) Hoef er verder ook niets over te zeggen, maar er zijn genoeg meetings die wél goed zijn gegaan. Deze meeting was al niet helemaal top, aangezien het originele concept niet meer aanwezig was uiteindelijk.

Wil alleen wel dat het duidelijk is dat er meer meetings zijn die super zijn gegaan, en zou het jammer vinden als mensen door 1 negatieve meeting niet mee gaan naar een volgende meeting.

Overigens, probeer ik alleen nog "aparte" meetings te organiseren. Een locatie die niet eerder gebruikt is, of een speciaal thema er aan toevoegen :) Zoals het strand de vorige keer, en binnenkort een jurkenshoot :)