mijn canon 350D... is verouderd...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Destino

Re: mijn canon 350D... is verouderd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:17

Zolang je maar plezier hebt in fotograferen, maakt het niet uit wat voor toestel je hebt.
Ook ligt het aan de manier waarop je fotografeert en wat je op de foto wilt zetten.
Ik denk niet dat je mee moet gaan met deze hype, blijf gewoon je ding doen.

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 15:35

plezier heb ik er zeker nog in,
maar als mensen beginnen zeggen dat het tijd is voor een upgrade van mijn toestel,
dan word ik daar hoe langer hoe lastiger om...

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:38

Sorry maar ik moest wel even lachen om dit topic.
Ik heb namelijk afgelopen zaterdag een Canon 350D gekocht.
Ik vind het hele fijne camera's en ben er dolblij mee.
Ik vind ook niet dat je per se een hele dure camera aan moet schaffen om goede foto's te kunnen maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:39

Ik heb ook een Canon 350D, nou, een geweldige camera is het!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:46

Ik heb net de Canon 1000D gekocht en ik moet toch echt zeggen: Wat een geweldig ding! :o

Als ik hem vergelijk met de 350D van mijn vriendin vind ik de mijne toch een tikkeltje beter, maar daarmee wil ik niet zeggen dat ik de 350D slecht vind...

En als je niet weet hoe je met de camera om kunt/moet gaan, kun je sowieso veel beter bij een standaard digi camera blijven ;)

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:49

Ik heb net gister een 350D gekocht om mee te beginnen! :) Hopelijk lukt dat ook. :=
Vind het wel een fantastisch ding!

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 15:52

jullie horen mij niet zeggen dat hij niet geweldig is, ik deel die mening namelijk,
ik heb het gewoon over mijn omgeving die nogal denigrerend doet over mijn 350D'tje...
en xTamara, wat er te lachen valt snap ik niet geheel, maargoed :+

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:54

_JL_ schreef:
jullie horen mij niet zeggen dat hij niet geweldig is, ik deel die mening namelijk,
ik heb het gewoon over mijn omgeving die nogal denigrerend doet over mijn 350D'tje...

Ene oor in, andere oor uit ;)

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:55

Onzin, jouw camera voldoet nog prima. 8 mp (Megapixel) is echt zat hoor...

Ik heb zelf de 450D met 12.2 mp maar ik heb het nu standaard ingesteld op maar 6mp omdat je hiermee veel geheugenruimte bespaard...
Je gebruikt alleen zoveel mp als je foto's gaat uitprinten op A3 formaat ofzo...

Als je wil investeren, doe dat dan in een mooie lichtgevoelige lens. (2.8F) Daar heb je veel meer aan dan een camera met wat extra snufjes.

Die van mij is ook alweer oud, want met de 500D kan je nu ook HD filmpjes maken. Maar ik wil toch foto's maken ipv filmpjes...

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:57

_JL_ schreef:

Tja, tuurlijk, je hebt betere modellen, maar he, waar is dat nou voor nodig? Denk er ook een beetje over na dat het misschien wel een beetje jaloezie kan zijn, daar heb ik namelijk ook mee te kempen gehad ;)
En iemand die het topassortiment heeft, dat wilt nog niet zeggen dat hij daarmee topfoto's maakt natuurlijk :D
Ikzelf heb de 400D, puur omdat ik tegen een leuke aanbieding aanliep, anders was het ook een 350 geworden :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:58

Adil18 schreef:
_JL_ schreef:

Deze snap ik even niet. :P

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:07

Ik ben nog een leek op dit gebied trouwens, maar had eventjes een vraagje die wat offtopic gaat. Ik zag net wat info over lenzen voorbij komen. Wat betekend die F bij bijvoorbeeld f2.8 ? Is dat beter dan bijvoorbeeld f4.5-5.6?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:08

imd schreef:
Adil18 schreef:

Deze snap ik even niet. :P

Commentaar over de 350D moet je gewoon negeren...!

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:10

Ik ga mee met de andere mensen, tegenwoordig koopt iedereen maar nieuwste duurste model en gaat er dan op standaard modus mee fotograferen. En mensen ( :+ ik ook) kijken eerst naar hoeveel megapixel, en als die hoog is hebben we er meteen ontzag voor.
Als ik eenmaal weet wat ik liefste wil doen met fotografie, dan koop ik een camara die daar bij past, of dat nou spiegelreflex is of iets anders. Dat maakt mij niet uit, het gaat om het eindresultaat :)

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:11

Siets schreef:
Ik ben nog een leek op dit gebied trouwens, maar had eventjes een vraagje die wat offtopic gaat. Ik zag net wat info over lenzen voorbij komen. Wat betekend die F bij bijvoorbeeld f2.8 ? Is dat beter dan bijvoorbeeld f4.5-5.6?

