Focussed schreef:Arabesk: Ja haha dat is wel een beetje een 'aparte' foto. Met het probleem dat veel 'klanten' daar eigenlijk geen interesse in hebben. Niet iedereen wil een 'mijn-paard-lijkt-hier-op-een-lama' foto. Het is een beetje vraag-en-aanbod kwestie. De vraag is vaak een standaard sessie (hoofdfoto, blackfoto, een rijfoto en misschien wat detail om het iets aparter te maken), dus daar past de fotograaf zich aan.
Je verdient immers geen geld als je enkel hoef-foto's zou afleveren, aangezien men dat simpelweg niet wil.
Hmmja, en wil je wel zo'n mijn-paard-lijkt-hier-op-een-lama foto dan kan je die ook best wel zelf maken 
Als je in mijn profiel kijkt (waar trouwens ook zo'n lama-foto in staat, alleen technisch niet zo goed
) zie je meteen welke foto's door mijzelf gemaakt zijn en welke niet .. dat neem ik toch aan
en dat is waar het om gaat. Ik wil mijn paard af en toe graag goed op de foto, en niet die huis-tuin en keukenfoto's die ikzelf kan produceren. Maar dan wil ik wel mijn volledige paard, zijn leuke koppie en zijn mooie showtechnieken (voor zover hij die wil laten zien
) en niet maar een stukje paard ..
Nu, als de fotograaf dat wil, mag die van mij best ook aparte/anders zijnde foto's maken van mijn pony hoor, als die toch bezig is .. Maar dan moet er wel een evenwicht inzitten, niet dat ik uiteindelijk veel betaal voor foto's waarvan ik denk: hmm .. (want het is niet omdat het artistiek is dat iedereen het leuk vindt
), zou toch leuk zijn als er foto's bijzitten die ik wel leuk vind
En dan heb ik het natuurlijk over betaalde shoots, als een fotograaf jouw paard uitkiest voor een gratis schoot en juist daarmee aparte dingen wil proberen moet dat gewoon kunnen natuurlijk