[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 22:02

Alwiene schreef:
Of je nou een D40 of een 40D bedoelt (Nikon of Canon) het zijn allebei verouderde camera's dus ik vermoed dat je tweedehands zit te kijken, maar zo'n verouderde camera zou ik echt niet doen.

Ja was ik ook al achterkomen daarom snapte ik het niet echt :)

CastaMickey

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 22:42

Ooh wist niet dat er nog een versie was. Ik kijk inderdaad 2ehands, dat is toch wat betaalbaar der. Dus als iemand toevallig iets ziet/heeft liggen.. :p

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 22:49

Realiseer je wel dat als je een tweedehands body koopt en deze stopt er na een week mee je geld gewoon weggegooid is, want repareren is vaak kostbaarder dan de body zelf was. Ik zou nooit gaan voor een verouderd tweedehands model. Ga dan voor een instapper nieuw zoals de 1200D van Canon.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 23:04

Alwiene schreef:
Realiseer je wel dat als je een tweedehands body koopt en deze stopt er na een week mee je geld gewoon weggegooid is, want repareren is vaak kostbaarder dan de body zelf was. Ik zou nooit gaan voor een verouderd tweedehands model. Ga dan voor een instapper nieuw zoals de 1200D van Canon.

Dat ligt eraan wat je koopt en waar je het koopt. Veel winkels die serieus occasions op voorraad hebben, hebben daar een vorm van garantie bij.

Ik zal een 1Dx voor een aantrekkelijke occasion-prijs echt niet laten liggen!!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 23:06

Ik had inderdaad even niet gedacht aan officiele occasions met garantie via een fotowinkel, ik doelde op de particuliere aankopen via marktplaats.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 23:44

Ik neem sowieso iemand mee die er verstand van heeft. Zijn er ook winkels waarbij je 2ehands kunt kopen dan?? Ik ben de hele stad af geweestmaar dat heb ik nergens gezien helaas

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 00:28

Cameraland kun je tweedehands kopen.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 07:42

En cameranu.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 08:40

Toen mijn 350d niet te repareren bleek kwam de fotozaak zelf met een gebruikte 400d op de proppen. Ze hebben ze wel liggen (inruil), maar zullen ze wellicht niet in de virtrine hebben liggen.
Even naar vragen dus.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 09:08

ZeSteigert schreef:
Ik neem sowieso iemand mee die er verstand van heeft. Zijn er ook winkels waarbij je 2ehands kunt kopen dan?? Ik ben de hele stad af geweestmaar dat heb ik nergens gezien helaas

http://www.cameratools.nl/occasions-1/
http://www.cameraland.nl/tweedehands
http://www.cameranu.nl/nl/c212/occasions-en-demo
http://www.fotokonijnenberg.nl/occasion ... /occasions
http://www.foka.nl/occasions
http://www.cameraenoccasion.nl
http://www.kamera-express.nl/ishttp://w ... occasions/
http://www.cameracompleet.nl/occasions
http://www.mijncityfoto.nl/producten/ge ... -1-10.html

Dit is ongeveer pagina 1 van Google met als zoektekst "occasion fotocamera" De rest mag je er zelf bij zoeken..... :D

xFace

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 09:55

ZeSteigert,

Ik vond het juist wel fijn om eerst een goedkope camera te kopen om te kijken of ik wel echt verder wil met fotografie in plaats van dat je eerst een camera van 600 euro koopt en achteraf fotograferen toch niet echt je ding is haha.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 12:36

Suuuuuuper bedankt allemaal voor jullie moeite!!
Nu kom ik er zeker wel uit denk ik zo :D

xFace

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:02

Zou de Nikon D3200 misschien ook in het lijstje met spiegelreflex camera's kunnen komen?
Ik heb hem zelf niet maar ik heb interesse om 'm te kopen, vandaar haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 20:20

Horen systeemcamera's ook bij spiegelreflexen? Kon geen topic vinden over systeemcamera's.

