[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kathmandu

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 21:59

Mik_: Erg mooi, ik zie er veel gevoel van je in terug! €20,-
Fnanne: Heel leuk! Wat ik jammer vind is dat je de achtergrond wit gelaten hebt, als je het met een licht kleurtje inkleurt sringen ze er veel meer uit, anders loopt het wit meer over... Maar dat is meer persoonlijk. €25-30

marthine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 23:30

Heej allemaal Lachen

zoo effies bijwerken Knipoog

blz. 95

@ Alena; 1. Oortjes , tjuah rond de 0-5€ is niet echt mijn smaak en ik vindt het wat te omleint,
het rechteroortje is wat vreemt.
Ik denk dat details voor mensen heel persoonlijk zijn bvb van hun eige paardje Knipoog

2. Ja heel mooi opzich hij is wat te klein voor echte details te zien ik denk rond de 5- 10 €

@ Malenka;

best mooi aleen de verhoudingen zijn niet helemaal kloppend,oortjes zijn beetje raar voorderest best leuk,
rond de 10-15 €

@ alena 2; ik blijf erbij dat jij de oren nogal omleind probeer wat meer "hariger" te werken
dus allemaal kleine lijntjes (haartjes) te tekenen.
rond de 10 €

Blz 96.

@ naomi21; fantastisch- geweldig wat mooi zeg niet echt comentaar ,
ik vindt aleen dat het paard een beetje raar galopeert Bloos schevig ofzo Nagelbijten / Gniffelen
rond de 30 €

@ mlieZ88; heel erg mooi zeg tjonge lijkt net echt
maar ik vin wel dat je er van moet houwe ,
kdenk rond de 10-20 €

@ nujaro; rond de 0-5€ voor allebij gewoon nog veel oefenen Knipoog

@ lontjel oohh deze vindt ik wel fantastisch , bn stiekum ook maar ana kleurpotloden begonnen (gewone dan wel Knipoog )
zeker 50-60 € heel mooi

blz 97

@ wanniesannie ik zou nog even dooroefenen, opzich wel leuk gedaan jammer dat er zo weinig-
kleurverschil in zit , en die wimpers vindt ik een beetje te lang Knipoog

@ wendy15 fantastich zeg heel mooi sommige tekeningen zijn kompleet anders dan dit soort tekeningen qua niveo maar ik vin hem schiterend,
20 €

@ astidjhu best grapig maar hij spreekt me niet echt aan 0-5 €

ik maak volgende keer me lijsje af en dan gooi ik er een nieuw werkje bij Knipoog

groetjes marthine pfft wat een werk Slapen Tong uitsteken

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 10:34

oke, ik heb een half uur en ik ga nu beginnen met taxeren vanaf pagina 90, hopen dat ik dat red en anders ga ik vanmiddag verder Knipoog

pagina 90

Norwaygirl
Geld, geld! nog niets
Ik zou er nog niets voor vragen, omdat hij nogal contrast en uitdrukkingsloos is, als je werkt met kleurovergangen en schaduwen gaat ie er al snel beter uitzien!

Malenka
Geld, geld! 30,- euro
Mooi! Ik ben een groot fan van alles wat jij maakt!!!! De overgang van tijger naar water had wel wat realistischer gekund, maar ik vind het een heel mooi schilderij!

Nujaro
Geld, geld! 5,-
Natuurlijk herken ik hem! Goed getekend hoor, maar omdat je je onderwerp vrij licht hebt getekend en de achtyergrond zo donker valt het geheel een beetje weg en dat vind ik jammer.

Liedje_
Geld, geld! 0,- euro
Ik zou hier niets voor geven, omdat de verhoudingen niet helemaal kloppen (de neus is te dik en te breed) en omdat ik veel overgangen te hard vind en hij is wat eentonig qua kleuren. Ook is het neusgat volgens mij mneit helemaal goed.

WannieSannie
Geld, geld! eerste: 10,- euro, tweede: 0,- euro
Eerste: Mooi plaatje, maar gewoon mooi, hij mist het oooh snap je, probeer nog meer kleurverschillen aan te geven en nog meer diepte te creeren!
Tweede: Naar mijn gevoel klopt deze helemaal niet, de handen zijn te groot en het hoofd van het paard vind ik niet mooi (uit verhouding, onuitgewerkte manen, oogje is levensloos) maar het hoofdstel is wel super!

