juudii5 schreef:HLPhoto schreef:de Sigma 70-200 2.8 in z'n laatste incarnatie is mits gekalibreerd (of door dom toeval goed afgesteld) een uiterst scherp objectief dat de concurrentie met een 70-200L 2.8 USM zonder twijfel aan kan. Wel zijn ze zo nu en dan wat minder betrouwbaar, al compenseert Sigma dat met veel garantie.
De 70-200 f/4 IS USM is beter dan beide bovenstaande en ook beter dan andere 70-200L objectieven van Canon. De enige die dit kwaliteitsniveau haalt is de nieuwe 70-200IS USM II.
@ Lott stop eens met Sigma afkraken op een budgetobjectief. De HSM van de 17-50, 120-300 en de 200-500 is sneller dan [vul in wat je wil]. Kwaliteit kost geld, you get what you pay for geldt voor zo goed als alle objectieven.
Begrijp ik hieruit dat jij de 70-200 F/4 beter vindt dan de 2.8?
Ik zit namelijk ook nog te twijfelen welke ik zal gaan doen.
De nieuwe 70-200 F4/II is id beter dan de oude generatie F2.8. Dat is ook logische wanneer je de ontwikkelingen bekijkt op Cameragebied, de eisen aan objektieven voor de nieuwe volformaat sensoren worden steeds groter, iets wat de L-lijn moet volgen. Ik heb zelf een 2.8 oude generatie (IS/USM), een geweldig objektief waarmee de meeste mensen met een APS-C meer dan bediend zijn.
Echter moet je voor je eigen toepassing bedenken wat je nodig hebt, heb je die extra snelheid nodig wanneer je ook indoor of onder slechtere lichtomstandigheden foto's wilt maken?.