[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SSDesign

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 21:01

Ik heb een Sigma lens. Bevalt erg goed. Wij hadden wat pech met de levering (online gekocht) want die had vertraging en het overmaken van geld duurde bijna 3 weken. Maar over de lens zelf, erg fijn! Ik heb het overigens over de 70-200mm 2.8 lens, want ik wilde vooral voor binnenfotografie een goede lichtsterke lens en daar is de 75-300 minder geschikt voor.

Megane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 21:06

oh ik heb 1 die nog niet in het lijstje staan
de canon PowerShot A410

ben druk aan het oefenen met foto's

ginniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 00:09

Edit. Clown
[ Sorry verkeerde acount, die van mijn zus.. Nagelbijten / Gniffelen ]

black_light

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 00:12

Hoi hoi.
Ik wil een nieuwe camera een Fuji Finepix s5600,
is dit een goede keus?
Ik heb de voorbeeldfoto's gezien, erg mooi en profesioneel.
Weet iemand nog een camera die rond deze prijsklasse komt en nog beter is? Of moet ik gewoon gaan voor de Fuji Finepix s5600?
[Weet iemand een site waar de Fuji Finepix s5600 voordelig is? Bol.com doet het nu even niet Nagelbijten / Gniffelen, en misschien weten jullie een goedkopere site. Lachen]

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 00:29

Ik heb ook de Fuji Finepix s5600. Fijne camera Lachen alleen als er geen zon is ben ik niet altijd zo tevreden met de foto's Tong uitsteken

Ik heb hem destijds gekocht bij pixmania.com. Ik had een pakket van de camera + 512 MB kaart + tas. Dit koste toen €370 ong. Nu is dit pakket €268 (ik had wel een kleinere tas dan t pakket die er nu is)
http://www.pixmania.nl/nl/nl/135359/art ... -zoom.html

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 11:19

Fuji finepix is volgens mij een goede keus hoor, ik ben er ook tevreden mee. Alhoewel niet alle foto´s even 1,2,3, goed lukken. Een beetje feeling krijgen voor de diverse instellingen is wel een must vind ik..

De prijs/kwaliteit van die camera is erg goed. Wil je een betere, kom je al snel ook in duurdere prijsklasse uit (als je bv Canon wilt). Canon is volgens mij beter (sneller met name vergeleken met) maar daar betaal je dan ook weer extra voor. Knipoog

Heb de mijne niet zo lang terug bijd e mediamarkt vandaan, verder kun je goed prizjen vergelijken via kelkoo.nl

Bedenk eens goed wat je zelf allemaal van een camera wilt/ verwacht? Lachen

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 14:16

Ciinderella schreef:
Heejjheej

ik heb donderdag van me verjaardagsgeld een camera gekocht.. Geen grote luxe ofzo maar mijn oude vond ik te weinig kunnen en heb nu dus de Olympus M810 gekocht.

Heeft iemand voorbeeldfoto's voor mij ervan en heeft nog iemand 'm?? Hoe vinden jullie hem? En hoe kan ik goed scherpstellen in huis? bv. mijn katten en vogels.

Lachen

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 14:48

@black-light, Prima camera. Volgens mij is er nu ook een s6500.
Succes!

Jan Willem

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:52

@black-light; Het is idd een erg goeie camera. Ik wou hem zelf eerst ook kopen. Maar doordat het met het versturen steeds fout ging heb ik de bestelling uiteindelijk maar geannuleerd.
Nu ben ik de bezitster van de Sony cybershot DSC-H2 iets duurder dan de fuji maar wel een hele fijne camera Lachen

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:22

Ik heb nu een oud rot ding eigenlijk en wil toch echt een nieuwe camera en het liefst met speigelreflex.
Nu is het dat die dingen aardig aan de prijs zijn.
Nu is mijn vraag wat voor camera hebben jullie,wat is de prijs, als je zonder flits foto's schiet zijn ze dan duidelijk,is die duidelijk ook in een binnenbak en een foto die is genomen binnen en buiten(van paarden het liefst).
Wel graag in link vorm zetten.