Alena
Geld, geld! 10,- euro
Mooi getekend, maar dce verhoudingen zijn niet overal even correct, zo heeft het linker paard een veelste dikke kaak.Ik zie net dat je een foto hebt geplaatst en dat dat paard gewoon een dikke kaak heeft Knipoog Ik neem mijn commentaar terug.

Malenka
Geld, geld! 1e 40,- euro 2e moeilijk, ik ben neit echt liefhebber van zoeiets, maar vind hem wel goed bedacht.
Zoals ik al zei ben ik groot fan van jou en hoewel er soms een beetje atomische fouten in je tekeningen zitten kan ik daar heel makkelijk doorheen kijken, omdat je zo'n onwijs gave stijl hebt!

Nynkk
Geld, geld! 5,- euro
Ik mis de uitdrukking van Jack Sparrow, de tekening is mooi, maar pas als je die uitdrukking kunt weergeven wordt het pas echt goed.

Japke_Z
Geld, geld! 5,- euro
Ik vind de pose van de tekening een beetje oppervlakkig en het oogje vind ik niet zo mooi. Het tuig is veelste plat en er xzitten helemaal geen schaduwen, of gespjes in.

Figo
Geld, geld! 5,- - 10,- euro
Ik vind het moooie tekeningen, maar je mag best wat meer met kleurverschillen werken. Dus donkerdere schaduwen en lichtere highlights, ik denk dat je tekeningen dan met sprongen vooruit gaan!

Mirte_
Geld, geld! 5,- euro
Mooi, maar ook hier zou ik wat meer echt donkere en echt lichte delen in je tekening doen, omdat hij dan een stuk interessanter wordt om te zien. De stip[peltjes vind ik neit zo mooi, want het lijkt net of die er eigenlijk niet bij horen.

Wendy15
Geld, geld! 15,- euro
Mooi! Leuke uitdrukking lieve oogjes, mooie kleurovergangen, mooie schaduwwerking. Mooi hoorns Lachen

Pagina 91[b]

[b]DeEiken

Geld, geld! 5,- euro
Het linker paard vind ik mooier dan het rechter. Ze lijken erg krasserig en de manen helemaal. probeer mooie bvloeiende lijnen te tekenen als je manen tekent!

LoveSaros
Geld, geld! 0,- euro
Het oogje is te klein en je moet meer schaduwen en highlights gebruiken, dan krijg je een veel interessantere tekening om te zien, verder kan ik niet echt tips geven, omdat ik niet weet of mijn puntjes door de tekening komen, of gewoon door de (slechte) foto Knipoog

Lontje
Geld, geld! 50,- euro
Ik vind de voorste hond mooier als de achterste, door de pose en doordat die zo mooi donker is zeg maar, de achterste hond heeft rare oren, maar ik denk dat dat aan de hond ligt en niet aan jou tekening Knipoog

DeEiken
Geld, geld! 5,- euro
Het paardje heeft een lieve uitstraling en ik vind het wel een mooie tekening, maar er zit te weinig contrast in. Probeer meer keurverschillen in je tekening te brengen. Ook aan de manen moet je wat meer tijd besteden en goed kijken hoe die op de foto lopen, teken mooie vloeiende lijnen Knipoog

Wendy15
Geld, geld! 0,- euro
je tekening is werkelijk prachtig ingekleurd, mijn complimenten, maar de verhoudingen kloppen echt niet, het oogje is te klein en zit te hoog en de neus loopt te smal af, jammer, want daardoor zou ik er niets voor willen geven.

Evelijn_
Geld, geld! 15,- euro
Knap! Ik kan hier moeilijk wat over zeggen, omdat ik het mens niet ken dat daar op de foto staat Knipoog

Lunas
Geld, geld! 20,- euro
Hij spreekt me heel erg aan, ik denk door al die kleine vlekjes die je echt geweldig getekend hebt!

Pagina 93

Babe
Geld, geld! 20,- euro
Het haar vind ik echt prachtig! Alleen volgens mij klopt er iets niet helemaal bij de schouder? Zou dat kunnen kloppen? Ook het linkeroog oogt een beetje raar, maar dat stoort niet echt.

