[FOTO] De oogst van een jaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:44

Wow, echt super mooie foto's!! +:)+
Ik ben gek op je werk!
Vind het super knap!

Het enige wat ik een beetje jammer vind.. is dat ik je site niet mooi genoeg vind voor je werk :o
Ik weet niet hoe het komt, misschien is het het lettertype, misschien die groene kleur, misschien wat anders.. Maar voor mijn gevoel doet je website afbreuk aan je foto's..
Ik hoop dat je het niet verkeerd opvat, het is niet zo dat je site niet mooi is. Maar je foto's zijn gigantisch gaaf en mooi, daar hoort eigenlijk een geweldige site bij!
En... het is mijn mening, het kan zijn dat anderen het juist heel mooi vinden.

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:14

Dit is nou eens fotokunst op niveau! Al wel eens vaker wat foto's van jou bekeken op een ander forum en de platen heerlijk zitten bewonderen. Dit is echt een geweldig overzicht van 2009.
Heel wat foto's kan ik blijven bekijken en verhalen bij verzinnen. Heerlijk. Ik hou wel van dit soort kunst.

Van mij mag je vaker fototopics openen hier op bokt!

Nette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:02

Wauw.
Wat een super professionele foto's en super mooie foto's.. :~
Vind ze allemaal heel goed uigewerkt en heel orgineel.
Ik kan niet wachten op je volgende topic! :))

Peelie

Re: [FOTO] De oogst van een jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:40

Ik krijg kippenvel van je foto's!!!

Je foto's zijn ondstettend orgineel, de modellen heel symetries, maar toch natuurlijk. ik vind het heeeeeeeeel erg mooi!!!

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 22:29

Een knap staaltje fotografie, echt prachtige foto's die iets geheimzinnigs uitstralen, bij sommige foto's waan ik me midden in een spannende film 8-)

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 23:59

Prachtig,echt geweldig!precies de soort foto's die me aanspreken,met een flinke dosis fantasie!
Ik vind die van 'Keys' het mooist :D

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:35

Echt waanzinnig mooi Eline! Dit is dus echt Kunst met een hoofdletter K. Echt supergoed gedaan. Stuk voor stuk onwijs sterke platen! Echt klasse. Hier moet je echt meer mee gaan doen!

Sassiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:04

Wat een geweldige foto's!
Echt bewonderenswaardig hoe je die sfeer zo goed weet vast te leggen.

Edit: in je portfolio op je site, de 4 foto's bij het gedicht: ik wou dat ik twee hondjes was.
GE-WEL-DIG, een van mijn favo gedichten, heel sterk gevonden!

jolienvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:34

Prachtige foto's! :)
Vooral die met de sleutel, de kleur, de uitdrukking op het model haar gezicht..
Net alsof alle plaatjes uit een sprookje zijn weggelopen!

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 18:24

Het is niet zo origineel meer, maar: heel gave foto's Eline :D
De meeste heb ik al wel eens langs zien komen buiten bokt, ze blijven mooi om naar te kijken. Inspirerend om te zien hoe je een idee uitwerkt tot een prachtige foto :j

Ik ben benieuwd wat je in 2010 gaat maken!

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:42

wauuw! het is net of ik een sprookjesboek aan het lezen bent! met in elk hoofdstuk een compleet ander verhaal! Geweldig!

Ga zeker zo door!

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:50

wat een prachtige foto's zeg, Als ik er naar kijk dan speelt er gelijk een heel filmpje af in mijn hoofd. Echt prachtig gedaan! _/-\o_

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:05

Jeuh, Eline! Jij bent goed bezig geweest zeg. Wauw, petje af, ook voor je bewerkingskunsten trouwens...

