[FOTO] Zou JIJ betalen voor deze kwaliteit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:35

Edit: Dat je 11 jaar bent hoeft niets uit te maken, als jij hier foto's neerzet vraag je om reacties, dit hoeft niet leeftijdsgebonden te zijn. Natuurlijk kan iemand van 5 jaar ouder misschien al meer, maar dit is puur gebaseerd op ervaring. Iedereen moet het eerst leren, maar dat betekent niet dat je dan dus niks aan tips hebt...

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:36

Ik snap het hele punt van de overige bokkers niet zo. Als zij er geld voor wil vragen omdat denkt dat ze het goed kan, waarom moet daar dan zo keihard op tegenin worden gegaan. Het meisje is pas 11 en word gebracht door het ouders. Ze wordt echt niet door het hele land geboekt, en als ze er bijvoorbeeld geld voor gaat vragen merkt ze dat vanzelf. Degene die er 10 euro voor wil betalen, nou helemaal prima toch? Het is niet jou geld, en de ander zal het vast erg blij mee zijn met de foto's, anders liet hij/zij het niet doen naar aanleiding van haar portfolio.

Laat haar toch lekker oefenen, wie zegt dat een meisje van 11 het diafragma niet kan instellen? Zo moeilijk is dat niet hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:39

Lynn_x schreef:
Ik snap het hele punt van de overige bokkers niet zo. Als zij er geld voor wil vragen omdat denkt dat ze het goed kan, waarom moet daar dan zo keihard op tegenin worden gegaan. Het meisje is pas 11 en word gebracht door het ouders. Ze wordt echt niet door het hele land geboekt, en als ze er bijvoorbeeld geld voor gaat vragen merkt ze dat vanzelf. Degene die er 10 euro voor wil betalen, nou helemaal prima toch? Het is niet jou geld, en de ander zal het vast erg blij mee zijn met de foto's, anders liet hij/zij het niet doen naar aanleiding van haar portfolio.

Laat haar toch lekker oefenen, wie zegt dat een meisje van 11 het diafragma niet kan instellen? Zo moeilijk is dat niet hoor

Ik snap je punt, maar ben het niet helemaal met je eens. Als iemand hier foto's plaatst met de vraag of je er geld voor zou geven, of je tips hebt en dat je gewoon eerlijk mag zijn, dan reageert bokt. Hier is namelijk om gevraagd. Of diegene nou 11 of 72 is, hoeft niet uit te maken. Je vraagt, je krijgt antwoord. Wil je dit niet? Dan geen topic plaatsen... Ik heb ook zat reacties gehad die niet waren zoals ik had gehoopt, maar daar kan je fijn van leren en gewoon lekker doorgaan :) Niemand verplicht een ander iets op bokt te plaatsen...

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:40

Lynn_x schreef:

Ik heb eerder ook gezegd dat ik later pas las dat ze het gratis deed en teon ook geschreven dat het prima is en oefenen alleen maar goed is. Maar haar titel luidt toch anders. Ik denk niet dat ts zoals ze zelf zegt fotografeert op Manuel en dus Iso, Diafragma, Sluitertijd zelf instelt of ze doet maar wat, want ik weet zeker dat je veel meer uit die camera kan halen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:40

Voor je leeftijd maak je erg leuke foto's maar ik zou er nooit voor betalen :) Dat is meer omdat ik zelf prima foto's kan maken en ik dan geen geld ga verspillen om iemand anders het te laten doen. Ik zeg, neem meer cursusen, oefenen, oefenen en oefenen en dan na een jaar of 3 kan je misschien wel heeeeeeeeel mooie foto's maken! :D Oefenen baart letterlijk kunst :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:41

saskiakefie schreef:
Lynn_x schreef:

Ik heb eerder ook gezegd dat ik later pas las dat ze het gratis deed en teon ook geschreven dat het prima is en oefenen alleen maar goed is. Maar haar titel luidt toch anders. Ik denk niet dat ts zoals ze zelf zegt fotografeert op Manuel en dus Iso, Diafragma, Sluitertijd zelf instelt of ze doet maar wat, want ik weet zeker dat je veel meer uit die camera kan halen.

Hier ben ik het ook weer niet mee eens :') Ik heb haar instellingen bekeken en zie dat ze vrijwel dezelfde instellingen gebruikt heeft, een camera varieert tussen 1/60 en 1/1000 seconde, net hoe 't 'm uit komt. Ik denk dus wel dat ze het manueel instelt, maar dat ze hierin gewoon nog wat moet oefenen :)

saskiakefie

Re: [FOTO] Zou JIJ betalen voor deze kwaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:43

Dat zeg ik 'of ze doet maar wat' dat ze wel wat instelt maar niet weet waarom.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:47

Ach ik doe soms ook maar wat :)) (fotografeer met de AV en M stand)
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 30-05-12 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:48

En wat dan nog? Ik heb me camera zeeer regelmatig op automatisch staan, en ik vraag toch ook echt wel 30 euro voor een fotoshoot ;) Soms kan dat gewoon prima, en nabewerken doet ook erg veel.

En tuurlijk vraagt ze om reacties, ze heeft een topic geopend. Maar daarom kan je toch rekening houden als je weet dat ze 11 is, dat doe je in het dagelijks leven ook ;)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:53

Nou als ik mijn camera op automatisch zet maakt die er een potje van hoor.. :') Ja Renee soms als je veel ruimte hebt ivm veel licht dan maakt het soms ook niet zoveel uit, maar er zit een verschil tussen soms maar wat doen of altijd omdat je niet weet hoe het zit. :P

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:59

Oh mijne niet, ik snap namelijk nog steeds niks van het diafragma dus stel alleen de sluitertijd in, en heb altijd prima foto's.

Oefening baard kunst. :j

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:01

Als je een spiegelreflexcamera aanschaft om alleen maar op de automatische stand te fotograferen zou ik zeggen.. Zonde van je geld..
Dat is de kunst en de lol van het fotograferen nou juist.. zelf zoveel mogelijk doen..

Nu ben ik ook niet altijd heel erg bezig met instellingen omdat ik daar op bepaalde momenten gewoon geen tijd voor heb... (in de natuur fotograferen) maar ik zorg wel dat ik mijn instellingen zo goed mogelijk heb staan voor de situatie.. Op automatisch fotografeer ik nooit.. en dan vooral ook om de reden die saskiakefie noemt..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:02

Lynn_x schreef:
Oh mijne niet, ik snap namelijk nog steeds niks van het diafragma dus stel alleen de sluitertijd in, en heb altijd prima foto's.

Oefening baard kunst. :j

Geen idee.

Hoe kun je trouwens de sluitertijd instellen als je hem op de automatische stand hebt staan??

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:03

saskiakefie schreef:
Geen idee.

Hoe kun je trouwens de sluitertijd instellen als je hem op de automatische stand hebt staan??

Citaat:
wat dan nog? Ik heb me camera zeeer regelmatig op automatisch staan,

Dat betekent dus niet altijd, ik kan hem ook heus wel instellen hoor ;)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:04

Dus maar heeeel soms stel je de sluitertijd in?

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:07

Jap!

Maar volgens mij is dit niet een topic over instellingen, maar heeft de TS een hele andere vraag ;)
Laten we dus ontopic blijven

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:41

Op FK mag je 1 topic per week openen. Omdat je vandaag al dit topic hebt geopend, plaats ik hier een slotje. Op 6 juni mag je weer een topic openen :)