Mocht je een lens willen waarmee je binnen wel 'leuk' kunt fotograferen dan is voor canon de 1.8 50 mm te koop, voor zo'n 100 euro. Heb je iets meer te besteden dan is er ook een 1.4 lens. Zoom is inderdaad super, maar errug duur als hij lichtgevoelig moet zijn. Met de 1.4 lens op 50 mm heb ik al hele mooie foto's gemaakt van springwedstrijdjes binnen. Wanneer je aan de rand van de bak / ring kunt staan, dan kun je de foto naderhand nog iets trimmen en hij geeft foto's die heel mooi van kleur zijn! Ik heb een zoom 17-270 van Tamron en die foto's waren in binnenmanege's toch slecht...... Aangezien de meeste toch tussen de 40 en 100 mm gemaakt waren heb ik gekozen voor de 50mm en daar ben ik tot nu toe dik tevreden mee! De echte lichtgevoelige zoom lenzen zijn erg duur (minstens 600 euro) en zwaar, en ik denk dat 70 mm voor mij teveel is. Zou liever een 50 - 100 mm oid hebben, in een 1.8!
Anoniem
Geplaatst: 25-01-12 13:23
50-100 F1.8 zou erg onbetaalbaar worden denk ik Er bestaat wel een 50-150 F2.8. Geen denderend objectief, maar qua bereik voor binnenbakken best tof.
Begrijp dat er t/m zondag 19% BTW-korting is bij de Mediamarkt. Niet dat ik wat zal gaan kopen, maar soms loont het wel de moeite om na een Googletje toch te besluiten dat MM in dit geval goedkoper is bijvoorbeeld voor een flitser, statief, accu of geheugenkaartje.
Ik zou graag een topic willen hebben met voorbeeldfoto's van de Canon EOS 1100D Zou iemand dat kunnen regelen?
En dan heb ik nog een vraagje, De Canon EOS 600D is bijvoorbeeld duurder dan de nieuwere camera Canon EOS 1100D, Dat vind ik vreemd, meestal is het nieuwere model toch duurder?
Voorbeeldfoto's kun je in overvloed vinden op http://www.flickr.com/cameras/ Verder is er in het vorige topic (zie openingspost) genoeg te vinden over beide camera's die je noemt. Je kunt in een topic de zoekfunctie linksonderin op de pagina gebruiken