Nujaro
Geld, geld! 0,-
Ik zou nog wat verder oefenen met kleur en je moet ook wat dekkender kleuren Knipoog

Edelweis
Geld, geld! 10,- euro
Ik vind het een mooi werkje, maar als je er langer naar gaat kijken ga je toch foutjes zijn, het paard heewft een te klein hoofd in verhouding en ook de kleur van het gras voind ik niet mooi, te groen zeg maar.

Nikkie_Jimmy
Geld, geld! 15,- euro
Ik heb veel betere tekenignen van jou gezien, het hoofd van het linkerpaard is te smal en de mond van het rechterpaard vind ik ook niet zo mooi.

Pagina 94

Vajente
Geld, geld! 60,- euro
Prachtig!!!!

Lontje
Geld, geld! 60,- euro
Wouw dit is ook super cool zo! Lekker mystereieus sfeertje heeft ie

Pagina 95[b]

[b]Marthine

Geld, geld! 10,-
Hij heeft een hele lieve uitstraling, maar ik zou toch nog eens goed naar de verhoudingen kijken, bijv. aan de rechterkant van de snuit.

Alena
Geld, geld! 1e: 0,- euro 2e 15,- euro
De tweede vind ik mooi Haha! de eerste niet zo, omdat hij hier en daar vaN die hele harde lijnen heeft, bijv. aan de binnenkant van de oren en dat vind ik jammer.

Malenka
Geld, geld! 15,-
Deze vind ik minder, het lijkt net alsof ie plat is gedrukt en onderuit geveegd zeg maar kijk maar een snaar het linker oor. Ook de overgang paard achtergrond vind ik niet zo mooi. Wel mooi kleurgebruik.

Alena
Geld, geld! 10,- euro
Weer zo'n mooie! Je gaat echt vooruit. De hals hoofd aanhechting klopt hier volgens mij alleen niet.

Oke, nu moet ik naar school, vanmiddag of morgen zal ik de laatste 2 pagina's taxeren Knipoog

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 12:13

Citaat:
Mooi! Ik ben een groot fan van alles wat jij maakt!!!!

Bloos! Dat is wel een heel groot compliment....

Citaat:
Zoals ik al zei ben ik groot fan van jou en hoewel er soms een beetje atomische fouten in je tekeningen zitten kan ik daar heel makkelijk doorheen kijken, omdat je zo'n onwijs gave stijl hebt!

Haha! pfff het is bijna eng, dank je!

Citaat:
Deze vind ik minder, het lijkt net alsof ie plat is gedrukt en onderuit geveegd zeg maar kijk maar een snaar het linker oor. Ook de overgang paard achtergrond vind ik niet zo mooi. Wel mooi kleurgebruik.

Ik ben ook niet helemaal tevreden... dus dat komt goed uit.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 12:21

Nevony, je pagina nrs kloppen niet Nagelbijten / Gniffelen Ik zat al te kijken van 'huh Verward ' Maar ben er uit, moet gewoon 1 verder kijken Tong uitsteken Iig bedankt voor je taxatie! En verder iedereen trouwens ook bedankt voor het taxeren Haha!

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:18

ooioh muhhaha echt niej? Sorry

@Malenka, ik vind het echt mooi!

marthine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 17:47

heejheej

zozo weer effies verder taxeren Knipoog

Blz 97.

@ nujaro; 1.leuk hoor jammer dat het oogje een beetje klein is en weinig details,
en het is een beetje krasserig,de manen vallen wat weg in de hals 0-5 €
2. roodborstje ik vindt hem eigenlijk nix waart het snaveltje is wat vreemt en wat weinig details alhoewel
het heel moeilijk is maja
@ Malenka; heel gaaf, wat kleine hoefjes en ik vindt hem niet helemaal kloppent,
eerlijk gezegt zou ik niet weten wat ik er voor moet taxeren,
rond de 20 € wel heel mooi kleurgebruik Knipoog
@ Fenn; zeehondje, echt heel erg mooi aleen onderaan loopt hij wat raar af €15
zwijntje/varkentje aahgg dies echt enorm lief zeg leuk !!
rond de 15 €
@ Plaudar; mooi werkje zeg, rond de 15 €
@ xxveronaxx; tja ik vindt hem een beetje dikkig (ik weet dat het hoort aleen ik vindt hm gwoon nie zo)
,ik weet niet niet echt mijn smaak rond de 10 €
@ lunas; wat een heerlijk fjorden koppie zeg,
rond de 15 - 20 €

