Foto rechten (vraagje)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:00

xxxiemandxxx schreef:
de belastingdienst heeft een afdeling voor copyright hoor zoals foto's teksten en hypotheken en dat soort dingen, dus ik heb er 4 jaar gewerkt en weet heuswel waar ik over praat hoor!!!

Misschien kun je een paar links geven naar de site van de belastingdienst waar op uitgelegd wordt wat je bedoelt? Iedereen kan van alles beweren op internet, ook dat ze 'wel weten waar ze het over hebben'.
Het is handig als je wat extra informatie geeft, dan kunnen mensen het zelf nazoeken.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 08:57

Op DEVIANTART waar ik lid van ben, kan je vlak na het uploaden een groot watermerk dwars door de foto's laten zetten met het logo van de site. Het is dan wel geen gezicht maar zo zijn je foto's dan wel beschermd! Ik zou gaan flippen als ik ergens anders mijn foto's tegen zou komen. Nog niet voorgekomen, althans.... intressant topic trouwens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 09:44

xxxiemandxxx schreef:
de belastingdienst heeft een afdeling voor copyright hoor zoals foto's teksten en hypotheken en dat soort dingen, dus ik heb er 4 jaar gewerkt en weet heuswel waar ik over praat hoor!!!

Blijkbaar weet je toch niet zo goed waar je over praat, want wat je een paar posts schreef is gewoon onjuist ;)

En los daarvan; wat hebben hypotheken in vredesnaam met auteursrecht of de belastingdienst te maken? -:) :P

Gewoon eerst even je huiswerk doen en de wettekst er op nalezen, dan zie je vanzelf dat je in Nederland al direct beschermd bent zodra je een foto maakt. Daar hoef je verder geen speciale dingen voor te doen. ;)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 13:51

xxxiemandxxx schreef:

Beetje raar dat je hypofocus noemt, die er niets mee te maken heeft. ;)

Persoon in kwestie is niet van plan de foto's van hyves af te halen.. Moet ik dan naar hyves mailen? En hoe weet ik dan wáár ik heen moet mailen op hyves? :+ En zijn ze ook van plan wat eraan te doen?
Zucht.. Volgens mij kan ik beter een hele grote copyright dwars door de foto's heen doen de volgende keer..

edit; inmiddels gemailt, voor de zekerheid 2 keer. :+ Hoop dat ze meewerken..

Anoniem

Re: Foto rechten (vraagje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 08:41

Gewoon op hyves even op 'Dit is niet OK" klikken ;)
Heel eenvoudig.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 08:43

Ik heb ook op de 'dit is niet OK' knop gedrukt een keer toen ze een foto ook niet wouden weghalen, via hyves heeft de persoon in kwestie een waarschuwing gekregen en die heeft ze er uiteindelijk afgehaalt.
Ze doen er dus wel wat mee, hopen maar dat ze ook wat kunnen regelen voor jou, succes ;)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:04

Hypofocus schreef:
Inderdaad...
In sommige andere landen (zoals de VS) is het wél verplicht om een duidelijke copyright vermelding en jaar van 1e publicatie bij de foto te vermelden om je rechten te beschermen.

Maar in NL heb je automatisch auteursrecht op je foto.

Hmmm... Ik lees dit nu pas. Aangezien veel van mijn foto's in Amerika belanden (Amerikaanse bands), is het toch maar goed dat ik mijn naam en het jaartal erop zet. Wederom mijn dank!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 13:13

Dat is slim inderdaad!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 18:48

Inmiddels heb ik een mail terug van hyves gehad. Ik zal wel blond zijn, maar kan iemand me misschien uitleggen wat ze er precies mee bedoelen wat ik moet opsturen etc? :=
Dit was de mail:

Het uploaden van content waar je geen rechten over hebt is niet toegestaan op Hyves!

Staat er zonder jouw toestemming content op Hyves waarvan jij de rechten denkt te hebben? Als je van mening bent dat jouw werk op Hyves is gebruikt of gekopieerd op een manier die inbreuk maakt op intellectuele eigendomsrechten, verzoeken we je om ons daarvan op de hoogte te stellen via een email naar Nine via suzanneke@hyves.nl. Deze kennisgeving dient:

1 - Te zijn ondertekend door de eigenaar van de intellectuele eigendomsrechten of degene die aantoonbaar bevoegd is om te handelen namens de eigenaar;

2 - Een beschrijving te bevatten van het werk of de werken waarop naar jouw mening inbreuk is gemaakt met een specificatie van hetgeen inbreukmakend is;

3 - Een beschrijving te bevatten van waar het materiaal dat naar jouw mening inbreuk maakt te vinden is op Hyves;

4 - Contactinformatie te bevatten waarmee Hyves contact met je kan opnemen, zoals je naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres;

5 - Een verklaring te bevatten dat er naar jouw oordeel inbreuk wordt gemaakt op intellectuele eigendomsrechten;

6 - Een verklaring te bevatten, ondersteund met bewijsmiddelen, dat de informatie in jouw kennisgeving juist en volledig is. Tevens moet, op straffe van meineed, verklaard en bewezen worden dat je de eigenaar bent van de betrokken intellectuele eigendomsrechten.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 18:54

Ik heb trouwens al flink ge-niet okee -t. :+
Maar word tot nu toe niks meegedaan. Misschien zijn er bokkers die willen helpen? Bij 6x worden ze automatisch verwijdert. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 08:26

1. Een brief opsturen aan hyves die door jou is ondertekend met je handtekening
2. In die brief een beschrijving van welke foto inbreuk maakt en waarom (omdat het jouw foto is en zij geen toestemming heeft)
3. Waar de foto staat
4. Je contact info
5. En bewijzen dat jij de eigenaar van de foto bent. Dus de foto op groot formaat als afdruk meesturen ofzo.

absque_dubio schreef:
Inmiddels heb ik een mail terug van hyves gehad. Ik zal wel blond zijn, maar kan iemand me misschien uitleggen wat ze er precies mee bedoelen wat ik moet opsturen etc? :=
Dit was de mail:

Het uploaden van content waar je geen rechten over hebt is niet toegestaan op Hyves!

Staat er zonder jouw toestemming content op Hyves waarvan jij de rechten denkt te hebben? Als je van mening bent dat jouw werk op Hyves is gebruikt of gekopieerd op een manier die inbreuk maakt op intellectuele eigendomsrechten, verzoeken we je om ons daarvan op de hoogte te stellen via een email naar Nine via suzanneke@hyves.nl. Deze kennisgeving dient:

1 - Te zijn ondertekend door de eigenaar van de intellectuele eigendomsrechten of degene die aantoonbaar bevoegd is om te handelen namens de eigenaar;

2 - Een beschrijving te bevatten van het werk of de werken waarop naar jouw mening inbreuk is gemaakt met een specificatie van hetgeen inbreukmakend is;

3 - Een beschrijving te bevatten van waar het materiaal dat naar jouw mening inbreuk maakt te vinden is op Hyves;

4 - Contactinformatie te bevatten waarmee Hyves contact met je kan opnemen, zoals je naam, adres, telefoonnummer en e-mailadres;

5 - Een verklaring te bevatten dat er naar jouw oordeel inbreuk wordt gemaakt op intellectuele eigendomsrechten;

6 - Een verklaring te bevatten, ondersteund met bewijsmiddelen, dat de informatie in jouw kennisgeving juist en volledig is. Tevens moet, op straffe van meineed, verklaard en bewezen worden dat je de eigenaar bent van de betrokken intellectuele eigendomsrechten.