Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Patrss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 11:57

@Lollyywood; leuk gedaan met het klonen van die bloemen! <3
@Liselot; wat een mooie originele foto al! Mooie zachte tint heb je er aan gegeven.
@MillyH: foto van Zoe zou ik een iets andere kleurtint geven. En ik zou Zoe zelf verder geen kleurtint geven, wel leuke foto waar je veel mee kan!
@Mariett: mooi gedaan! Staat ook nog steeds op mijn lijstje; maken van een blackfoto :D

Patrss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 11:57

caaramel schreef:
Heel mooi! Ik zou alleen nog een beetje de ogen oplichten, denk dat dat nog meer wauw! gaat geven... ;)

Goeie tip! Ga ik doen :D

YentlShots

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 13:11

Ben ook weer aan de slag gegaan, deze keer weer klonen met Photoshop. Best flink wat weggehaald en dat is lang geleden, maar eindresultaat vind ik wel prima. Merk wel dat ik meer moet gaan oefenen want ik ben niet helemaal tevreden

Origineel:
Afbeelding

Bewerkt in Lightroom:
Afbeelding

Vervolgens in Photoshop:
Afbeelding

Heb eigenlijk gewoon een stukje bloesem en bladeren van de andere kant gekopieerd, geplakt, gespiegeld, vervolgens een beetje gaan gummen en een blur eroverheen gehaald. En eerst het meeste weggekloned natuurlijk.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 14:55

MillyH schreef:
Tigress schreef:
Leuk hoor! Ik zou alleen bij foto 2 even wat nauwkeuriger kijken. Op zich goed opgelost, maar ik zie duidelijk dat je hebt zitten clonen/het gepakt hebt van de andere kant + je hebt tot 2x toe een stuk zwevende kattenvacht in de foto :+

Oohh wat erg, ik ben heel mijn foto langsgegaan, maar heb dat toch over het hoofd gezien :')

Ik ken het _O- soms kijk je zo lang naar een foto dat je het mist. Zo had mijn hond ineens spontaan een vlek erbij bij z'n snoet :')
Zag het pas na het uploaden :')

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 17:10

YentlShots schreef:
Ben ook weer aan de slag gegaan, deze keer weer klonen met Photoshop. Best flink wat weggehaald en dat is lang geleden, maar eindresultaat vind ik wel prima. Merk wel dat ik meer moet gaan oefenen want ik ben niet helemaal tevreden

Origineel:
[ [url=m/HFfqsp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bewerkt in Lightroom:
[ [url=m/Y7N1fx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vervolgens in Photoshop:
[ [url=m/jToqHP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb eigenlijk gewoon een stukje bloesem en bladeren van de andere kant gekopieerd, geplakt, gespiegeld, vervolgens een beetje gaan gummen en een blur eroverheen gehaald. En eerst het meeste weggekloned natuurlijk.

Ik vind het erg goed bewerkt! Alleen jammer van die harde schaduwen op de pony
En ik zou linksvoor de scherpte laten overlopen. Nu is het daar in een keer boem wazig.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 19:48

Bedankt! Jaa schaduwen zijn jammer, heb ze er grotendeels uitgehaald maar hij is klein dus staat vol in de schaduwen natuurlijk. Voor de volgende even ergens anders neerzetten!

Vond ik lastig! Als het scherp was kon je heel duidelijk zien dat het gecloned was en liep het niet mooi over, dus heb ik ervoor gekozen om het maar helemaal een blur te laten. Maar inderdaad een ding om ffe goed mee te gaan oefenen, thanks!

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 21:44

Ja aan die schaduwen kan je moeilijk iets aan doen. Behalve dan de boompjes omzagen. :))

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 21:46

Om eerlijk te zijn vind ik die schaduwen juist erg leuk zo :) Ik vind zo'n blaadjesversiering altijd erg vrolijk staan. De bewerking vind ik ook goed gelukt! Je kan inderdaad linksonder wel nog een beetje het clonen zien, als je het weet.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 08:04

Bedankt! Clonen zie ik nu ook, dus voor de volgende keer bewerk ik hem, laat ik er even een dag overheen gaan en dan clone ik alle foutjes weg. Na een tijdje zie ik ze namelijk niet meer, en als ik ffe een dag of een paar uur wacht dan vallen ze wel weer op

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 20:48

Heel gaaf om dit te zien allemaal!

ik lees normaal stilletjes mee, maar ik loop ergens tegenaan;