Wat vinden jullie van deze: SamsungNX2000. Wordt puur hobbymatig gebruikt, maar wil wel kwalitatief goede foto's maken.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 20:24

Die horen ook in dit topic. ;)

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 21:51

Suuszels schreef:
Droomster schreef:
Hoi bokkers! *\o/*

Ik was eigenlijk opzoek naar een topic voor systeemcamera's. Maar kon die niet vinden op de zoekfunctie en belandde met die zoekterm wel een paar keer in dit topic. Dus ik vermoed dat ik hier meer op mijn plek zit dan in die van de compactcamera's.

Maar ik heb inmiddels een hele oude superzoomcamera (al bijna 10 jaar oud :+ met 10x optische zoom). Leuk dingetje, maar als ik het vergelijk met de camera's die er nu zijn. Dan stelt hij helemaal niets meer voor. Hoogtijd voor een nieuwe camera! Mijn oog is gevallen op de systeemcamera's, toch gezien de kwaliteit van de foto's en toch wellicht een beetje wat meer leren over handmatig instellen en mocht de nood zich voordoen en ik een spontaan moment op de foto wil zetten eventueel even terugvallen op de automatische instellingen :=

De 10x zoom denk ik niet te gaan missen. Als ik de foto's bekijk die ik de afgelopen jaren gemaakt heb, dan merk ik dat ik toch veel bezig ben met portretfoto's en macro-foto's. Heel af en toe een landschap of gebouw tussendoor :')

Mijn budget is eigenlijk tot 500 euro op dit moment, incl. kitlens. Later kan ik altijd nog kijken voor een andere lens erbij.

Nu ben ik de volgende camera's tegengekomen die mij wel aanspreken:

- Samsung NX3000
- Sony NEX-3N
- Panasonic Lumix DMC-GF6
- Fujifilm X-M1
- Sony Alpha A5000

En ik heb mij al geprobeerd te verdiepen in de specs. Maar heb denk ik net niet genoeg verstand ervan om te zeggen: ja, dat maakt de ene veel beter dan de andere. Voor mijn gevoel lijken deze camera's aardig gelijk te zijn. Ik weet dat de sensor veel verschil kan maken, maar kan met mijn weinige specifieke kennis daarover niet benoemen wat de verschillen zijn.

Plus dat ik niemand ken die echt overtuigd is van een merk, of ze hebben enkel ervaring met één merk en prijzen deze de hemel in.

Dus bokkers, hebben jullie wellicht ervaring met deze systeemcamera's? Welke zouden jullie vanuit dit rijtje aanbevelen? Of hebben jullie eventueel nog een andere optie binnen mijn budget?

Ik heb geen van bovenstaande maar wel de nex 6 incl 3 lenzen <3
Ik vind de zoeker wel erg fijn, volgens mij hebben de nex 3 en a5000 die nier. De a6000 wel, maar die is weer een stukje duurder. Uiteraard kan je ook gewoon vanaf je scherm fotograferen maar dat gebruik ik echt amper, alleen als ik vanaf laag fotografeer omdat hij kantelbaar is.

Je kan een keertje naar bijv kamera express gaan, dan kan je er een paar vergelijken.
Of je mag ook hierheen komen, dan kan je de nex 6 even proberen maar ik vrees dat die boven jouw budget is.

Inmiddels op verder onderzoek uitgegaan en mijn voorkeur wijkt stiekem toch uit naar de A6000. Alleen is hij wel boven het budget wat ik voor ogen had, zit daarom ook tweedehands te kijken & kan er 1 overnemen voor 650 euro incl. de kitlens.