Dat is je diafragma...

hoe lager het getal hoe groter de opening (dacht ik, ben ook geen expert ;) ) Het betekend iig dat je meer licht vangt en dus mooiere foto's krijgt b.v. binnenshuis of in een binnenbak is dit echt een must :j

4.0-5.6 is prima voor buiten, maar je zal merken dat ie binnen moeite heeft om mooie heldere foto's te maken.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:19

Ah dank u dank u :D. Dan valt helaas de lens die ik op het oog had wel af... Maar sorry, we gaan weer ontopic :).

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:34

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:41

Faux schreef:
Het gaat om het werk dat je levert en niet om je apparatuur.
Mensen die jou daarom niet vragen zijn kortzichtig en oppervlakkig en waarderen fotografie niet als vak.

Dat is mijn mening dan hé. :)

Ik ben hier het helemaal mee eens.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:45

Ik las op internet ook al allemaal negatieve dingen over de 350D, ik heb zelf geen ervaring met spiegelreflexcamera's maar ik zie dus nu in dit topic dat het dikke onzin is.
Gewoon lekker foto's blijven maken met deze TS, als ze er mooi uit zien is het goed toch? :D

Arno24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:52

_Sigrid_ schreef:
Die megapixel hype moet ook eens afgelopen zijn. Straks heb je ze met 50 megapixels. Nou joepie joepie, erg handig als je afdrukken wilt maken op formaat voetbalveld. Het gaat om de lens, die moet goed zijn.

Meid, doe lekker je ding. Schiet gewoon fijne plaatjes. Veel mensen hebben dure toestellen en gooien hem op de auto.
Dan maak ik soms nog mooiere kiekjes met mijn (best wel luxe) compact.

50 megapixel is er allang en ik heb ook al de eer gehad om een uurtje met zo'n toestel te "spelen". Echter, dat zijn camera's die totaal niet geschikt zijn voor zo maar een foto. Een foto maken met zo'n camera gaat niet meer per seconde, maar per minuut.
De 350D is samen met de 400D absoluut een ondergesneeuwd kindje. Tuurlijk, als je veel met deze apparatuur bezig bent loop je tegen bepaalde beperkingen zoals snelheid van auto-focus, beeldruis, etc. aan. Maar ondanks dat zijn deze camera's geweldig om mee te werken en in het gros van de situaties kunnen ze het prima aan. Zelf werk ik met 5D en 1D camera's, maar ik heb zelf ook een 400D en 50D gehad. De 400D werkt prima samen met goed glas. Ik heb er lenzen zoals de 70-200/2.8 en 135/2.0 op gehad en dat werkt perfect. En om eerlijk te zijn, het belangrijkste is nog altijd: investeer in het glas voor je camera! Die camera registreert wat door het glas binnenkomt. Je kunt een camera hebben van €4000, maar als het glas ervoor slecht is zal de foto uiteindelijk niets waard zijn.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:57

Ik ben het helemaal met je eens en snap je frustraties...maar ze blijven vernieuwen ;)
Het gaat om wat je fotografeert en de lenzen zijn het belangrijkst.

Kaboutertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:58

Ik doe sinds dit jaar opleiding fotografie en ik heb ook de Canon 350D.
Ze vinden het daar een prima toestel!

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:02

lekker door fotograferen met die 350D!
Mijn 350D is een paar maanden geleden gestolen ;( gelukkig was ie verzekerd dus konden we een nieuwe camera kopen.
Mijn vriend wilde toen graag de 50D... ik baal nog steeds dat de 350D er niet meer is, wat een heerlijke camera was dat zeg :+:

Arno24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:05

Ik kan het trouwens nog leuker vertellen. Ik heb leren fotograferen toen ik 8 was d.m.v. een hele simpele analoge camera met een plastic lens. Mijn vader vond dat ik eerst moest leren om foto's te maken met hetgeen je hebt voordat ik verder mocht gaan. Pas later mocht ik dan ook met zijn analoge spiegelreflexen gaan spelen en mocht ik verschillende lenzen gaan gebruiken. Je leert daardoor respect te krijgen voor de apparatuur en er het maximale uit te halen wat erin zit.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:07

Ik heb de D50 (nikon) en die heeft 'maar' 6.4 mp...nooit echt last van gehad.
Wel vind ik dat ik weinig scherpstelvlakken heb, en ik zou erg graag een matglas willen (weet eigenlijk net of ik die erin kan laten bouwen bij dit model).

Ik heb de laatste tijd wel dat ik me irriteer aan wat ruis, onscherpte...maar dat kan ook komen omdat ik een 18-200 3.5-5.6 heb en die is toch niet altijd afdoende ...

IS er iemand die van een instapmodel is overgestapt naar een wat meer proffesioneler model en daar echt veel verschil in heeft gemerkt?

Ik ben het trouwens helemaal eens met wat reacties hierboven: het resultaat telt, al heb je het met een weg-werp-camera gemaakt bij wijze van spreken! Ik heb er trouwens niet echt last van, dat mensen daar opmerkingen over maken...