[FB] Regenboog Zebra

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 23:09

Persoonlijk vind ik hem niet zo, de randjes van de kleuren vind ik te hard, maar smaken verschillen he :-)

En Colorpony, ik heb ook een foto die er echt heel erg op lijkt, en ken zo nog wel een aantal mensen die bijna dezelfde soort foto hebben gemaakt. Het is een vrij klassieke soort foto onder de zebrafoto's Dus wie weet is dit niet jouw foto? En wat betreft het bewerken, ook dat kan iedereen met een fotobewerkingsprogramma. Beetje jammer dat je dan 3 posts onder elkaar moet zetten, je kan de TS ook gewoon even een normaal berichtje sturen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 07:30

ColorPony schreef:
omg ! dat is mijn creatie dus heb je hem van mijn hyves gehaald ... hmm ik heb niks gehoord over toestemming maar toch leuk om deze hier weer te zien ik was met mijn klas vorig jaar naar de dierentuin geweest en had deze voor de lol gemaakt , maar wat raar om hem hier weer te zien :o ( heb dat btw ook gedaan met giraffen) hmm nou das leuk:)

Ik heb hem gewoon zelf gemaakt, dus wat bazel je nou?

ColorPony schreef:
hmmm , iemand heeft onder mijn creatie zijn copyright lopen zetten ene carlos ofzo ? das erg triest .. heb getuige dat dat mijn foto is maar blijkbaar zijn mensen zo zielig vandaag de dag dat ik onder elke foto een f*** copyright moeten zetten .. @ manegepaard heb jij zijn/haar devianart nog ? hopelijk wel .. maarja tsal wel toen was ik 14 en had net picnik.com uitgevonden ... sneu erg sneu ..

Ik zal eventjes kijken, maar deze foto word ook gebruikt door de ikea als canvas.

ColorPony schreef:
@manegepaard waarom zeg jij tegen deze mensen dat jij dit hebt gemaakt (de kleuren) dat heb ik dus gedaan en de f**** foto ook dus! ... ik had er geen copyright op gezet en blijkbaar issie dus gestolen , want als ik hem nu opnieuw zou maken zou ik de strepen dit keer WEL inkleuren pff .. geen woorden voor.

Hoe heb je dat gedaan dan, als ik vragen mag? Welke methode, welk programma ect.?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 10:01

ColorPony, ik denk dat je in de war bent met je eigen foto. Kennelijk halen hier meerdere mensen snel zebrafoto's door elkaar, dus zo gek zou het niet zijn.

Deze foto is gemaakt door http://oo-rein-oo.deviantart.com op deviantart. Het gaat hier om deze foto: http://oo-rein-oo.deviantart.com/art/Ze ... 39790&qo=8
En deze hangt NIET bij de Ikea, dat is deze foto (tenminste, die vind ik op de site): http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30140438

ColorPony, als ik kijk in jouw eigen berichten zie ik dat je een Fujifilm Finepix S1500 hebt. Sorry als je inmiddels een nieuwe camera hebt, maar bovenstaande foto (die de TS bewerkt heeft) is gemaakt met een spiegelreflex van een ander merk.
Om heel eerlijk te zijn denk ik dat bovenstaande foto gewoon gemaakt is door deze persoon op deviantart (die niet bepaald onbekend is met een aantal daily deviations, veel watchers en views).

Er zijn 10000'en mensen die zebra's inkleuren, origineel is het idee niet bepaald - dus TS zal 'm hoogstwaarschijnlijk gewoon zelf hebben ingekleurd.

Ik ben nu wel benieuwd naar jouw foto. Laat die dan eens zien? ;)

Stopcontact

Re: [FB] Regenboog Zebra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 13:53

Inderdaad, zo'n foto van een zebra is niet erg orgineel..maar vind hem wel leuk geworden met die kleurtjes zo. Let op dat je in de zwarte strepen van de zebra soms nu de kleurtjes door heen ziet komen, dat zou ik wel netjes zwart houden!

ColorPony: Misschien even wat verder kijken dan gelijk zo te keer gaan.. ?

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:05

Ik vind hem erg mooi :j
Misschien nog even die randjes afwerken? Ik ben eigenlijk ook benieuwd hoe hij wordt als je de kleuren íets zachter maakt :)
ColorPony: Relax, er zijn genoeg mensen die zo'n foto hebben gemaakt in hun leven ;)

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 21:28

Moderatoropmerking:
Het is vanwege de DA link en de copyright op de foto meer dan duidelijk dat deze foto door heel iemand anders is gemaakt. Even iets verder kijken dan de neus lang is geeft aan dat er véél en véél meer van dit soort foto's van Zebra's zijn gemaakt. Het is niet uniek en dat zal het ook nooit worden. Het inkleuren van de strepen zal ongetwijfeld ook niet uniek zijn. Maar dat wil niet zeggen dat iemand werk 'gepikt' zou hebben. Graag weer ontopic.

Betreft de copyright op de foto: Wat ik begrijp is de foto geen stock foto. Dus een foto die je gratis, of tegen betaling, mag gebruiken om er zelf iets van te maken. Waarschijnlijk mag je dus niet zomaar de foto van internet halen om er iets mee te doen en het hier plaatsen. Tenzij je hiervoor toestemming hebt gevraagd.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 21:32

Lekker vrolijk vind ik je bewerking :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:34

Mireille, dat had ik ook al gezegd op de vorige pagina en de TS heeft toestemming gevraagd voor het bewerken van de foto. :)

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:04

Leuk je bewerking. Ziet er ook vrolijk uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:07

jeetje wat gruwlijk leuk! :')

Venix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:02

Superleuk gedaan joh! :):)
Echt om vrolijk van te worden! :D