Blz 98.
@ nujaro; hmm sorrie maar ik vin dit nix waard Knipoog
@ Wendy15; Lovers wel lief met die haartjes , rond de 5 €
@ Eliine; haha ik weet dit ook niet te taxeren,
ik denk rond de 15-20 € (waarscheinlijk laag maja )
erg mooi gedaan Knipoog
@ Mik_; woowie zeg wat een schatje Lovers echt heel mooi 30-35 €
@ Fnanne; ontzettent gaaf deze ook rond de 30 €
heel mooi!!

nou hier mijn tekening;

kleurpotloot en houtskool;

. http://marthine.hyves.nl/fotos/45517960/0/ob1y/
sorry voor de link Dromen maar imageshack deed het niet :S en ik weet geen andere uploadsites .. vandaar ,iemand evt nog tips van een upload site dan probeer ik hem zo snel mogelijk te oploaden Knipoog

groetjes

link naar topic; » *klik*
Laatst bijgewerkt door marthine op 31-01-07 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:05

Citaat:
@ Malenka; heel gaaf, wat kleine hoefjes en ik vindt hem niet helemaal kloppent,
eerlijk gezegt zou ik niet weten wat ik er voor moet taxeren,
rond de 20 € wel heel mooi kleurgebruik

Tja, de hoefjes van die pony zijn nou eenmaal klein... Knipoog Dank je voor je taxatie.

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:55

babe schreef:
@ Fantine, Erg netjes! 10-12 euro. Lachen

Nou , ik ook maar weer es Clown
Met een slechte foto, kleuren vertekenen, bijvoorbeeld de zwarte gedeeltes. Maar dit is dan nog de beste foto die ik heb..

Afbeelding

60X80 Acryl Lachen

OE, mooi!!
Ik ben fan Nagelbijten / Gniffelen
160euri's. Ik vind hem echt als echt! Heel mooi!

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 19:17

Eliine schreef:
Afbeelding

Gemaakt in photoshop cs2

Is de eerste keer dat ik hier iets plaats dus heb nog geen taxaties van anderen..ga me er ns in verdiepen Knipoog

wauw! dit is toch echt werkelijk de mooiste vind ik!
wordt er echt stil van.. Lachen
als hij op een a3 is, taxeer ik deze (als ik rijk was Bloos) echt op 300! Huilen van het lachen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 19:18

Saroosh_S, het is niet de bedoeling dat je die foto's gaat quoten geloof ik Knipoog Maar ze zijn wel echt heel mooi Lachen

marthine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:25

oh en trouwens iedereen bedankt voor het taxeren van me zeehond Knipoog

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:41

Even bijwerken:

Fenn: je zeehond vind ik erg decoratief, grappige beestjes zijn t ook. 20-25 euro voor t genoemde formaat Lachen . In je grafiets heb je heel duidelijk een herkenbare stijl, leuk! 15-20 euro A3

Plaudar: heel krachtig! Ja Rondom 30-40 euro

xXVeronaXx: ook zo'n heel eigen werkje Lachen . Ong 25 euro A4

Lunas: wauwie, wat een zachte vacht! Wow! Echt supermooi, enige minpuntje vind ik het oogje, dat zou mss boller mogen zijn? 20-25 euro

nujaro: zwarte dieren zijn moeilijk Ja . De houding doe je schitterend, alleen mist het aan lichtinvallen en schaduw om er meer vorm aan te geven. Nog eventjes oefenen Lachen .

