Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marjoow schreef:Wat betreft de prijzen: Is het naar jullie idee een optie om geld te vragen voor meetings? Een bijdrage van €5,- of €10,- per model bijvoorbeeld?
Dan zou je het geld wat je van de modellen krijgt verdelen onder de fotografen, of is dat geld voor de organisatie? Hoe zouden jullie dat zien?
Persoonlijk vind ik dat het geld verdeelt hoort te worden onder de fotografen.
Marjoow schreef:Lisa: FotoKunst zou best kunnen inderdaad, heb ik niet eens aan gedacht.
Ik vind inderdaad ook, de meeting is voor de fotografen, níet voor de modellen. En er zijn wat modellen bij die sterallures krijgen helaas.
2 Juni ben ik zelf met mijn shetlanders naar een meeting geweest, en ik ga daarvan zéker wat fotos van nabestellen. Niet alleen omdat ik de fotos retegaaf vind, maar ook omdat ik me bijna verplicht voel. De fotografen hebben hard hun best gedaan, de shetjes waren niet de makkelijkste en toch zijn er al zulke gave fotos gekomen!
Wat betreft de prijzen: Is het naar jullie idee een optie om geld te vragen voor meetings? Een bijdrage van €5,- of €10,- per model bijvoorbeeld?
Dan zou je het geld wat je van de modellen krijgt verdelen onder de fotografen, of is dat geld voor de organisatie? Hoe zouden jullie dat zien?
Persoonlijk vind ik dat het geld verdeelt hoort te worden onder de fotografen.
LisaDijk schreef:Courses: zeg ik ergens dat wij er niet net zo hard aan mee doen? In het begin was het marjoow, Jinte en HPE met fotomeetings, Toen bleef het ook gewoon echt leuk, totdat veel andere het ook gingen organiseren waardoor bokt overladen werd, toen zijn wij gaan inkrimpen, wij zijn nu ook ontzettend aan het brainstormen of wij als HPE het niet geheel anders kunnen doen zonder dat het al te veel schade aanbrengt al is die schade niet meer te verhelpen. En werk afpakken van Femke? Als iemand echt een fotoreportage wilt van Femke dan houd dat ze niet tegen doordat ze al eens met HPE mee zijn gegaan hoor en daarnaast als dat wel zo is was het voor Femke waarschijnlijk niet zo'n gunstige klant geweest. Daarnaast vragen wij een bijdrage voor HPE en gaan deze ook verhogen en wij verdienen er NIETS aan we geven het uit aan materiaal die HPE nog leuker kan maken of voor een vergunning voor de locatie. Maar al met al zeg ik niet dat wij buiten de catergorie markt verpesters vallen, dat zal ik ook nooit zeggen.
En zonder fotomeetings is de markt ook al heel slecht, fotomeetings zijn een aardige bokt hype, maar kijk eens buiten bokt? Daar zijn ook toch nog zoveeel paarden eigenaren die nog nooit van een fotomeeting of wat hebben gehoord, maar ook daar komen "fotograafjes" met hun 1000d op de automatische stand "professionele" foto's maken, want ja die onterechte benamingen maken het ook dat de markt instort. Zelf studeer ik ook af als fotograaf in begin 2013 en dan weet ik ook niet wat me te wachten staat, maar zomaar opgeven nee dat zal ik niet doen...
Jenkins schreef:Hihi oke gelukkig dan is dat duidelijk!
Moet eerlijk zeggen dat ik sowieso nooit het hele gedoe over een speciaal kleurtje snap hoor.. iedereen wilt een speciaal kleurtje... maar inmiddels zie je er nu bij kraamstal zoveel staan dat ik het alles behalve speciaal vindtDoe mij maar een mooie bruine
![]()
Maar goed, dat is een andere discussie en waarschijnlijk gewoon persoonlijke smaak
Marjoow schreef:Susan, jammer dat je zo negatief praat over die ene meeting die wat minder liep. De modellen liepen op een gegeven moment wat uit elkaar, inderdaad, maar dat je daar niet mocht komen was niemand bekend. Daar waren al eerder meetings geweest, dus dan ga je er gewoon van uit dat het geen probleem is. Jinte is begonnen met de meetings op de Soesterduinen daar, en dat waren er veel meer. Plus, dat alle paarden gewoon vergunningen haddenVan wat ik me er van herrinner, is het zo dat er een fotograaf een model apart had genomen en dat niet goed gecommuniceerd was.
Dit was 1 meeting. Daaruit bleek gewoon dat je in je eentje geen meeting kunt organiseren, en daar word van geleerd. Overige meetings zijn super gegaan. Zeker de vorige op Noordwijk liep super. Allemaal positieve reacties van de modellen en fotografen.
Betalen voor meetings waar ik als fotograaf mag komen, zou ik sowieso niet doen. Ik ga niet betalen om fotos te mogen maken van iemand zijn paardReiskosten zijn vaak al duur zat
SSDesign schreef:Marjoow schreef:Susan, jammer dat je zo negatief praat over die ene meeting die wat minder liep. De modellen liepen op een gegeven moment wat uit elkaar, inderdaad, maar dat je daar niet mocht komen was niemand bekend. Daar waren al eerder meetings geweest, dus dan ga je er gewoon van uit dat het geen probleem is. Jinte is begonnen met de meetings op de Soesterduinen daar, en dat waren er veel meer. Plus, dat alle paarden gewoon vergunningen haddenVan wat ik me er van herrinner, is het zo dat er een fotograaf een model apart had genomen en dat niet goed gecommuniceerd was.
Dit was 1 meeting. Daaruit bleek gewoon dat je in je eentje geen meeting kunt organiseren, en daar word van geleerd. Overige meetings zijn super gegaan. Zeker de vorige op Noordwijk liep super. Allemaal positieve reacties van de modellen en fotografen.
Betalen voor meetings waar ik als fotograaf mag komen, zou ik sowieso niet doen. Ik ga niet betalen om fotos te mogen maken van iemand zijn paardReiskosten zijn vaak al duur zat
Die ene meeting die wat minder liep is er toch een die niet goed liep? Waarom mag ik dat niet op internet zetten? Dat snap ik niet goed hoor. Je hebt de avond van te voren nog moeilijk gedaan over de vergunningen die opeens niet rond bleken te zijn. En je weet dat ik niet de enige was met een hele hoop commentaar op die meeting, anders waren er niet zo veel mensen afgehaaktAch ik ga daar verder niet op in, maar een meeting is prima alleen te organiseren blijkt uit andere meetings!