Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

kijken hoe het dan word

HLPhoto schreef:Lipydo schreef:Ik merk wel aan mijzelf dat ik wat lakser wordt door het schieten van RAW bestanden... omdat het zo makkelijk bewerkbaar is. Het maakt niet zo veel meer uit of je iets overbelicht, of onderbelicht. Je kan het nog altijd op de computer corrigeren. Vind het eerlijk gezegd wel zonde, je kijkt niet meer zo goed op dat moment van de foto maken en de instellingen.
Da's niet helemaal waar. Sterk afhankelijk van wat voor eisen jij aan jezelf stelt. Ik eis van mezelf dat ik eruit haal wat erin zit... Daarom is het soms ook leuk om een niet zo belangrijk opdrachtje te schieten met een EOS 10D, een 18-55 objectiefje en een manuele flitser
Ik merk het alleen bij mijzelf als ik met camera op pad ben (voor mijzelf dus). Als ik echt een serieuze opdracht heb haal ik ook alles uit de kast om het gewenste resultaat te bereiken. Maar, het wordt je gewoon erg makkelijk gemaakt hierdoor (je kan nog moeilijk échte fouten maken die onherstelbaar zijn, want die fouten zijn nu wel herstelbaar), dus af en toe ben ik ook even te makkelijk bezig.
. Heb zelf een kaartje van 16gb
. LBfotografie schreef:Is het nu heel erg om nu een keertje hoogste resolutie jpg te schieten?
want met raw kan ik veel minder foto's maken