Of het moet zijn dat je zonder spiegelreflex ook van die super mooie foto's kunt maken(ik gebruik het ding nogal vaak Lachen )

black_light

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:34

Bedankt voor jullie advies!
Ik ga dan voor de Fuji Finepix s5600. Haha!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:05

Dustinlover schreef:
Ik heb nu een oud rot ding eigenlijk en wil toch echt een nieuwe camera en het liefst met speigelreflex.
Nu is mijn vraag wat voor camera hebben jullie,wat is de prijs, als je zonder flits foto's schiet zijn ze dan duidelijk,is die duidelijk ook in een binnenbak en een foto die is genomen binnen en buiten(van paarden het liefst).

Of het moet zijn dat je zonder spiegelreflex ook van die super mooie foto's kunt maken(ik gebruik het ding nogal vaak Lachen )

Wat wil je allemal met de camera? Een spiegelreflex garandeerd namelijk nog geen goede foto's. Alleen de hand van een goede fotograaf kan er echt uit halen wat erin zit Knipoog

Als je niet maalt om de centen, dan zou ik het zeker doen. Maar als je binnen een bepaald budget wil blijven (denk aan onder de 600 euro) denk ik dat je beter naar een goed passende compact camera kunt kijken. Daarmee zijn ook goede foto's te maken, als je de instellingen maar juist weet te zetten.

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:57

ik wil wel een dingetje maken over de Nikon Coolpix E 3200 Knipoog
die heb ik en hij bevalt me wel goed Knipoog

snap alleen niet hoe ik dat moet doen Bloos
wil iemand dat even uitleggen?

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:23

Gewoon een topic maken met voorbeeld foto's van je camera en de link van je topic sturen naar Ellende Knipoog
Even in de titel zetten: Vorobeeldfoto's Nikon Coolpix E 3200

En even onder aan je bericht zetten dat je geen recaties wilt ivm voorbeeld topic (extra wer voor Ellende om alle reacties te wissen Knipoog )

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:27

Ik heb nu een Panasonic Lumx DMC FZ7 maar neig toch al een tijdje (zelfs voor aanschaf van die camera) naar een 350D/400D vooral omdat acties foto's binnen niet vaak lukken zoals ik ze graag wil zien.. Er zitten duidelijk beperkingen aan de mogelijkheden van deze camera en ik vraag me af of een SLR die kan wegnemen Lachen
Iemand een paar ervaringen met deze beide spiegelreflexcamera's?

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 08:26

JW18 schreef:
@smoetjoew, er zit weinig verschil in beide camera's. Ik zou ze beide eens in de hand nemen. Wanneer je toch een 2ehands camera aan wil schaffen dan kan ik je de Canon 10d van harte aanbevelen. Mooie robuuste magnesium body en de camera heeft een all servo functie (heeft de 300d niet). De prijs van deze camera is volgens mij gelijk aan die van de d70 en 300d.
Daarnaast heeft Canon een serie mooie objectieven in haar/zijn assortiment.

Succes!

Bedankt voor je tip!! Ja

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 08:31

Alina schreef:
Ik heb nu een Panasonic Lumx DMC FZ7 maar neig toch al een tijdje (zelfs voor aanschaf van die camera) naar een 350D/400D vooral omdat acties foto's binnen niet vaak lukken zoals ik ze graag wil zien.. Er zitten duidelijk beperkingen aan de mogelijkheden van deze camera en ik vraag me af of een SLR die kan wegnemen Lachen
Iemand een paar ervaringen met deze beide spiegelreflexcamera's?

Ik heb de 350D. Echt leuke camera. Wij hebben deze in maart gekocht en hebben veel duitse sites bekeken met revieuws, deeze kwam er steeds als beste uit in onze prijsklasse. Wij hebben nu een extra lens gekocht waarmee ook binnen goed gefotografeerd kan worden. Voor actiefoto's buiten is hij heel geschikt, voor binnen is wat moeilijker (of hoge iso, of bewogen foto's). Als je wil kan ik wat voorbeeldfoto's (actie) die binnen gemaakt zijn sturen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 09:15

Bienotje schreef:
Dustinlover schreef:

Wat wil je allemal met de camera? Een spiegelreflex garandeerd namelijk nog geen goede foto's. Alleen de hand van een goede fotograaf kan er echt uit halen wat erin zit Knipoog

Als je niet maalt om de centen, dan zou ik het zeker doen. Maar als je binnen een bepaald budget wil blijven (denk aan onder de 600 euro) denk ik dat je beter naar een goed passende compact camera kunt kijken. Daarmee zijn ook goede foto's te maken, als je de instellingen maar juist weet te zetten.

