Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ciinderella schreef:Heejjheej
ik heb donderdag van me verjaardagsgeld een camera gekocht.. Geen grote luxe ofzo maar mijn oude vond ik te weinig kunnen en heb nu dus de Olympus M810 gekocht.
Heeft iemand voorbeeldfoto's voor mij ervan en heeft nog iemand 'm?? Hoe vinden jullie hem? En hoe kan ik goed scherpstellen in huis? bv. mijn katten en vogels.
Dustinlover schreef:Ik heb nu een oud rot ding eigenlijk en wil toch echt een nieuwe camera en het liefst met speigelreflex.
Nu is het dat die dingen aardig aan de prijs zijn.
Nu is mijn vraag wat voor camera hebben jullie,wat is de prijs, als je zonder flits foto's schiet zijn ze dan duidelijk,is die duidelijk ook in een binnenbak en een foto die is genomen binnen en buiten(van paarden het liefst).
Wel graag in link vorm zetten.
Of het moet zijn dat je zonder spiegelreflex ook van die super mooie foto's kunt maken(ik gebruik het ding nogal vaak)
JW18 schreef:@smoetjoew, er zit weinig verschil in beide camera's. Ik zou ze beide eens in de hand nemen. Wanneer je toch een 2ehands camera aan wil schaffen dan kan ik je de Canon 10d van harte aanbevelen. Mooie robuuste magnesium body en de camera heeft een all servo functie (heeft de 300d niet). De prijs van deze camera is volgens mij gelijk aan die van de d70 en 300d.
Daarnaast heeft Canon een serie mooie objectieven in haar/zijn assortiment.
Succes!
Alina schreef:Ik heb nu een Panasonic Lumx DMC FZ7 maar neig toch al een tijdje (zelfs voor aanschaf van die camera) naar een 350D/400D vooral omdat acties foto's binnen niet vaak lukken zoals ik ze graag wil zien.. Er zitten duidelijk beperkingen aan de mogelijkheden van deze camera en ik vraag me af of een SLR die kan wegnemen
Iemand een paar ervaringen met deze beide spiegelreflexcamera's?
Bienotje schreef:Dustinlover schreef:Ik heb nu een oud rot ding eigenlijk en wil toch echt een nieuwe camera en het liefst met speigelreflex.
Nu is het dat die dingen aardig aan de prijs zijn.
Nu is mijn vraag wat voor camera hebben jullie,wat is de prijs, als je zonder flits foto's schiet zijn ze dan duidelijk,is die duidelijk ook in een binnenbak en een foto die is genomen binnen en buiten(van paarden het liefst).
Wel graag in link vorm zetten.
Of het moet zijn dat je zonder spiegelreflex ook van die super mooie foto's kunt maken(ik gebruik het ding nogal vaak)
Wat wil je allemal met de camera? Een spiegelreflex garandeerd namelijk nog geen goede foto's. Alleen de hand van een goede fotograaf kan er echt uit halen wat erin zit![]()
Als je niet maalt om de centen, dan zou ik het zeker doen. Maar als je binnen een bepaald budget wil blijven (denk aan onder de 600 euro) denk ik dat je beter naar een goed passende compact camera kunt kijken. Daarmee zijn ook goede foto's te maken, als je de instellingen maar juist weet te zetten.
Boyke_Candy schreef:Als je wil kan ik wat voorbeeldfoto's (actie) die binnen gemaakt zijn sturen.
Bienotje schreef:Ik denk dat een spiegelreflex een beetje hoog gegrepen is met jouw budget(tenzij je een héél erg mazzel hebt met een tweedehands aanschaf misschien)..
Fotograferen is en blijft de kunst van de juiste instellingen. Veel bokkers hier hebben een fuji finepix s5600 en zijn er zeer tevreden meeToestel rond jouw budget, waar ook goede foto´s uit te halen zijn (mits je de juiste instellingen gebruikt, een goede camera kán in de handen van een zogenaamde ´prutser´ nog altijd minder mooie foto´s opleveren).
ps. Ga ook niet jouw eigen foto´s vergelijken met de foto´s die sommige bokkers gemaakt hebben, die al uren fotografie ervaring en kennis op hebben gedaan