Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Steef_ schreef:ik heb een vraagje
na de vakantie wil ik een nieuwe lens gaan kopen ik twijfel alleen nog tussen de canon 70-200mm F2.8
en de sigma 70-200mm F2.8
ik fotografeer met de canon eos 400D
ik ben net in de winkel geweest om te vragen waarom nu dat gigantische prijsverschil tussen deze 2 lenzen
hij wist het eigenlijk ook niet.. het is wat kwaliteits verschil in glas. maar de canon word vooral door profecionals gekocht omdat hun alleen de canon willen puur voor de naam, waar je ook voor betaald natuurlijk.
hij zegt dat je met mijn body net zo goed de sigma kunt kopen, want dan zit er eigenlijk geen verschil in
ik wilde jullie mening wel eens horen.. misschien iemand met ergvaring met deze lenzen, die me eventueel nog meer kan vertellen waarom de een of waarom de andere
capopjekop schreef:Je kunt ipv de55-200 ook de 70-300 APO macro nemen. Die kun je ook goed gebruiken bij paardenfotografie. En met de macrofunctie kun je aardige close-up foto's maken. Natuurlijk wordt het resultaat niet zo mooi als met een macrolens, maar je kunt hier mooi mee oefenen en je kunt er leuke foto's mee maken, kijk maar in de beginpost van dit topic, daar staat de lens bij. Wil je vooral bloemen van dichtbij fotograferen of ook insecten? Want voor bloemen is de 70-300 heel geschikt, voor insecten wat minder.
lieke4quike schreef:Ik dacht er dan aan om bijv. de Olympus E-510 body te kopen met een de lens: Simga 70-300 mm f/4.0-5.6 DG Macro Nikon AF. Ten eerste, zou deze lens wel op de Olympus kunnen (omdat er Nikon achter staat).