Nou ik zat zeker niet rond die prijsklasse maar ik zie hier op bokt altijd van die kei mooie foto's en als ik dan naar die van mij kijk zijn ze zo belabberd.
Gewoon eentje waar je goeie sportfoto's mee kunt maken en ook in een binnenbak.
Als ik kijk naar de foto's van bijvoorbeeld Alina vind ik die helemaal geweldig.
Men eigen camera ken ik door en door en ben ook niet al te A-technisch als het om camera's gaat.
Graag wil ik ook goeie foto's kunnen maken als ik bijvoorbeeld op wedstrijd ben maar dat ik niet persee hoef te flitsen en dan ook in een binnenbak.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en het liefst eentje die zo goed mogenlijk is maar niet te duur(liever niet hoger als €300,-)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 09:30

Ik denk dat een spiegelreflex een beetje hoog gegrepen is met jouw budget Knipoog (tenzij je een héél erg mazzel hebt met een tweedehands aanschaf misschien)..

Fotograferen is en blijft de kunst van de juiste instellingen. Veel bokkers hier hebben een fuji finepix s5600 en zijn er zeer tevreden mee Lachen Toestel rond jouw budget, waar ook goede foto´s uit te halen zijn (mits je de juiste instellingen gebruikt, een goede camera kán in de handen van een zogenaamde ´prutser´ nog altijd minder mooie foto´s opleveren).

ps. Ga ook niet jouw eigen foto´s vergelijken met de foto´s die sommige bokkers gemaakt hebben, die al uren fotografie ervaring en kennis op hebben gedaan Knipoog

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:26

Ik ben ook aan het sparen voor een nieuwe camera, deze wil ik gaan aanschaffen van mijn verjaardagsgeld, dit zal ongeveer rond de 200 euro uitkomen.
Nu is mijn vraag, welke camera komt in de richting van deze prijs (mag ook iets duurder ik kan er geld bij leggen van mijn loon eventueel, maar liever niet te veel i.v.m stallingsgeld) en maakt ook redelijk goede foto's, wanneer je de camera op de juiste manier gebruikt?

Ik hoop dat ik wat goede tips kan opvangen hier,

groetjes annique

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:35

Boyke_Candy schreef:
Als je wil kan ik wat voorbeeldfoto's (actie) die binnen gemaakt zijn sturen.

Yes please Ja

Dank je wel voor je info Lachen

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 13:50

Die foto´s ben ik ook wel benieuwd naar Knipoog

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 18:24

Bienotje schreef:
Ik denk dat een spiegelreflex een beetje hoog gegrepen is met jouw budget Knipoog (tenzij je een héél erg mazzel hebt met een tweedehands aanschaf misschien)..

Fotograferen is en blijft de kunst van de juiste instellingen. Veel bokkers hier hebben een fuji finepix s5600 en zijn er zeer tevreden mee Lachen Toestel rond jouw budget, waar ook goede foto´s uit te halen zijn (mits je de juiste instellingen gebruikt, een goede camera kán in de handen van een zogenaamde ´prutser´ nog altijd minder mooie foto´s opleveren).

ps. Ga ook niet jouw eigen foto´s vergelijken met de foto´s die sommige bokkers gemaakt hebben, die al uren fotografie ervaring en kennis op hebben gedaan Knipoog

Ja ik denk dat zelf ook.
Ben net zelf naar een fotowinkel geweest en daar rade ze me ook een fuji s5600 aan.
Ik weet niet wie er allemaal een heeft maar daar zou ik graag eens wat foto's van willen zien.
Ik zelf zal wel binnen korte tijd leren goeie foto's te maken omdat ik een oom heb die profesioneel fotograaf was van beroep en dus veel van camera's af weet.
Die neem ik dan ook mee als ik mijn keus ga maken om die camera te kopen wat hij ervan vind.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 18:56

Lees eens in dit topic enkele pagina's terug, daar zijn er best wat die aan hebben gegeven welke camera ze hebben. Evt. kun je die gewoon pb-en en willen ze je vast wel een topic met wat foto's van ze een ink doorgeven ofzo Lachen

Profielen van sommige staat ook al wel wat in..

YDWINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 19:23

IK ben van plan de Canon EOS 400 D aanteschaffen.
Heeft iemand hier misschien voorbeeldfoto's van?
Wat zijn jullie ervaringen met deze camera Vork