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:06

Geweldig, schitterend, fenomenaal... wat kan jij mooie plaatjes schieten en de bewerkingen zijn dan ook adembenemend. Mijn complimenten! _/-\o_

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 22:46

Ik kan maar 1 ding.. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ schitterend, kleur, scherpte, orginaliteit, contrasten! Gewoon keigaaf!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 23:31

Mooi werk Eline!
1 vind ik erg mooi, zeker wanneer ik weet dat het een zelfportret samen met Jurg is. Dat geeft wat extra's. Mooie sfeer!
De gehele serie van 2 heb ik zitten bekijken. Dat moet je vaker doen. Er zit een mooie ruis op en de z/w balans is ook heerlijk. Dat is de kracht van zo'n analoge beestje... :) De serie heeft veel gevoel, je boodschap springt er echt af.
De bewerking van 3 is mooi, maar zeker geen wow. Andere type beelden van je spreken me veel meer aan. Deze is dan vrij 'gewoon'... En waarom, daar kan ik net echt mijn vinger op leggen.
Tiamat is echt super. En mijn voorkeur gaat dan zelfs naar het portret. De slang heb je er zeker mooi in bewerkt, maar het model spreekt zo veel meer in het portret. Ook is de hoorn daar echt mooi duidelijk te zien. Ik vraag me af hoe je die bevestigd hebt... :+
6 is clean en simpel maar toch heel erg mooi. Wat ik wel jammer vind is het licht op haar shirt. De tinten in het haar zijn echt prachtig mooi. Het shirt is in verhouding nét iets te veel belicht.
Nummer 7 is ook een mooie plaat. Maar zeker geen uitblinker. Je hebt een mooi beeld neer gezet maar dit is wel een mindere uit alles wat je nu in een keer laat zien. Compositie is lekker, maar simpel. De sfeer moet je echt hebben van de jurk en de vleugel. Misschien was het interessanter geweest om dit beeld in een andere omgeving/voor een andere achtergrond te nemen. Bijvoorbeeld een meer interessanter stuk van het verlaten gebouw?
De serie van 8 vind ik super. De 2 die je nu hier plaatst vind ik ook de mooiste en meest sprekende uit de hele serie. Prachtige meiden ook met een heel eigen uitstraling. Van de onderste (die je nu laat zien) vind ik de vogel wel een beetje te nep. Die zie ik ook bijna over het hoofd. Het zou denk ik mooier zijn als je die weg haalt, of een stel meer duidelijkere duifjes er in zou shoppen.
10 is ook leuk, maar zeker geen Eline hoogstandje. Mooie sfeer, mooie jurk. Maar ik mis daar net het stukje verhaal wat je in veel beelden juist zo mooi weet te vertellen.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 00:02

Wauw. Ik had je foto´s op je profiel ook al een keer gezien, maar wauw, zo verschrikkelijk inspirerend!
Jij bent echt zo´n fotografe waar ik als amateur/beginneling ontzettend tegen opkijk, zulke perfecte foto's, zo goed uitgedacht, zulke mooie verhalen erbij.. Echt top!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 01:46

Moderatoropmerking:
Houden jullie er rekening mee dat Fotokunst bedoelt is voor onderbouwd commentaar? Ook als de foto's zo mooi zijn moet je kunnen vertellen wat het is wat je zo enorm aan spreekt in wat je ziet. Graag hiermee rekening houden voor je een reactie plaatst. Diverse berichten zijn verwijderd.

SjapazJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 01:55

Wauw, wat maak jij onwijs mooie foto's!! Ik ben echt helemaal sprakeloos... Ook net iets in het fantasy genre, erg mooi! Toevallig las ik dat je ook bruiloften doet, en houden mijn vriend en ik van net iets aparters, net iets fantasy. Misschien zou dit een goede combi zijn, wij gaan volgend jaar trouwen. Ik zal je zeker onthouden!

Wat mij heel erg aanspreekt is de mooie compositie. Alles klopt, alles past bij elkaar. Je hebt ook erg mooie modellen ervoor trouwens, en zeker ook hele mooie outfitten. Ze zijn zo mooi van kleur, scherpte, echt helemaal geweldig.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:14

Nu is wat vaker naar de foto's heb gekeken stoor ik me enorm aan de neus van het 'zuster'model. Die lijkt helemaal scheeft te staan. Miscchien is dat ook zo? Maar het brengt heel de foto uit balans...

