Hoe fotocamera (SLR) meenemen in vliegtuig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:46

Nouja.. klepjes moesten open, accu en CF er uit.. lenzen er af.. lensdoppen van alle lenzen er af.. :=

Ik zag er zeker eng uit, als smokkelaar :=

Daihyo

Re: Hoe fotocamera (SLR) meenemen in vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 20:48

_O-
Nou ja, dat zien we dan wel weer. Zo maak je weer eens wat mee :D

Als ik het goed zie mag je 1 stuk handbagage meenemen en tas voldoet aan de afmetingen.
Dus prop ik mijn portemonnee en dergelijke gewoon in die tas en gaat er een handtasje mee in mijn koffer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:49

Slim :j zo doe ik het voortaan bij Easyjet ook.. :j

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:46

Volgens mij is Sunair een reisbureau, geen vliegmaatschappij?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 21:48

MoonChloe schreef:
Volgens mij is Sunair een reisbureau, geen vliegmaatschappij?

Ow, moeders had het erover dat zij ook charters vliegen naar de Kanaaleilanden :+.
Maar als ik het zo bekijk vliegen zij met KLM.
Nou ja, tas voldoet aan de eisen en als het vliegtuig maar vliegt :D

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 22:08

ik heb mn cameratas in een zn harde trolley gedaan en als handbagage mee genomen! dubbele bescherming en altijd mij me...

heb je hem al verzekerd trouwens? Dat zou ik wel doen als k jou was!! Ik heb een buitenhuis verzekering bij Centraal Beheer Achmea. Tot €5000 is alles wat ik mee naar buiten neem gedekt voor €63 per jaar..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 22:09

Ja, hij is verzekerd :j

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:01

Ik heb mijn camera + 70-200 + 18-50 ook meegenomen naar Amerika een aantal jaren geleden. Nergens problemen mee gehad :) Wel alles als handbagage meegenomen. Ik had toen mijn cameratas in een andere tas gedaan, zodat het op het vliegveld ook niet al te veel opviel dat ik een cameratas bij me had (doe ik overigens nog steeds heel vaak als ik met het openbaar vervoer reis in Nederland).

Ook naar Thailand heb ik de camera meegenomen, toen enkel met de kitlens. Wederom handbagage en ook dat ging prima.

Mijn vader is echter zo dom geweest om een jaar of 10 geleden onze analoge spiegelreflexcamera mee te nemen naar Tanzania. Daar zijn de mensen natuurlijk niet erg rijk en toen is de camera gestolen. Die zat echter wel in een koffer en was verzekerd. Dus netjes alle kosten terug gekregen, maar dat doen we dus nooit meer :) (snap overigens ook niet dat hij dit ooit heeft kunnen doen)

Dit jaar ga ik naar Oeganda dus weer een verre reis. Ik neem in ieder geval 2 body's mee (1 met 18-50 lens en 1 met een flinke telezoomlens) zodat ik daar flink kan fotograferen. Hoop dat alles in één tas past en dat uiteraard als handbagage. Weet alleen nog niet precies hoe ik daar mijn spullen meeneem (als ik daar al ben). Denk dat ik toch een stevige rugzak of iets dergelijks aan ga schaffen via Marktplaats (echt een aanrader om behoorlijk goedkoop een goede tas te kopen).

Veel plezier :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 01:31

toen wij naar rome vlogen, met het brusselse vliegmaatschappij, had ik 2 stuks bagage bij (mijn cameratas, met body, 50-200 f2.8-3.5 en 2 simpele 50-150 en 27-55 lensjes en had dan nog best wat ruimte over) en heb nergens commentaar op gehad. Hoefde bij de duane ook niets uit elkaar te halen. Stel als we wel gezeur kregen had ik 1 tas bij mn broertje gedumpt.

Vind het trouwens wel een goede om een tas over je camera tas te doen. Heb er eerlijk gezegt niet eerder over na gedacht om zoiets te doen! Ik heb daar in rome alle dagen met die tas gelopen en achteraf had er vanalles kunnen gebeuren maar daar denk je dan niet over na haha.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 08:48

Is inderdaad wel slim.
Maar ik heb al een mega rugtas. Zou niet weten wat ik daar voor tas overheen kan doen :D
Met een kleinere tas is dat best te doen.
Mensen op de Kanaaleilanden zijn niet arm en mijn body+lens zijn al oudere modellen. Dus ik denk dat het qua diefstal wel meevalt.
Verzekerd is het zoiezo allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 08:53

