[INFO] Fotografie: Tips & Trics

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rooslinde24

Re: [INFO] Fotografie: Tips & Trics

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 13:23

Oke oke Dankje, zal het proberen

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 19:52

Ik heb zelf photoshop Elements. die is heel fijn in gebruik :j

woollieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 23:48

Heel goed topic!! Ik ga nu eens proberen zonder automatisch programma.. (Wat ik altijd maar deed.. :D )

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 00:23

Hoi Hoi,

Ik heb als ik mijn camera aan doe, wordt er op mijn beeldscherm aangegeven dat mijn geheugenkaart geblokkeerd is. Ik kan gewoon foto's bekijken, en in mijn menu enzo. Alleen geen foto's maken.

Wie kan mij helpen? Het gaat om een Nikon D60

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 09:58

Ik blijf hier ook even hangen. Heb binnenkort een paar fotoshoots staan, alleen meer van dames als van paarden :D Is dat erg ;) of hebben jullie het ook over iets anders als paarden (de laatste pagina's iig niet :)) )

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 10:25

Nikki, er zit op je kaart en heel klein schuifje (om zo maar te noemen) die staat waarschijnlijk op beveiligen zodat je niet over de kaart kan heen schrijven. Even terug zetten dus.

Mik, alles kan hier, dus ook dames.

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 10:49

Ivonka, Heel erg bedankt hij doet het weer.. Ik had alles al geprobeerd behalve dat :o

Ulaney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 13:18

Hay allemaal, ik heb even een vraagje :D
Ik doe diverse fotoshoots van paarden, nu heb ik morgen een fries met vrij diep liggende ogen. Het licht is natuurlijk niet optimaal in de herfst met regenbuien.
Zou een reflectiescherm helpen? Om de donkere stukken op d'r hoofd net iets meer op te lichten.
Vorig jaar een klein jaartje fotografie opleiding gedaan, daar werd als er gebrek was aan reflectieschermen met papierschuim gewerkt. En op tv heb ik het ook met een spiegel gezien. Iemand enig idee of dit nou écht werkt. Papierschuim vond ik zelf matig toen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 12:45

een reflexiescherm is prettig als het licht van 1 kant komt.. je kan het proberen, zeker bij donkere paarden voorkomt het dat het zwarte dichtloopt!

Ik heb een zilverkleurig reflectiescherm van 1 meter.. die was 25 euro dus goed betaalbaar!!! Je kan ook kijken of je hem van iemand een keertje lang lenen om het te proberen..

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:08

Maar je hebt er alleen maar wat aan als de zon schijnt Ulaney.
Wanneer het donker weer is, valt er ook geen licht op je reflectiescherm en kun je ook niks 'spiegelen' .

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 17:39

Handig topic! Kan je altijd weer wat van leren, hou t in de gaten!

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:59

Wat leuk dit topic! Ik had hem nog niet eerder gezien.

Heeft iemand de juiste tip voor mij hoe ik het beste bewegende objecten op de plaat kan zetten?? Vandaag wilde ik bijv. een springend paard fotografen, maar als ik mijn cam in de Tv stand zet (met een hoge sluitertijd), wordt over het algemeen de foto donker. Wat doe ik verkeerd??

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 21:10

Of je iso te laag (als het wat donkere lucht of binnen is) en/of je diafragma te klein (hoog getal) Moet je even de foto met exif gegeven hier zetten

Marcato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 21:15

Ivonka schreef:
Of je iso te laag (als het wat donkere lucht of binnen is) en/of je diafragma te klein (hoog getal) Moet je even de foto met exif gegeven hier zetten

Ik heb mn ISO wel omhoog gegooid, maar de foto's bleven aan de donkere kant. Ik zal het morgen nog eens proberen en mn diafragma anders instellen. Ik heb de foto nog niet op de pc, dus dat moet ik later toevoegen. Wat is volgens jou een goede combi qua sluiter/diafragma en ISO??

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 21:20

Dat is dus aftasten en ligt helemaal aan de omgevingslicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 22:28

Marcato schreef:
Ik heb mn ISO wel omhoog gegooid, maar de foto's bleven aan de donkere kant. Ik zal het morgen nog eens proberen en mn diafragma anders instellen. Ik heb de foto nog niet op de pc, dus dat moet ik later toevoegen. Wat is volgens jou een goede combi qua sluiter/diafragma en ISO??

