[GAME] Kies je foto en bewerk er op los! Deel 99!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Re: [GAME] Kies je foto en bewerk er op los! Deel 99!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 04:07

Er zijn altijd mensen die nog langer door gaan (of gewoon later begonnen :P ) :=

Omdat meerdere mensen hier hebben gekozen voor Ymkje heb ik gekozen voor Visa :D
Afbeelding

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:24

Image shack vind ik erg vervelend met laden...ben zelf erg tevreden met photobucket :) Je afbeelding gaat niet in kwaliteit achteruit en hij is erg makkelijk in gebruik.

Hier mijn werk....en wat betreft lang over werkstuk doen,tsja soms duurt een bewerking nu eenmaal iets langer.Ik neem er altijd de tijd voor,geen afgeraffel (is dat eigenlijk wel een woord :P )

Ben er de 29e mee begonnen en ik kijk zo min mogelijk naar de 1e werkstukken om geen ideeën van anderen af te kijken.Die ga ik zo even uitgebreid bewonderen :)

Afbeelding

FornoydHest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:22

Leuk Tinky, met dat water! Had je bij de vorige ook he? Vind dat zo knap.. Achtergrond volgens mij ook zelf gemaakt, of niet? :) Heb niet echt tips, je hebt een hele eigen stijl en ik vind 'm super stoer!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:57

FP...dank je wel :) klopt,vorige was ook met water...puur toeval.Bij beide ook de achtergrond gemaakt,anders was het moeilijk om de juiste lijnen te krijgen.

Eens kijken,wat tips voor de andere werkstukken....

Hijadelaluna...let goed op met uitknippen dat je de randjes goed afwerkt.Dit kan op verschillende manieren,met gum...penseel,vervaging...net wat het beste gaat.Je onderwerp krijgt dan een strakkere afwerking ipv die kartelrandjes.
Verder zou je nog een penseel kunnen gebruiken om opspattend water te tekenen en/of de voet(en) onder water wat vervagen.

Je bent al een goed eind op weg :)

Shawney...

Ziet er mooi uit :j tips:

De achtergrond heeft veel paars-tinten,deze zou je evt ook op je voorwerp aan kunnen brengen...al is het maar minimaal.
Ik mis vallende druppels van de 2 benen die omhoog komen...kijk eens goed naar een foto hoe water valt.Is niet eenvoudig,weet daar alles van :D

Zoofje...ook erg leuk.

Die witte balk ...de kans is groot dat je per ongeluk je volledige werk hebt verschoven,als je dan opslaat wordt het onbedekte deel wit :D

Tip: achter het paard zit een stuk lijn/afscheiding die er niet hoort.Dit kun je wegkrijgen door bv klonen,penseel,gum.

Beauty...

Twee stuks genomen,dat is een uitdaging om de belichting correct te krijgen zodat ze bij elkaar passen. :D

Tip:
Vergeet de volgende keer de schaduw niet,zo krijg je meer diepte
Gebruik niet "Mijn Album" ,deze zorgt ervoor dat de kwaliteit van je foto enorm achteruit gaat.Ikzelf gebruik http://www.photobucket.com ook gratis maar geen kwaliteitsverlies ;)

Hamsterfan...uitknippen gaat al erg goed,probeer volgende keer iets van schaduw en voetafdruk/opspattend zand ;)

Sodeletuut...

Leuk zo beide paarden :)

Tip:

Schaduw en afdrukken/opspattend zand

Leuk dat er zoveel mensen meedoen :j

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 17:41

Is het eigenlijk toegestaan om mijn werk te showen op andere website's? I.v.m de rechten van de fotograaf?

Life with my son Storm
http://i41.tinypic.com/k3jav.jpg

Een paar opmerkingen over mijn werk:
* De text wou echt niet meewerken, dus ja, hij is nogal storend.
* Ik weet dat ik het paard behoorlijk is aangepast. Ik hoop dat je dat niet erg vind. Het origineel is de Fries. ;)
* Linkje i.v.m de grootte :)

MandyR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:54

Mag je nog bewerken?
Aangezien ik overal lees "ik ben laat"?

