[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SternPhoto

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 14:38

hierbij mijn potw 9

zeer geslaagd, heb bijna 2 uur in het gras stil gelegen om haar naar me te laten kijken.
Afbeelding

monbyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 14:41

binky schreef:
Monbyou, Agos wat een schatje ik zelf had de bankleuning of knie? er afgesneden want die stoort me...

Dank je, wat je ziet aan de zijkant is inderdaad de bankleuning.

C_estmoi schreef:
Monbyou heel schattig hondje, maar ik vind de foto een beetje flets. Ook is de achtergrond met alle kleurtjes van het kussen en de bank enz. een beetje rommelig. Technisch: ik zou voor een iets grotere scherptediepte hebben gekozen, zodat de neus ook scherp was geweest.

Dank je voor de tip. Het is me van de week eindelijk gelukt om mijn camera zelf in te stellen :D , Dus ik ga hier flink mee oefenen.

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 15:22

C_estmoi schreef:
Binky ahw baby! Mooie foto, nette belichting. Ik vind het alleen jammer dat het linkeroog echt behoorlijk onscherp is. Misschien de volgende keer een iets kleiner diafragma?

Ik ben echt een camera leek, en probeer soms gewoon wat uit en zie wel wat het resultaat is. Heb dus geen verstand van diafragma enz maaaar....... na jou opmerking ben ik toch eens even gaan google om te weten te komen wat je bedoelde. Nu het nog uitvogelen op mijn camera.... :o

Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 15:30

Week 9 :)

Afbeelding

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 15:34

Kani_ejj, heel goed gelukt! Mooie eend en compositie ook! Maar zo jammer van de kwaliteit... JPG of facebook gebruikt toevallig?

Joey, heel mooi scherp en ik vind het kleureneffect er ook mooi bij. Alleen het vector aah geen 'vector' natuurlijk, ben het woord even kwijt... De wazige rand om de foto bedoel ik. :Y) had ik persoonlijk liever weg of breder en vager gezien. Maar ik ben daar sowieso niet zo van dus dat kan ook aan mij liggen. :P
Laatst bijgewerkt door Artocreas op 28-02-14 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 15:37

Ja beide laptop deed moeilijk

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 15:41

Oh oké, dan is het begrijpelijk natuurlijk. :P Denk dat ie nog veel mooier is in optimale kwaliteit.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:00

Klopt

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:32

@ Kimberley23: Mijn sluitertijd stond een halve seconde open.
@ C_estmoi: Je hebt helemaal gelijk wat moeilijk kijken betreft... Hier keek ik nog het minst moeilijk. Was ook wel erg geconcentreerd om m'n ogen open te houden als de flits af ging.

laurajoy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 18:19

Bedankt voor de tips en de complimenten over m'n foto! Het is idd wat vreemd afgesneden, de onderkant stond er niet helemaal op dus koos ik er maar voor om het toch het midden af te snijden.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 18:38

Week #9

Afbeelding

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 20:52

Week 8 (Nieuwe copyright word aangewerkt)
Afbeelding

Bewust de balk zo gelaten, deze liep schuin weg.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 23:13

Week 9 toch Ash_?

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 23:52

Ik moet me helaas afmelden, ik ga het echt niet meer redden om het bij te houden met stage, school en fotografie! echt jammer, maar blijf zeker volgen om al jullie moois te bekijken :j

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 09:32

Ow oeps ja 9

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 14:46

Iedereen super bedankt voor de lieve feedback :#

Feedback week 9 tot nu toe:

jilinda: Mooie, lichte en sfeervolle foto die een verhaal verteld! +:)+

Irene96: Mooie foto, had van mij wel iets opgelicht mogen worden vooral omdat de ogen nu grotendeels wegvallen in schaduw. Maar verder mooi met die wind in de haren!

Lizaa01: Mooie foto, door het lijnen spel wordt je blik helemaal meegenomen tot aan de betonnen muur. Misschien is in zwart wit met veel contrast de foto nog sprekender?

monbyou: Heel schattig! Ik vind het hele witte stuk achter het hondenkoppie wel storen (trekt teveel aandacht). Maar de foto is mooi scherp op de oogjes echt super!

