Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
kehdra schreef:oke je wilt serieuze tips?
komt 'ie:
foto 1: paard kijkt de verkeerde kant op waardoor er op de foto eigenlijk niks te zien is. Er staat een te groot stuk van de stal op, en het paard is vies.
een foto van een paardenhoofd is het leukst van opziij, of shuin van voren. Probeer ook je onderwerp (in dit geval je paard) zoveel mogelijk in het midden te houden, en veeg even over je paard, zodat het zand eraf valt.
Foto twee: Er loopt een draad over het hoofd.
Probeer dat te voorkomen. De pose van het paard is leuk, dus heb je goed getimed!
foto 3: is zo wazig dat er eigenlijk niks over te zeggen is, er hangen téveel manen voor het oog. De foto van het oog welke je later hebt geplaatst, is al iets beter, alleen is de achtergrond overbelicht. fotografeer zoveel mogelijk met het licht mee.
foto 4: veel te donker, en weer de tip om je onderwerp in het midden te houden.
Hoop dat je er wat aan hebt!
Doe er wat mee, en laat het resultaat hier eens zien, dat is leuk!

anne98 schreef:Alles wat ik gedaan heb heeft zo zn reden.
Zoals dat mijn kat in het donker schattiger is.
. Niien_ schreef:Ten eerste: het is nooit de schuld van de camera dat je foto's niet mooi zijn maar je eigen, je gebruikt dan gewoon niet de juiste instellingen. Ten tweede vind ik de foto gewone huis tuin keuken kiekjes voor bij bb in the picture, fototechnisch commentaar is erg moeilijk te geven op deze foto's. Op de eerste foto kijkt het paard zelfs weg dus dat is sowieso niet mooi. Verder vind ik die foto met het oog veel te licht en die met de kat te donker. Probeer meer te werken met verschillende compo's en ga met het licht werken. Licht is een groot deel wat bepaald hoe je foto wordt. Oefening baart kunst.
Edit; iets wat kehdra zegt klopt niet: je moet je onderwerp niet in het midden houden, je moet spelen met verschillende composities, als je alleen centrale maakt wordt het een saaie serie foto's.
x_Marr schreef:anne98 schreef:dit zijn trouwens absoluut niet mijn mooiste foto's maar mooiere laat ik liever niet zien omdat andere ze dan mischien nemen
Heb je wel eens naar het aanbod van fotografen gekeken op commercieel? Die foto's worden ook niet gejat.
Op alle foto's staan storende dingen, geen mooie achtergronden en geen mooie houdingen van het dier.
En de kwaliteit is niet goed maar dat ligt waarschijnlijk grotendeels bij de camera.
ik heb al een behoorlijk grote verzameling van blends en manipulaties 
En ik ga dan niet expres minder mooie foto's laten zien in een FK topic omdat ik bang ben dat ze gestolen worden. Dan maak ik wel geen topic aan
het ligt dus echt niet altijd aan de camera maar vooral aan de fotograaf zelf. Ga maar lekker door oefenen en wees niet bang dat mensen je foto's jatten, als ze willen jatten doen ze het toch wel en daar is niets aan te doen. Je hebt heel veel tips hier gekregen en kijk maar wat je hiermee kan doen

wie verzint er nu om zulke foto's te plaatsen als fotokunst
dit zijn leuke huis tuin en keuken kliekjes die behoren heel ergens anders thuis als je je dieren wilt laten zien.RhealLover schreef:Echt serieus dit kan je niet menenwie verzint er nu om zulke foto's te plaatsen als fotokunst
dit zijn leuke huis tuin en keuken kliekjes die behoren heel ergens anders thuis als je je dieren wilt laten zien.
Als je tips wil, je mist een hoop inzicht om normale en redelijke foto's te maken laat staan voor foto's die hier thuis horen. Dus mijn onderbouwend comentaar, kijk eens rond hier in dit forum en bedenk eens goed of je foto's hier thuis horen, kom terug als je wat meer geleerd hebt en kwalitatief heel veel betere foto's kunt leveren