Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Ivonka schreef:Of je iso te laag (als het wat donkere lucht of binnen is) en/of je diafragma te klein (hoog getal) Moet je even de foto met exif gegeven hier zetten
Marcato schreef:Ik heb mn ISO wel omhoog gegooid, maar de foto's bleven aan de donkere kant. Ik zal het morgen nog eens proberen en mn diafragma anders instellen. Ik heb de foto nog niet op de pc, dus dat moet ik later toevoegen. Wat is volgens jou een goede combi qua sluiter/diafragma en ISO??
tantjeuh schreef:Vraagje... Ik heb een soort foto in mijn gedachten dat ik heel graag gemaakt zou zien worden van mezelf, maar dat ik zelf ook zou willen kunnen, maar ik heb geen idee hoe, en vind op internet ook niet echt veel bruikbare tips of voorbeelden...
Ik heb zelf helblauwe ogen, die, zeker als ik blauwe kleren aan heb, extreem fel opvallen. Ik heb nu het soort foto in gedachte waarbij de focus echt volledig op de ogen gelegd wordt, waarbij de kleur van die ogen écht uit het scherm springt.. Maar hoe? Welke technieken worden hierbij gebruikt? Of is het volledig nabewerking die't em doet?
Heeft iemand hiervan mooie voorbeelden? (pm is prima!)