Ik heb toevallig vanmiddag (tussen 12 en 1) ook een springend paard in een binnenbak gefotografeerd. Bij zon zat ik op ongeveer ISO 1600, F4.5, 1/500. Als de zon even weg was rond de F2.8 en 1/320.

Om je een idee te geven... :-)

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 12:49

Hai! :) Heb al eerder de vraag gesteld, maar niemand heeft toen antwoord kunnen geven.

Ik wil graag een flitser kopen, die geschikt is voor allround gebruik. Dus voor portret, maar ben ook gevraagd of ik in een bioscoop een event wil komen vastleggen. Gezien het daar vrij donker is, leek een flitser me ook daarvoor wel praktisch. Maar ik heb geen flauw idee waar ik naar moet zoeken..dus ik hoop dat iemand me hier kan helpen? :D

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:30

Vraagje... Ik heb een soort foto in mijn gedachten dat ik heel graag gemaakt zou zien worden van mezelf, maar dat ik zelf ook zou willen kunnen :+, maar ik heb geen idee hoe, en vind op internet ook niet echt veel bruikbare tips of voorbeelden...
Ik heb zelf helblauwe ogen, die, zeker als ik blauwe kleren aan heb, extreem fel opvallen. Ik heb nu het soort foto in gedachte waarbij de focus echt volledig op de ogen gelegd wordt, waarbij de kleur van die ogen écht uit het scherm springt.. Maar hoe? Welke technieken worden hierbij gebruikt? Of is het volledig nabewerking die't em doet?
Heeft iemand hiervan mooie voorbeelden? (pm is prima!)

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 11:16

ik ga vandaag vanwege het fijne weer (zon geen wolken) foto's maken van een vriendin die erg fijn voor de camera is..
ik fotografeer niet zo vaak mensen.. en ik wil graag wat tips omtrend de belichting en instellingen (die weet ik bij paarden wel, maar bij mensen nog niet)

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 01:15

tantjeuh schreef:
Vraagje... Ik heb een soort foto in mijn gedachten dat ik heel graag gemaakt zou zien worden van mezelf, maar dat ik zelf ook zou willen kunnen :+, maar ik heb geen idee hoe, en vind op internet ook niet echt veel bruikbare tips of voorbeelden...
Ik heb zelf helblauwe ogen, die, zeker als ik blauwe kleren aan heb, extreem fel opvallen. Ik heb nu het soort foto in gedachte waarbij de focus echt volledig op de ogen gelegd wordt, waarbij de kleur van die ogen écht uit het scherm springt.. Maar hoe? Welke technieken worden hierbij gebruikt? Of is het volledig nabewerking die't em doet?
Heeft iemand hiervan mooie voorbeelden? (pm is prima!)

http://fc04.deviantart.com/fs50/f/2009/ ... 6c7f90.jpg
Is niet alleen op de ogen, heb er wel eentje op mijn andere computer, zal die morgen of overmorgen even plaatsen.
Wel heb ik hier op deze foto de ogen er extra uit laten springen door de kleur te verdiepen en de ogen extra te verscherpen. Dit gebeurd in de nabewerking.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 01:19

ik zie dit topic nu pas :o

wel handig ik ga mee lezen om wijzer te worden :P

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 19:52

Hier wil ik ook wel wat vaker meelezen :)

Heb vandaag deze plaatjes geschoten

[FK] [FOTO] Rijfoto's Isa & Haveway

Ik heb een Canon EOS 400D, welke stand gebruiken jullie bij het maken van bijvoorbeeld rijfoto's?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 20:53

Ik schiet eigenlijk altijd in Av of soms M.

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:32

Weet iemand misschien wat de beste stand is voor bewegende binnenfoto's zonder flits?
Ik heb 2verschillende lenzen,en misschien binnenkort een nieuwe.
Ik heb een cannon en heb m altijd op autmatische staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:39

likepink, door te vragen naar "de beste stand" leer je alsnog je camera niet kennen...