[FOTO] Verzameltopic voor Fotografen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

onbekend0207

Re: [FOTO] Verzameltopic voor Fotografen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:56

Nette foto's komen hier voorbij. Renee vind het een mooie aparte plaat. Zal binnenkort mijn camera maar
eens onder het stof uittrekken (al twee maanden niks meer gedaan).

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:16

Bedankt allemaal voor de tips! ;)

@Wildwings, die eerste vind ik heel gaaf! _/-\o_
@Nathalietje, wat een leuke foto van dat kindje! Alhoewel nu ik degene ben die het jammer vind dat zn beentjes er niet helemaal op staan :)

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 18:27

Zo wat een foto's zijn er al geplaatst!

Kritiek geven op foto's is een goed idee! maar let wel op dat het on-topic blijft :))

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 18:31

Afbeelding

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:32

Tsja, bij die foto's van Lisa kom ik woorden tekort :~ :~ :~

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:36

Hey leuk topic Lisa!

En prachtige foto's komen al voorbij zie.

Die van Renee is ook erg leuk... had ik nog niet gezien. En Nikki... hoe kon je die nou missen :D

Ga niet alles aanhalen hoor :')
Laatst bijgewerkt door Ivonka op 19-12-11 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:38

Leuk topic is dit!

Prachtige foto Lisa, van Ryon.

Rene ook een mooie foto.

Nikki ik vind de eerste foto echt heel gaaf.

Nathalie leuke foto van je zoontje. Inderdaad wel jammer dat zijn voetjes er niet helemaal opstaan, maar evengoed een mooie foto :)

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 18:40

Laura: Wat een schatje! vind het jammer bij de eerste foto dat hij vierkant is en er wat veel ruimte aan de bovenkant zit, maar verder erg leuke foto! :) 2e vind ik wat minder, compositie vind ik niet helemaal fijn kijken.

Milan: Nette oogfoto! :) 2e vind ik de teugels wat jammer en dat er rechts zoveel ruimte is, je had er beter wat meer kont op kunnen zetten :j

Nadine: Wat schattig! bij de 1e foto vind ik de zachte belichting heel mooi :j de 2e had ik persoonlijk van een lager standpunt genomen.

Audrey: Blijf het een prachtige foto vinden, compositie etc alles klopt gewoon :j zie nu dat je het sprietje voor de neus hebt weggewerkt :j alleen vliegen er nog wat sprietjes in het rond :P

Renee: Vind hem wel heel artistiek! :D

Daantje: Mis wat scherpte, maar wel een heel mooi moment :j normaal ben ik ook niet zo van de vierkante foto's maar hier komt het wel goed tot zijn recht :j

Nikki: Eerste is echt een hele mooie close-up :j 2e vind ik ook erg gaaf, vraag me dan alleen af hoe de achtergrond zo zwart komt? achteraf zo bewerkt?

Nathalie: Wat een schattige foto de eerste! jammer dat zijn handje er niet helemaal op staat, de belichting vind ik wel mooi gekozen :j en Ryon O'malley! leuk alleen jammer dat zijn oog niet te zien is, maar dat is heel lastig met die lange manen :P

Zo dat was hem! weet niet of ik dit altijd ga doen :') maar zal mijn best doen want vind het altijd leuk om op elke foto te reageren :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:43

Ik krijg Lisa's foto's niet te zien om één of andere vage reden.. zal wel met mijn geliefde internetverbinding te maken hebben. De laatste foto's op de vorige pagina vond ik leuk, schattig dat jongetje!

Lisa, thanks :) De stallen op de achtergrond waren donkerbruin en de stalgang daartussen zwart doordat die in de schaduw van de stallen valt. Omdat het echt gruwelijk rommelig was als achtergrond (in combi met de witte hekken) heb ik ze inderdaad weggewerkt- was echter al zo donker dat alleen de doordrukken-tool genoeg was met Photoshop!