Alleen kwam net op een andere site tegen dat er een A5100 gaat uitkomen deze maand! Jammer genoeg nog niet echt testresultaten te vergelijken op sites als DxOmark.com enzo, iets te nieuw :+

Maar ik stel het dus nog even uit, wellicht dat de A6000 iets in prijs zal zakken en anders is het misschien de moeite waard om te vergelijken. Wellicht is de A5100 ook wel erg leuk. De nieuwprijs is 650 euro, dat is eigenlijk ook echt mijn max. Dus of een A6000 goedkoper zien te krijgen of wellicht de A5100 :j

In ieder geval bedankt voor jullie reacties, Suuszels & Bagheera_206!

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 21:58

Mariett schreef:
Hoi mensen!
Over een jaartje ga ik naar Zweden met mijn vader en daar zou ik graag mooie foto's willen maken.
Nou wilde ik dit jaar gaan sparen voor een telelens, en voor mijn 18e verjaardag zal ik geld krijgen voor een goede (semi-professionele) spiegelreflex.
Nou zag ik de 70D en heb ik het één en ander aan reviews opgezocht. Een 70D met kitlens zou binnen het budget vallen. Een telelens zou ik er nog bij komen
Ik vind het draaiende schermpje wel heel leuk, maar gaat die niet snel kapot? En natuurlijk de vrij goede filmmodus.

Wat vinden jullie van de 70D?

Edit: Ik zou graag wat wild (elanden etc.) willen fotograferen in Zweden, en ik wilde al héél lang een goede camera voor paardenfotografie, dus bijna niet voor het uitzicht, haha.

Hoihoi!

Ik ben zelf nu 2 maanden in bezit van de 70D, ik kom van een 1100D af.
Ik moest érg wennen aan de camera, vooral de knopjes die toch nét ff ergens anders zitten en het scherpstellen ging in het begin lastig, maar gaat steeds beter.

Ik gebruik hem vooral voor paarden, maar fotografeer de laatste tijd ook veel andere dingen (vogels, honden, mensen etc.), ik heb de kitlens erbij gekocht, en ik had al een 55-250mm en een 70-200mm F4 L lens. De 55-250mm gebruik ik nauwelijks meer, vind het zonde om zo'n lens voor deze camera te doen :o
Ik gebruik dus voornamelijk de 70-200mm en af en toe de kitlens om bijvoorbeeld insecten te fotograferen, ik wil hem nog uitproberen voor portret.

Ik heb hier een topic, waarvan de foto's met de 70D zijn gemaakt:

[FK] [FOTO] Spitter spetter spater..

En in dit topic staan ook wat foto's, ook 2 die met de kitlens gemaakt zijn:

SharonPlugge @ [FK] [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Het draaischerm doet het prima, kan daar ook verder geen antwoord op geven omdat ik hem ook pas 2 maanden heb :o
Filmmodus gebruik ik amper tot niet, dus daar kan ik ook niks zinnigs over zeggen..

Ik denk dat dit een prima camera is voor jouw doel :j

Hopelijk heb je hier iets aan!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 22:28

Wouw, heel erg bedankt voor je reactie/voorbeelden! Ik denk dat de canon 70D hem wordt, haha. Super mooie foto's :)

Er is toch ook een speciaal topic voor objectieven? Ik ben namelijk ook wat aan het twijfelen voor welke telelens..

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 06:47

Droomster schreef:
Suuszels schreef:

Ik heb geen van bovenstaande maar wel de nex 6 incl 3 lenzen <3
Ik vind de zoeker wel erg fijn, volgens mij hebben de nex 3 en a5000 die nier. De a6000 wel, maar die is weer een stukje duurder. Uiteraard kan je ook gewoon vanaf je scherm fotograferen maar dat gebruik ik echt amper, alleen als ik vanaf laag fotografeer omdat hij kantelbaar is.

Je kan een keertje naar bijv kamera express gaan, dan kan je er een paar vergelijken.
Of je mag ook hierheen komen, dan kan je de nex 6 even proberen maar ik vrees dat die boven jouw budget is.

Inmiddels op verder onderzoek uitgegaan en mijn voorkeur wijkt stiekem toch uit naar de A6000. Alleen is hij wel boven het budget wat ik voor ogen had, zit daarom ook tweedehands te kijken & kan er 1 overnemen voor 650 euro incl. de kitlens.