:)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 18:59

Jawel hoor Mandy....met "laat" bedoelen ze het tijdstip van de dag :P Dit topic loopt ten minste tot zondag dus tijd zat ;)

Uska...zou je een kleine versie neer willen zetten en dan je grote erbij als link?Dat kijkt wat fijner :)
Als je werk op andere sites wilt plaatsen,kun je het beste gewoon even toestemming vragen aan de eigenaar van de foto's.Doe ik ook vaker,zo weet je zeker dat de persoon het goed vind.

MandyR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 19:03

Ooh haha! Merk het nu pas :) Okee dan ga ik nog wat maken! :D Wel jammer dat het "storm" is, maar de fries met zon is, maar opzich ook wel een uitdaging :j.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:13

Dat is juist de uitdaging ;)

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 14:06

Ik kwam dit onderwerp tegen en het leek mij leuk om het een keer te proberen. Dit is wat ik ervan gemaakt heb, alleen ben ik waarschijnlijk nu wel te laat.
Afbeelding

privace

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:56

leuk gedaan nescafe,
maar het is raar met die vogels,
is het de bedoeling dat ze in de wolken draaft ofzo?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 13:00

Leuk hoor Nescafe :j en te laat ben je niet.Zolang het topic niet gesloten is kun je plaatsen :)

Met welk programma werk je en werk je er al langer mee?

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 18:03

Hoi privace en Tinky,

dank je. Het was niet het idee dat ze op de wolken draaft maar dat de kijker een heel laag standpunt heeft en eigenlijk geen grond ziet. Wolken waren eigenlijk mijn associatie met storm.

ik werk met photoshop elements maar eigenlijk heb ik nog nooit wat met compositiefoto's gedaan. Ik vind het heel knap als je vanuit niets een hele compositie kunt maken. Dat zou ik nog wel graag willen leren.
Hoe "maak" je bv dat water wat wegspat bij de hoeven in jou foto? Werk je met een tablet?

Bietjah87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 21:37

ik ga ook wat proberen!

Bietjah87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 22:41

en?

Afbeelding

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 08:46

Mooi gedaan Bietjah87, het past allemaal heel goed bij elkaar. Vooral dat licht achter die wolken vind ik een mooi detail.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:55

Yeeeej ik heb er ook 1 in elkaar gevlanst!
Afbeelding

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:28

Nescafe...ik gebruik indedaad een tablet,vind ik veel fijner werken dan een muis.Je kunt er ook fijner mee werken alhoewel er ook mensen zijn die met een muis het fijnere werk uitstekend kunnen doen.
Met een goede tablet kun je net zo werken als met een potlood,dat betekend ook dat je met puntdruk kunt werken.Hoe harder je drukt,hoe intensiever de kleur.

Dat opspattende water is best lastig,goed naar foto's kijken om te zien wat water doet...kijken naar kleur en welk type brush je gebruikt.Kwestie van oefenen en uitproberen :)
Wat vooral belangrijk is,is om in lagen te werken en evt.in mappen (als het goed is kun je dat met elements ook).Op deze manier kun je eenvoudig lagen weghalen als je het niet geslaagd vind...of dupliceren als je het onderdeel nog eens wilt gebruiken.
Maak ook een kopie van je hoofdonderwerp en gooi deze op slot,mocht er toch iets fout gaan kun je met je kopie verdergaan. ;)

Op you-tube staan erg veel tutorials waar je veel aan kunt hebben.

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:36

Bedankt Tinky voor je suggesties, ik ga eens rond kijken op you tube.

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:03

komt er nog een nieuwe? :o

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 02:01

Zal morgenavond de nieuwe wel plaatsen, zat te wachten op meer aanmeldingen maar gewoon helemaal niks.. :n Jammer!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 21:36

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 08:57

Daarom hier een slotje. :)