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:52

Lisa - vind het echt een aansprekende ruige foto. leuk dat je alles beoordeeld.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:55

Wat een leuk topic zeg! :D
@LisaDijk; Ik vind jouw foto's altijd helemaal geweldig! Ook die hierboven weer, echt prachtig gewoon!
Verder komen er allemaal leuke foto's voorbij in dit topic!

Ik plaats ook een foto, ben pas heel kort bezig met fotografie en heb net een SLR camera..

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 19:00

Hee nu doet je foto het, Lisa :) Ik vind je echt een hele eigen stijl hebben, heel herkenbaar +:)+ (positief herkenbaar, maar dat leek me vanzelfsprekend). Wel mis ik misschien bij deze plaat net de schaduwen wat op het paard zelf, waardoor hij wat vlak wordt. Gebruik je de shadow/highlights-optie van Photoshop, of komt dit gewoon door het aanwezige licht/reflectiescherm oid? Wel lekker frisse kleuren!

Chantal, leuk dat je zelf nu ook fotografeert :) De tweede foto vind ik het mooist van de twee die je plaatst. Fijne scherptediepte en mooi belicht. Hij lijkt wel iets onscherp, misschien door het uploaden? De eerste foto vind ik net een tel te laat gemaakt qua moment, het voorbeen is nu alweer van de grond dus je hebt eigenlijk de meest 'opwaartse' beweging gemist.

Fosco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 19:10

Wat een onwijs leuk topic :D
@ hierboven, ik mis scherptediepte bij je eerste foto, jammer, deze is gelukkig wel weer te vinden bij je 2de foto! :D ik mis enkel op beide foto`s een tikkeltje scherpte?

en eentje van mij :D
Afbeelding

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 19:37

Ik zal proberen ook wat commentaar te geven :)

Lisa, tsja, gaaf _/-\o_ Het is een andere compositie dan die je vaak ziet, dat maakt het plaatje weer net even spannender. :j

Chantal, de eerste foto had ik nét een tikkie eerder genomen. En stond je? Vind hem nog uit een vrij hoog standpunt, maar dat is misschien ook smaakgebonden :j Van de hond vind ik erg leuk, mooie dof +:)+

Fosco, wat een knappe pony zeg, fijne foto en fijne kleuren :j Lijkt alleen wel of de pony net z'n mond open of dicht heeft gedaan.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 19:39

ik ben een hobbyfotograaf, dus durf niet zo mijn commentaar te uiten. maar lees wel mee, je kan altijd leren van al het commentaar op andere mensen :)

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 19:43

Hier 2 fotootjes van mijn kant. :)
Van de fotomeeting in Hargen:
Afbeelding
Afbeelding
Ben benieuwd :j

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 19:45

Wat een leuk topic :) Is het niet handig om als 'regel' in te stellen dat je eerst minimaal 3 foto's boven je voorziet van commentaar?

Lisa, de foto vind ik erg mooi, de houding van Ryon wat minder. Z'n hals ziet er een beetje apart uit, als die in een heel moeilijke hoek staat of zo ;)

Channiiiej, de eerste foto is helaas net wat te laat genomen. Daarbij kijkt het fijner als de opening van de benen aan deze kant was geweest. Ook het standpunt had wat lager gemogen. De tweede ziet er een beetje onscherp uit helaas. Jammer ook dat de hond zo nat is, maar verder wel een mooie dof.

Fosco, knappe Jackson :D Erg mooie foto. Jammer alleen van die puntjes op de achtergrond. Photoshop?!

Booo, je foto's zien er een beetje onscherp uit? De eerste foto is erg mooi. Zou misschien nog wat meer contrast mogen hebben en je kunt het paard nog wat rechter zetten, nu lijkt hij naar voren te vallen. Tweede foto vind ik ook erg mooi. Hij zou alleen nog iets minder dof mogen wat mij betreft.

Afbeelding

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 19:50

Nikki: Bedankt! Shadow highlight in Photoshop gebruik ik nooit, de belichting is zo vlak omdat de wolken besloten hadden die dag voor softbox te gaan spelen :+

De rest ook bedankt voor het commentaar!