Alleen kwam net op een andere site tegen dat er een A5100 gaat uitkomen deze maand! Jammer genoeg nog niet echt testresultaten te vergelijken op sites als DxOmark.com enzo, iets te nieuw :+

Maar ik stel het dus nog even uit, wellicht dat de A6000 iets in prijs zal zakken en anders is het misschien de moeite waard om te vergelijken. Wellicht is de A5100 ook wel erg leuk. De nieuwprijs is 650 euro, dat is eigenlijk ook echt mijn max. Dus of een A6000 goedkoper zien te krijgen of wellicht de A5100 :j

In ieder geval bedankt voor jullie reacties, Suuszels & Bagheera_206!

De a6000 lijkt me een prima keuze! Deze staat ook op mijjn verlanglijstje, maar heb mijn camera net een jaar dus voorlopig nog niet.
De a5100 is geen opvolger van de a6000 maar een ietsje lager model, bijv zonder zoeker. Ik denk dus niet dat de a6000 daardoor gaat zakken in prijs.
Als je kijkt voor een occasion zou je eens bij kamera express of foka kunnen kijken, dan hebben ze hem gecheckt en geven ze ook een paar maanden garantie

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 07:21

Mariett schreef:
Wouw, heel erg bedankt voor je reactie/voorbeelden! Ik denk dat de canon 70D hem wordt, haha. Super mooie foto's :)

Er is toch ook een speciaal topic voor objectieven? Ik ben namelijk ook wat aan het twijfelen voor welke telelens..

De Canon 70D is heel fijn in combi met een 70-200mm voor bij de paardjes. :)

[FK] [INFO]Welk objectief moet ik kopen? #4

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 07:40

Ik denk dat ik toch ook maar ga upgraden van 7D naar 7D2. :+ De specs bevallen mij prima. Een bijna identiek AF systeem als 5D3/1DX met 65 kruisgevoelige puntjes waarbij de middelste dubbel kruisgevoelig is, f/8.0 trekt en ook nog eens -3EV is. De 5D3/1DX hebben er "maar" 61 waarvan er "maar" 41 kruisgevoelig zijn, maar die hebben wel de middelste 5 die dubbel kruisgevoelig zijn. De 7D2 krijgt ook een feature van de 1DX waardoor je spotmeting met je scherpstelpunt mee kan verhuizen. De 7D/70D/5D3 hebben die feature niet. Daarnaast heeft de 7D2 net als de 70D Dual Pixel CMOS AF voor Live View en is 1 stopje beter qua ruis/detail. :)

Waarschijnlijk pas in november/december in de winkels voor 1700 euro. Ik wacht dan wel even tot de zomer en hopelijk is hij dan onder de 1500 euro gezakt.

Canon 7D2 vs Nikon D7100 vs Sony A77 II:
http://www.cameraegg.org/canon-7d-mark- ... omparison/

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:35

Dat klinkt wel goed, die 7 ii!
Kan ik nog een prijsdaling verwachten van de 5d iii, als de 5d iv er is?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:37

Natasja91 schreef:
Dat klinkt wel goed, die 7 ii!
Kan ik nog een prijsdaling verwachten van de 5d iii, als de 5d iv er is?

Dat denk ik niet, want die is al enorm gedaald. Destijds was de 5D3 3500 euro en nu nog maar 2600 euro.

Misschien dat er bij lancering van 5D4 een kleine prijsdaling zal komen, maar niet zo heftig als prijs bij lancering tov de huidige prijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 23:37

Ik ben zojuist de Sony Alpha 3000 tegen gekomen, is die beter dan de Samsung NX2000 (qua specificaties enzo)?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 08:01

Ik heb niet zo veel ervaring met Sony en Samsung camera's. :=

Volgens mij is die nieuwe systeem camera van Samsung wel erg vet! :~