Wendy15: heel sfeervol Lachen Ong 10+

Eliine: jaaa prachtig! Wat een uitstraling Ja ! Ik blij het moeilijk vinden om digitaal werk te taxeren (weet er bagger weinig vanaf Bloos ) maar ik neem aan dat hier ook heel wat uurtjes in moeten zitten? Prijsklasse 150+ voor A4prints lijkt mij helemaal niet gek Lachen

Mik_: Wow! weet meteen weer waarom ik jouw werk altijd zo opvallend vind! Jij kan dingen zo krachtig neerzetten en toch zo zacht tekenen! 30-40 A4

Fnanne: zit ik net te denken: wat n hoop moois deze lijst, kom jij langs Haha! . Super gewoon! 80-100 A4

Edit: iedereen bedankt die mijn werk nog getaxeerd heeft! Ja

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 22:23

Goed... ik ben dus net ruim een half uur aan het taxeren geweest en toen... hing onze PC Stoom uit je oren alles weg...
Tweede poging maar wel minder uitgebreid.... sorry Bloos

vanaf blz 97

WannieSannie Ik vind het idee heel erg leuk maar het geheel vrij plat, er zit met name in het gezicht en de hals bijna geen diepte. Ik zou nog even oefenen met dit materiaal.

Wendy15 Voor een eerste pastel vind ik deze heel goed gedaan! 20 euro

astridjhu Een vogel is heel lastig om te doen, om hem echt mooi te krijgen zou je details van de veren erin moeten maken nog meer dan je nu gedaan hebt. Verder vind ik hem vrij transparant. Ik zou nog even oefenen

nujaro Ik heb het idee dat als je meer tijd in je tekeningen stopt ze er beter uit gaan zien. Wat ik jammer vind aan de pastel is dat je het papier er nog doorheen ziet dat haalt het effect van de lange wintervacht weg vind ik. De aquarel mag ook gedetailleerder en ook deze vind ik vrij transparant. Ik zou nog even oefenen

Malenka Heel mooi plaatje! Ik ken dat aquarel krijt helemaal niet Mooi geheel geworden zo Ja 40 euro.

Fenn De zeehond vind ik juist door de wat grove afwerking heel erg leuk geworden 40 euro. Het varken vind ik minder, meer schets dan echte tekening... 10 euro

Plaudar Heel erg mooi, echt heel erg mooi, 1 minpuntje maar dat komt misschien wel door het houtskool, ik vind het op haar wangen nog steeds te donker alsof ze roet op haar wangen heeft... 40 euro

xXVeronaXx Mooi zo met die brede sterke stoere hals en dat koppie! Tekening met mooi uitstraling en toch maar weinig lijnen gebruikt. 30 euro

Lunas Heel mooi zoals je die vacht hebt weergegeven! 40 euro

ik doe het even per pagina voor de boel er hier weer uitklapt...

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 22:31

Pagina 98

nujaro Zonde dat je niet wat meer tijd in je tekeningen steekt. Deze is zodanig uit verhouding en gelijk van kleur dat ik er niets voor zou willen geven...

Wendy15 Tja en dan wordt er van mij verwacht dat ik een eerlijke taxatie doe terwijl ik verblindt wordt door de schoonheid van mijn lievelingsdieren Clown Nagelbijten / Gniffelen
uche uche ff serieus dan... Mooi Ja mooi contrast, die haartjes Clown die maken het af, toch vond ik het paardje beter Ja 10 euro.

Eliine Wow! als dit op A3 af te drukken is in dezelfde kwaliteit zoals je hem op je scherm ziet... 100+ euro.

Mik_ *zucht* zooo herkenbaar Clown heel mooi, heel sfeervol 40 euro
Ennuh... ik beloof dat ik niet meer offtopic ga Clown Bloos! oops

Fnanne Mooi!! zo mooi gedaan!! 75 euro

blz. 99

ghi dat zijn alleen taxaties Clown

op naar de 100!!!
Ennuh allemaal heel erg bedankt voor al jullie taxaties en tijd die erin is gestoken om dit topic naar de 100 pagina's 'te helpen' Clown

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 01:03

Dankjewel voor al jullie taxaties en al het positieve commentaar Lachen

Even een verheldering over de taxatie van digitaal werk Knipoog Je kunt het vergelijken met een pastel op A3 formaat wat ik doe, daar zit ongeveer evenveel werk en tijd in (wat bij mij wil zeggen dat ik er gemiddeld 7-10 uur aan zit)

Citaat:
Eliine als dit op A3 af te drukken is in dezelfde kwaliteit zoals je hem op je scherm ziet... 100+ euro.