Fosco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:01

Boooo Op de eerste foto lijkt het alsof het paard naar voren leunt/valt. dat kijkt niet heel lekker en op de 2de foto mis ik scherpte, wel een mooi moment!

Susan Ik had minder ruimte boven overgelaten, dus of meer ingezoomd of meer been gepakt. Verder hele toffe kleuren!

Derest bedankt voor het comment op mijn foto! :D

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 20:01

Chantal: Nette foto's! die van het hondje is schattig! mis daar alleen wel wat scherpte, het draf moment is ook mooi gekozen, alleen vind ik het jammer dat er zoveel scherptediepte in de foto zit.

Lotte: Hé Jackson! mooie foto, hij staat er knap op :j vind alleen wat jammer dat de foto iets van achter is genomen en de horizon scheef is.

Bo: De 1e is netjes! alleen lijkt die wat scheef? de 2e mis ik dan wel erg de scherpte, maar het moment is mooi gekozen! :)

Susan: Nette foto! mooi scherp ook en prachtige herfstkleuren! vind het alleen jammer dat er boven zoveel ruimte zit, zie ik liever meer paard en als je niet zoveel been er op wilt hebben dan iets meer ingezoomd.

PaulineLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:14

Hier een Foto van mijn hond!
Ik ben nog niet heel erg serieus bezig, toevallig ging ik voor een paar foto's van mijn hond wel even wat dingen er voor doen, maar ben ook nog maar een beginner!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door PaulineLala op 19-12-11 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:16

Laurahh: De eerste vind ik erg leuk, de tweede mag van mij iets lichter.

Milan_lover: Jammer van het grauwe weer want het is verder wel een nette foto.

Nadine: Die eerste vind ik erg fijn qua kleuren, mooi zacht.

X_Audrey: Op mijn scherm is hij iets aan de gele kant.

Daantjee12: Mooie lieve foto.

Renee: Ik vind het een hele gave plaat!

WildWings: Die eerste vind ik heel erg mooi, de tweede vind ik het idee erg leuk maar ik denk dat hij beter geslaagd was als het hek er niet op stond.

NathalietjeB: Idd jammer van de beentjes dat ze er niet helemaal op staan, maar verder een mooie foto.

Lisa: Erg mooi, heel krachtig.

Chaniiiej: Jammer dat de 2de wat scherpte mist want hij/zij staat er wel mooi op.

Fosco: Vind de kleuren erg fijn, alleen vind ik het jammer dat de horizon zo scheef is. Snap dat hij/zij zo beter uitkomt maar vooral door het water op de achtergrond vind ik het wat storend.

Booo: De eerste is op mijn scherm een beetje flets en de 2de mist wat scherpte verder vind ik hem wel mooi.

SSDesign: Prachtige kleuren, alleen loopt er nog een schaduw van het halstertouw over de borst heen.

Tijdens een meeting bij het Canadameer.
Afbeelding

Afbeelding

leey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:22

oww leuk dit ik doe ook mee hiihih ^^
Afbeelding Afbeelding

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:30

Wat een fijn topic. Ik heb toch vaak foto's waar ik tips voor wil, maar niet waard zijn een heel topic voor te openen :P

Maar helaas durf ik echt niet meer, na de geweldige foto's die hier voorbij komen :')

Fosco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:38

PaulineLala naar mijn idee zijn de kleuren niet kleurgetrouw?

jenne Jammer dat het paard net niet dat ene oortje ook naar voren heeft, maargoed daar moet je ook veel geluk voor hebben haha :D verder zou ik net iets later geklikt hebben, het moment is niet heel mooi. bij de 2de foto zou ik hem van de andere kant hebben genomen en dan het paard naar je laten kijken ivm de zon.

leey Zonde dat ze niet helemaal scherp zijn, ook stoor ik me een beetje aan de schaduwen op de muur :)