Ik ben zelf geen kei met photoshop. Ik gebruik lightroom en photoshop en ik kan met photoshop maar een paar dingen.
Nu wilde ik leren hoe je de achtergrond van een foto waziger kan maken. Dat zie ik vaak en vind ik een erg mooi effect geven! Maar als ik fimpjes op zoek wordt dat gedaan met een snelle selectie en dan refine edges. Ik kan alleen refine edges nergens vinden. Ook niet onder de knop selecteren. Ik heb photoshop in het Nederlands, maar ik neem aan dat dat niks uit maakt.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 20:57

Twee kiekjes van mij van afgelopen week. De huisjes komen uit 1920 dus heb geprobeerd de 'ouderwetse' sfeer geprobeerd te behouden :j
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 20:59

mzara schreef:

Ik ben zelf geen kei met photoshop. Ik gebruik lightroom en photoshop en ik kan met photoshop maar een paar dingen.
Nu wilde ik leren hoe je de achtergrond van een foto waziger kan maken. Dat zie ik vaak en vind ik een erg mooi effect geven! Maar als ik fimpjes op zoek wordt dat gedaan met een snelle selectie en dan refine edges. Ik kan alleen refine edges nergens vinden. Ook niet onder de knop selecteren. Ik heb photoshop in het Nederlands, maar ik neem aan dat dat niks uit maakt.

Als je de selectie tool nog 'aan' hebt zeg maar staat er bovenin je scherm 'rand verfijnen'. Dat is 'm!! Ik heb hier weleens een klein stappenplan geplaatst en daar gebruik ik het ook in, moet je even m'n berichten nalezen!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 21:00

Piekosjj schreef:
Twee kiekjes van mij van afgelopen week. De huisjes komen uit 1920 dus heb geprobeerd de 'ouderwetse' sfeer geprobeerd te behouden :j
[ [url=m/FB2hO4.jpg]Afbeelding[/url] ] [ [url=m/bQoDiR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/epAczj.jpg]Afbeelding[/url] ] [ [url=m/4xmGqU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw, waanzinnig mooi!!

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 21:03

Thanks Captain :o

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 21:07

No problem!! :D

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 21:08

Captain schreef:
mzara schreef:

Als je de selectie tool nog 'aan' hebt zeg maar staat er bovenin je scherm 'rand verfijnen'. Dat is 'm!! Ik heb hier weleens een klein stappenplan geplaatst en daar gebruik ik het ook in, moet je even m'n berichten nalezen!

In CS6 kan ik die niet vinden :?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 21:15

Ik [***] ook met CS6 dus hij is er echt!! Al in mijn 'tutorial' gekeken?

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 21:39

Afbeelding Afbeelding

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 22:01

Captain schreef:
Ik werk ook met CS6 dus hij is er echt!! Al in mijn 'tutorial' gekeken?

Ik ga ff zoeken!

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 22:43

Captain schreef:
Ik werk ook met CS6 dus hij is er echt!! Al in mijn 'tutorial' gekeken?

Ik weet inderdaad dat ie in het balkje boven moet staan als je snelle selectie aan hebt staan, maar bij mij staat er alleen: selecteren en maskeren.

Waar kan ik deze vinden? Ik heb even gezocht.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 22:45

Hier in dit topic, als je onder mijn naam op 'geplaatst' klikt zie je al mijn berichten, hij staat op lagina 3. :)

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:30

Captain schreef:
Hier in dit topic, als je onder mijn naam op 'geplaatst' klikt zie je al mijn berichten, hij staat op lagina 3. :)

Dankje, weet ik dat ook weer :). Ik heb het gevonden. maar dat knopje staat er bij mij niet. precies op dezelfde plek staat selecteren en maskeren. (zie link)
Ook als ik op die tool klik die je daar aan hebt staan.

http://i64.tinypic.com/bet7a.jpg

quintenvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 18:02

Wat vinden jullie van deze bewerking? Bewerkt in Adobe Photoshop en Lightroom :) Ik twijfel of ik hem te licht vind.
Afbeelding
Afbeelding

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 18:03

Mooi gedaan! Enkel het gras vind ik iets te fluo geworden, over het algemeen zou ik de saturatie iets zachter doen! Maar hij is wel mooi van licht geworden zo! En ook het onscherpe valt niet op dat het in nabewerking gebeurd is op het eerste gezicht, maar aan de randjes van de buik zie je wel een beetje vervaging, daar mag het denk ik net iets netjeser, maar over het algemeen en in een eerste opslag is het echt veel prettiger kijken zo!

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 18:08

Ik vind hem zeker niet te licht! Het kijkt prettig juist :j alleen de vervaging vind ik niet netjes gedaan, ik zie duidelijk een randje rond de neus bijvoorbeeld. Daar zou ik nog een naar kijken, zonde!