In het echt issie mooier Knipoog Door het uploaden gaat er zoveel kwaliteit en detail verloren

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 11:02

Jeetje ik ben helemaal onder de indruk van jullie 'commentaar' Lachen

Thnx Naomi en Lon, is echt een heel groot compliment Bloos

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 12:43

Lontje,
Ik kende het aquarelkrijt ook niet tot mijn vriend er mee aan kwam. "is dit niet iets voor jou?" Anders zou hij het weg gooien. Hij had het al jaren liggen. Dus nu heb ik 2 doosjes... maar ik zou niet weten waar ik nieuwe moet halen als het op is.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 14:58

heel erg bedankt voor de taxaties Lachen En naomie, ik een eigen stijl Bloos! Dankje.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 16:08

Eliine schreef:
Dankjewel voor al jullie taxaties en al het positieve commentaar Lachen

Even een verheldering over de taxatie van digitaal werk Knipoog Je kunt het vergelijken met een pastel op A3 formaat wat ik doe, daar zit ongeveer evenveel werk en tijd in (wat bij mij wil zeggen dat ik er gemiddeld 7-10 uur aan zit)

Citaat:
Eliine als dit op A3 af te drukken is in dezelfde kwaliteit zoals je hem op je scherm ziet... 100+ euro.

In het echt issie mooier Knipoog Door het uploaden gaat er zoveel kwaliteit en detail verloren

Maar dan nog blijft het lastig. Als het alleen om moeite en uren ging, dan zouden we gewoon een arbeidsloon x aantal gewerkte uren + materiaalkosten + een beetje extra kunnen berekenen en de prijs was klaar. Iedereen zou dan ook alle werken voor dezelfde prijs taxeren.
Terwijl een snelle schets onbetaalbaar kan zijn en een zwaar uitgewerkt stuk helemaal waardeloos.
Dan moet je ook nog rekenen bij dit soort digitaal werk of je er 1 of meerdere exemplaren van laat afdrukken. Hoe kleiner de oplage (liefst genummerd) hoe exclusiever de prijs.

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:10

Malenka schreef:
Lontje,
Ik kende het aquarelkrijt ook niet tot mijn vriend er mee aan kwam. "is dit niet iets voor jou?" Anders zou hij het weg gooien. Hij had het al jaren liggen. Dus nu heb ik 2 doosjes... maar ik zou niet weten waar ik nieuwe moet halen als het op is.

Is dat mss oplosbare oliepastel dat jij gebruikt? Lachen
Kijk eens op www.dekwast.nl , onder rubriek: pastel+krijttechnieken en dan bijvoorbeeld: Cretacolor AquaStic? Lachen

Laura: die van de oplages bij digitaal werk is idd een goede Ja .

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:10

Heel erg bedankt voor de taxaties
ookal gaat de tekening niet weg, zitten teveel herinneringen aan, voor mij is hij dus onbetaalbaar geworden Ja

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:30

Net begonnen dus nog niet echt een serieuze taxatie vraag (maar ben ook wel nieuwsgierig wat iemand er voor over zou hebben dus ga je gang Knipoog)

tekening (klik voor vergroting, verkleining is lage kwaliteit streep langs oog komt van scanner)
Afbeelding
Afbeelding

Maar nu hier toch leuk over materiaal gepraat wordt:

Maakt het verschil op wat voor papier je tekent, hoe makkelijk het is de overgangen schaduw/licht egaal te krijgen? (Ik gebruik nu printer papier - gewoon 80 grams wit)
En is voor het netjes uitvegen echt een blending stick nodig (die heb ik niet) of kan het met vingers/wattenstaafjes/keukenrol etc net zo mooi worden?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:38

Citaat:
Is dat mss oplosbare oliepastel dat jij gebruikt?
Kijk eens op www.dekwast.nl , onder rubriek: pastel+krijttechnieken en dan bijvoorbeeld: Cretacolor AquaStic?
is inderdaad zo iets!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:39

Ga ook weer gauw taxeren... kijken waar ik ben gebleven...
Laatst bijgewerkt door Stal_Fiore op 01-02-07 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt