Eén topic duurt normaal gesproken 2 weken. De vorige wat langer, omdat er heel weinig mensen waren die reageerden en bewerkten. Dus minstens 2 weken. Tot de 18e als ik het goed heb.
Cynn
Fotograaf
Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-12 23:11
2 extra foto's, grote versies gelijk. Misschien kunnen sommigen hier wat meer mee. Klik - Klik
Ik ga zometeen ook weer wat proberen, alleen zal het minder worden dan normaal.. Het is alweer een tijdje geleden, plus ik heb geen Photoshop meer.. Mijn laptop is opnieuw geïnstalleerd en het lukt me niet meer om de crack over een gedownloade versie te krijgen.. Dus manen en staart smudgen kan ik tijdelijk even niet..
Combi tussen manip. en een blend. Zelf vind ik hem wel redelijk gelukt voor mij doen. Ik heb nog erg veel moeite met de lijnen scherp houden en de manen/staart tekenen. Tips mogen gegeven worden.
FornoydHest
Geplaatst: 07-03-12 18:48
Netjes Jespri! Lekker sfeertje vind ik! Manen en staart tekenen is denk ik een kwestie van heel veel oefenen... Ik zet ook al mijn verschillende 'dingen' op verschillende lagen. Daardoor kan ik het later makkelijk aanpassen indien nodig en kan je bijv. ook lijnen verzachten zonder de achtergrond mee te nemen. Persoonlijk gebruik ik voor het verzachten van de omtreklijnen echt nooit de smudgetool, omdat je dan dat vegerige krijgt. Het kan wel, maar dan moet je je brush op een hele lage dichtheid zetten. Ik weet niet of je werkt met tablet? Om even terug te komen op manen en staart tekenen, werkt een tablet wel heel makkelijk daarbij. Maar ik vind je bewerking ook goed gelukt hoor!
Jespri
Geplaatst: 07-03-12 18:51
Dankjewel. Ja dat tekenen is echt lastig. Nee heb geen tekentablet helaas.
En werk je met laptop of computer? Als je met laptop werkt, werkt het ook nog wel eens om met dat pad-ding *kan niet op de naam komen* de manen te tekenen ipv met de muis. Als je alles gewoon met muis doet heb ik echt enorm veel respect voor je. Want dat is écht lastig.
Ow, ik vind 'm echt wel enorm gaaf! *is hevig aan het zoeken naar iets om te zeuren* Kan één schoonheidsfoutje vinden: Bovenaan zie je nog een heel klein stukje van je blendlijn. Maar dit is echt mierenzifterij, ik vind 'm echt heel erg mooi!
Mijn slordige bewerking.. had er de vorige keer écht ff geen zin meer in.. Dus netjes afgemaakt is het niet. relaties, niet aan beginnen.. Ook wat anders dan gewoon maar helaas heb ik dus even geen photoshop, dus bedacht even wat anders.. Ook zonder naam en inimini beetje groter. (803 pix, net moeten verkleinen voor op bokt)
Ik vind 'm wel geslaagd hoor! Misschien de had inderdaad de afwerking wat beter gekund, maar daar kijk ik in ieder geval hartstikke dwars doorheen omdat ie zo ongelofelijk schattig is. Veel sterkte met alles ook..