En de laatste foto van je buurmeisje. Misschien had ze wat vrolijker kunnen kijken en haar kin iets omhoog. Ze staat er wat bedroeft op.

Verder zijn de foto's kwalitatief heel erg goed :)

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 16:41

Wat een onwijs mooie foto's ! Mijn moeder is weg van de kleding/make-up !

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 00:39

8Eveline dat kan wel: ik heb over Tiamat een stuk geschreven voor twee boeken over fotografie, als een uitleg over beeldbewerking. Ik heb ze zelf alleen het resultaat nog niet gezien.
Pansy Ik vind het niet erg hoor, ik ben zelf eigenlijk al een tijdje aan een nieuwe site toe, maar heb nog geen tijd gehad om hem vast te pakken en te updaten. Een aantal dingen blijven denk ik wel - ik blijf van van arial als lettertype en lime is 'mijn' kleurtje, maar ik wil het allemaal wat subtieler maken.
Mixta ga ik onthouden ;)
Sjapaz ik fotografeer inderdaad ook bruiloften, daar heb ik nog weinig van op m'n site staan, maar ik kan op verzoek wel foto's doorsturen.
Mireille thanks voor je uitgebreide comment! De sfeer van analoog middenformaat spreekt mij ook erg aan, maar het grote nadeel vind ik het gebrek aan controle wat je hebt. Soms past dat, maar meestal ben ik daar te 'precies' voor ;)
De hoorns van Tiamat heeft m'n vriend voor me op een aluminium frame bevestigd, vervolgens heeft m'n visagiste het haar van het model eromheen gekamd (en er een bus lak over leeggespoten) om dat te verbloemen. Teamwork dus ;)
Wat betreft 10: de meeste van deze beelden zijn van te voren uitgebreid uitgewerkt en zit echt een idee achter, iets dat ik wil proberen over te brengen. 10 heeft dat niet: Ik had een nog een nieuwjaarskaart nodig, een klein ideetje met iets wat tijd / iets ouds/iets nieuws te maken had en daarmee ben ik naar buiten gegaan. Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij met de foto, maar je hebt gelijk dat er minder 'verhaal' in zit, hij is wat 'platter'.
Ilovemickey Dank voor je fijne compliment! En een paar jaar terug was ik ook een beginneling was: gewoon oefenen, veel doen, kritisch blijven, leren, meer oefenen, tussendoor een aantal keer flink op je bek gaan, dan kom je er ook!
Peelie Ik kan me niet zo vinden in je kritiek op het model, ik vind haar zelf prachtig. M'n buurmeisje heeft voor de laatste foto goed naar me geluisterd, het stukje melancholie is bewust, als ik een opgewekter beeld had willen neerzetten, was je opmerking terecht geweest :)

Iedereen nogmaals bedankt voor alle complimenten en opmerkingen, erg leuk :) Ben vooral blij dat zoveel mensen verhalen / filmpjes erbij bedenken, dat blijft toch wel één van m'n doelen namelijk! :)

Eclaiire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 10:28

Normaal gesproken reageer ik hier nooit. Maar ik wou hier toch even op reageren!

Wat een geweldige foto's zeg, net alsof je het echt beleefd. Echt super gedaan!!!

Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 13:08

Hier heb ik maar één reactie op: wat jij doet, is fotografie tot een nieuw soort kunst verheffen! Ik bedoel, foto's kunnen kunst zijn, maar dit slaat echt alles. Magnifiek!
Mijn persoonlijke favorieten zijn 'I do' en de eerste twee van 'Sleutels'. De dame met de kraaienvleugel vind ik ook prachtig. Erg knappe bewerking van het EFF-paard trouwens!

Ik zou nog lang bezig kunnen zijn je werk te vereren, maar ondertussen weet je het misschien al wel. ;) Nog een complimentje over de tijd en het geduld die jij hier in kan steken!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 08:47

Sprakeloos....... zoals gewoonlijk....... :D

Ga vooal zo door!