Ik liep in engeland gewoon met mn slr op mn rug := en in griekenland in een tas waar Canon op staat :+

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 19:13

Jans schreef:
Ik liep in engeland gewoon met mn slr op mn rug := en in griekenland in een tas waar Canon op staat :+

Op mijn tas staat ook Canon, een prima tas... Alleen ja Oeganda is net iets armer dan Griekenland :P Dus nee daar wil ik of een andere tas voor kopen, of een tas kopen die over mijn huidige tas heen kan :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 22:58

Jans schreef:
Nouja.. klepjes moesten open, accu en CF er uit.. lenzen er af.. lensdoppen van alle lenzen er af.. :=

Jemig. Arme lenzen van jou! Heb je al het stof weer goed uit je lenzen + van je spiegel gehaald? Ik zou serieus helemaal gek worden, ben sowieso erg voorzichtig met lenzen wisselen want ik ben als de dood voor enge stofplekjes die nooit meer weg gaan.. Ik zou ze chargen ofzo. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 23:28

Jeetje, je kunt ook overdrijven Tinkelbell. Spiegelreflexcamera's zijn erop gebouwd om lenzen te kunnen wisselen en een stofje zie je echt niet zomaar terug op je foto's. Bovendien zijn de meeste spiegelreflexcamera's tegenwoordig uitgerust met een sensor cleaning functie die stofjes van je sensor trilt bij het aan- of uitzetten van de camera. Niet te panisch doen hoor :D

Volgens mij wil jij mijn tas niet eens bekijken van binnen, haha. Lenzen zitten vrijwel standaard zonder doppen in de tas. :+

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 08:06

Tinkelbell schreef:
Jans schreef:

Jemig. Arme lenzen van jou! Heb je al het stof weer goed uit je lenzen + van je spiegel gehaald? Ik zou serieus helemaal gek worden, ben sowieso erg voorzichtig met lenzen wisselen want ik ben als de dood voor enge stofplekjes die nooit meer weg gaan.. Ik zou ze chargen ofzo. :=

Ooh ik zou daar niet zo bang voor zijn hoor ;) Vooral op een vliegveld kun je makkelijk wisselen toch? Het is anders als je in een stofwolk zit of zo haha. Ach ik wissel regelmatig lenzen en mijn 5 jaar oude 350D heeft nog nauwelijks zichtbare vlekjes op de sensor hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 09:12

Ik mag toch hopen dat hij er tegen kan.. Hij moet in maart nog 4 keer door de douane :+ daarna mag hij wel eens ter schoonmaak.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 09:33

Jans schreef:

In hartje London had ik mijn Canon gewoon om en in de hand hoor :j

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:28

Wij hebben toch dezelfde rugzak Aman?
Die neem ik al jaren gewoon als handbagage mee in het vliegtuig.
Kan nog mooi paspoort ed. bij, boek en iets te eten/drinken. Is hij precies vol. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 13:14

Ik heb het niet over lenzen wisselen, ik zou gek worden als ze mn lens zo recht in de lucht houden om te kijken 'of er wat in zit'. :))

Noem mij overdreven, maar als je als testfoto een blauwelucht neemt oid en dan op ware grootte of zelfs gaat inzoomen vind je áltijd wat. Moet je nagaan wat je vind na zo'n actie.. Ik wissel mn lens ook áltijd met opening naar beneden.. Ik ben er gewoon heel voorzichtig mee omdat ik heb gezien dat er wel degelijk wat zit als je goed kijkt.. :=

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 19:50

Ik heb vorige week deze http://ortlieb-tassen.nl/ortlieb-ultima ... inzet.html inzettas gekocht.
Onder andere omdat ik het niet altijd fijn vind om zo open-en-bloot met cameratas/rugzak rond te lopen en omdat ik m'n camera ook wel eens gewoon wil vervoeren in een hippe tas :)

Dit inzetstuk past in bijna al m'n grotere hand/schoudertassen (formaat Oilily-tas) en is echt ideaal voor dus je handbagage :j Adapter etc kan dan gewoon in je koffer, maar je camera en lenzen (2 stuks in het geval van deze inzettas) kun je veilig met je meenemen. Het materiaal is hetzelfde als een gewone cameratas, dus voldoende bescherming :j

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:58

Mae, dat ziet er heel mooi uit :) Jammer dat die niet verkrijgbaar is in de maat die ik nodig zou hebben.