Goed genoeg om geld te vragen voor fotoshoots?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_Michelleee

Re: Goed genoeg om geld te vragen voor fotoshoots?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:17

Ik zou ook zeker meer vragen! :) vind je eerste foto prachtig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 00:02

Daarnaast is het soms lastig om aan je eerdere 'klanten' uit te leggen, waarom je van €10,- toch ineens naar €30,- bent gegaan. ;)

JNAWA_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 00:58

Misschien kun je om te beginnen ertussen gaan zitten en €15 vragen! :)
Ik vind dat het zéker waard! :D

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:40

Ik zou daar ruim boven gaan zetten, met een shoot ben je toch minstens 2/3 uur bezig en dan nog nabewerken en selecteren, dan kom je toch wel snel op een uur of 5/6 uit, reken maar eens uit met het minimumloon! En daar zit dan nog niet eens een vergoeding voor je kwaliteit en je cameramateriaal bij. Het zijn echt prima foto's en als je dit soort kwaliteit constant kan leveren ben je echt wel minimaal 30 euro waard, en zoals LisaDijk zegt prima ook 50,-. Niet te verlegen zijn met je prijzen, de klant hoeft niet voor een dubbeltje op de eerste rang! :)

xSammyJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 20:34

Ik vind ook dat je gerust meer kunt vragen dan 10 euro helemaal omdat je het incl. de reiskosten hebt dat is echt niets.

Nadine maakt regelmatig prachtige foto's van mijn pony (fijn als ze je bijrijdster is haha ;) )
Helemaal omdat je steeds meer vooruit gaat. Ik zou voor nu rond de 20/25 euro vragen omdat dit wel zeg maar je beste foto's zijn en er soms nog wel eens wat minderen tussen zitten en dan excl. reiskosten.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 14:20

Ik vind het mooie foto's! Maar ik denk dat het heel moeilijk is van een paar foto's te zeggen of je altijd goede kwaliteit levert.
Voor mij is goede kwaliteit niet alleen scherpe foto's maken, maar ook letten op de omgeving, het paard (zodat het dier er op zijn mooiste op komt. Dus voor een houding zorgen die bij het paard past), rekening houden met het licht, letten op hoe het paard staat, etc.
Ik denk dat je daar (+ de kwaliteit van de foto's) ook rekening mee moet houden.
En een prijs blijft moeilijk... Maar €10,- lijkt mij in jouw geval totaal niet veel.