Kelszz_: Mooie ponietje! Maar de foto is te rommelig, ik moet echt een beetje 'zoeken' naar het onderwerp door alle bagger, zand, hekken en bomen. Probeer een beetje te spelen met scherpte diepte of met een rustigere omgeving om zo de pony er meer uit te laten springen :)

manonnevot: Leuke foto, mooi zo de band vast gelegd tussen mens en dier. Ik vind de kleur van het paard wat te verzadigd en ik had graag wat meer gezicht van het meisje gezien :)

Yvonne_V: Super leuk en prachtig scherp! +:)+

Fellow: Mooie foto! Beetje zonde van de rommelige achtergrond.

laurajoy15: Ik vind hem mooi! Misschien ietwat 'saaiig' maar toch blijf ik een beetje kijken naar wat het nou precies is in het water :)

binky: Schattig! Had van mij nog wel iets lichter gemogen en de scherpte wat meer op haar oogjes.

JewEmm: Hmm ik vind het idee leuk met het driehoekje zo, aparte compositie. Maar dan, wordt mijn aandacht vooral getrokken naar je neus, dus in het vervolg de foto wat meer van voren of zelfs iets van bovenaf nemen en je kijkt ook wat bangig. Ik denk dat de uitwerking beter kan met dit idee zelf :)) !

Nayomie: Ik vind je copyright best storend, vrij groot en trekt dus de meeste aandacht. De foto zelf lijkt mij niet echt lekker scherp (waarschijnlijk doordat 'ie met je telefoon is genomen) en ik ben niet zo'n fan van dat sepia-achtige :o sorry!

XiiaaooNaa: Beetje standaard maar mooi gelukt, dus een mooie foto! :)

kani_ejj: Heel leuk! Mooi met een beetje omgeving erbij :)

Joey: Mooie foto, ik vind de kleur bewerking alleen wat minder. Misschien had gewoon zwart-wit mooier gestaan (in mijn beleving dan he haha)

_Kiki_: Mooie foto, goed scherp en hele fijne scherpte-diepte +:)+

Ash_: Leuk gedaan, het vogeltje is goed scherp. Alleen omdat hij naar links kijkt had ik hem helemaal rechts op de foto geplaatst. Nu kijkt hij gelijk tegen de rand van de foto aan zeg maar.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 15:07

Ik denk dat ik voorlopig even stop met de picture van de week vanwege de camera. Het is 3 MP camera en het verschil met de rest wordt hierdoor nogal groot. Met het commentaar ben ik erg blij, niet daarvan uiteraard, maar ik kan beter wachten tot ik een betere camera tot mijn beschikking heb :)

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 16:07

Ik hoop niet dat t door mij komt Nayomie, dat deze mij niet aanspreekt betekend dat niet dat het een slechte foto is he ;) Ik vind dat je door moet gaan! Lekker met de tips aan de gang en probeer het beste uit je 3 MP te krijgen :D

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 16:11

En mijn week 9:

Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 16:35

showteam schreef:
Ik hoop niet dat t door mij komt Nayomie, dat deze mij niet aanspreekt betekend dat niet dat het een slechte foto is he ;) Ik vind dat je door moet gaan! Lekker met de tips aan de gang en probeer het beste uit je 3 MP te krijgen :D

Nee, voel je niet persoonlijk aangetrokken hoor :D
Maar die 3 MP werkt erg veel tegen en dat merk ik elders ook. :)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 17:12

Ik zou graag vanaf vandaag mee willen doen. :)

Ik ben samantha, 21 jaar en woon in zuid limburg. Op dit moment heb ik een Canon 1100D spiegelreflex met een EF-S 18-55 III lens. Normaal maakte ik foto's met mijn iphone of mijn Canon digitale camera maar omdat ik betere kwaliteit foto's wilde en me wat wil verdiepen in het fotograferen leek me dit een goed topic om aan deel te nemen. :)

Dit is mijn foto, ik ben nog niet zo goed in het fotograferen maar ben er toch trots op. :)

Week #9

Afbeelding

Kwaliteit is achteruit gegaan dankzij het uploaden.

Opbouwende kritiek mag altijd. :D

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 17:25

Nayomie schreef:
Ik denk dat ik voorlopig even stop met de picture van de week vanwege de camera. Het is 3 MP camera en het verschil met de rest wordt hierdoor nogal groot. Met het commentaar ben ik erg blij, niet daarvan uiteraard, maar ik kan beter wachten tot ik een betere camera tot mijn beschikking heb :)

Gewoon lekker doorgaan joh! Ook met maar 3MP kan je lekker oefenen met je compositie en het gaat toch om je plezier? Ik zit in een dip en ga ook gewoon door, is juist leuk dat we elkaar met dit topic kunnen helpen!

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 17:38

Afbeelding

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 18:12

Naaaahw! Die blik! Ik wil die puppy <3.

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 18:14

Ze is zoooooo leuk!