[FOTO] Hollandse Glorie.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 00:24

Leuke serie wel, ik vind hem niet heel bijzonder, maar het heeft al met al toch wat :j

Klederdracht, geruite bloes, kaplaarzen, dat had van mij allemaal niet gehoeven. Ik vind het juist wel leuk dat je het qua aankleding zo neutraal hebt gehouden. De blik van het meisje komt wat uitdagend over (en soms te 'modellerig'), vooral bij de eerste foto krijg ik een wat 'akelig' gevoel zoals ze daar trots staat met die vlag en een blik die kan doden. Maar ik zie wel dat je het niet zo bedoeld hebt ;)

Wat ik leuk aan de serie vind is (en dat moet je niet beledigend opvatten), is de overeenkomst tussen koeien en model. Beide zijn in het zwart-wit, beiden kijken ze uitdagend, nieuwsgierig of onzeker in de camera. Vooral de laatste vind ik wel tekenend :j beide dames hebben dezelfde kijkrichting, dezelfde verlegen oogopslag en bij beide is er maar 1 oog te zien :D

Ik moest trouwens meteen denken aan *Klik*; opgepast, 18+ ('functioneel' jaren '60-naaktheid). Kende je die ook?

Jesketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:16

Thema leuk,
maar het model is nogal apart van de foto's.
Je gebruikt koeien in je foto's, het liefst had ik gezien dat het model wat spontaner&wat meer met de koeien deed.
Het model staat echt een beetje ongemakkelijk, en standaard poses.
Als ik een fotoshoot bij koeien en een nederlandse vlag had gehouden, had ik andere kleren aangedaan, en een model gevraagd die spontaan kijkt, lachen enz.
Verder is het fototechnisch goed, alleen dat zijn de puntjes :+