[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:02

magda_90 schreef:
wendy1987
Snap ik! Hoe stel jij scherp?

Ik heb hem handmatig scherp gesteld. Door de kraan eerst gewoon te laten druppelen/lopen. Daarop scherp gesteld, daarna de kraan langzamer laten druppelen. Ik moet nog erg oefenen met handmatig scherpstellen, dat doe ik eigenlijk echt nooit.. Maar hiermee is het anders ook geen optie, dus moest wel :))

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:11

Sicayes
Wat een prachtige foto van deze mooie vis. Daar heb ik niets op aan te merken.

Marit
Ik heb iedere dag wat gedaan, maar ik moet toch proberen niet zo'n achterstand regelmatig te hebben, vind dat helemaal niets. :+
Vooral gezien de statjes ook die ik bijhoudt.

wendy1987
Heb je de camera op een statief staan? Wat je kunt doen is een breinaald in het water steken, daar waar de druppels neerkomen. Als je daarop automatisch scherp stelt, dit veld vastzet en dan schakelt naar manueel dan zit je vaak wel goed.
Dit doe ik sinds kort en vind ik veel fijner werken namelijk.

wendy1987

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:22

Ja, ik heb de camera op een statief :)) Hmm, dan moet ik eerst even een breinaald of iets in die richting fixxen. Maar hoe zet je die vast dan? Want dat klinkt idd wel beter. Dan weet ik inderdaad beter dat het daadwerkelijk scherp is.
Ik wil binnenkort op de praktijk waar ik werk eens oefenen. Met infuusset. Die kan ik mooi laten druppelen op bepaalde snelheid, dan kan ik daar mooi mee aan de gang.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:27

Iets duns, daar gaat het om. Paperclip, dunne schroevendraaier, potlood etc kan ook. Je moet hem niet vastzetten (vandaar de statief vraag) maar met 1 hand de naald vasthouden en met de andere de camera scherpstellen. Dan kun je de naald weer weghalen.

Dat wil ik ook graag, zo'n infuusset maar zelfs met een goede uitleg kreeg ik hem bij de apotheek niet mee helaas. -O-

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:36

Week 7:

hilly200
Prachtige hond! Ik vind de foto wel wat donker en ik ben wel benieuwd naar de kleurenversie eigenlijk :)

glenstorm
Toffe foto! Ik dacht eerst heel even dat 'ie gespiegeld was maar het zijn echt twee verschillende paarden. Goed moment gepakt +:)+

taarss
Teckels <3 Prachtige foto, ik vind je kleuren bewerking ook erg mooi!

rosslover
Goede blik heb je te pakken! Alleen ik mis een hele hoop scherpte helaas..

Joysieee
Super foto! Erg mooi licht, alleen iets meer ruimte aan de rechterkant had ik nog mooier gevonden.

Sicayes
Heerlijke foto zeg, prachtige kleuren en een lieffig visje. Mooi scherp ook!

crazy_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:41

@ magda_90: Ik heb een lamp achter de kop die op de stoom schijnt. (in mijn geval was dat een ledlamp. Hierdoor heb ik wel de kleuren wat moeten corrigeren omdat de stoom te blauwig werd).

@ Kimmetjee04: Ik heb voor een vierkant foto gekozen omdat er aan de rechterkant enkel takken te zien waren die niets toevoegden aan de foto.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:43

magda_90 schreef:
Iets duns, daar gaat het om. Paperclip, dunne schroevendraaier, potlood etc kan ook. Je moet hem niet vastzetten (vandaar de statief vraag) maar met 1 hand de naald vasthouden en met de andere de camera scherpstellen. Dan kun je de naald weer weghalen.

Dat wil ik ook graag, zo'n infuusset maar zelfs met een goede uitleg kreeg ik hem bij de apotheek niet mee helaas. -O-

Haha, ik kan hem denk ik wel krijgen van mijn baas.. Ideaal :))
Hmm, dat wordt een uitdaging, ik ben niet zo handig met iets stil houden :Y) Maar, ik ga er gewoon nog eens een keer mee aan de gang :))

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:52

Week 7

Afbeelding

Ik verzamel hier

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:54

Vanaf laatste feedback pag. 90

Week 6

Jespri: Mooie foto, fijn dat je voor zwart wit gekozen hebt, past erg goed bij de sfeer. Mooie scherpte en DOF!

NESCAFE: Prachtig. Mooi landschap, geweldig beeld qua wat erop staat en mooie nabewerking mbt de zon op het huisje.

Marit: Mooi! Echt geweldig gedaan, de DOF is prachtig het roze past er goed bij. Love it.

Ingvild: Goede foto zo van de kaarsen. Het moeilijkst is altijd de vlam echt op een vlam te laten lijken. Wat je kan doen is 2 foto’s maken, 1 met deze belichting en 1 onderbelicht zodat je de vlam mooi zit (ipv wit) en dan in de nabewerking samenvoegen.

GerdjeHoran: Mooie foto, apart om de nabewerking zo te zien en knap dat het je gelukt is. Ik zou wel de highlights uit de zon wat halen om hem wat minder overbelicht te maken. Nu is het een wit rondje. Ik zie het vlekje trouwens ook :) .

Dandy200: Lekker mysterieus! Geen aanmerking.

Agossie: Ik vind hem persoonlijk te donker en had graag de schaduwen wat opgelicht te zien. Het fijne aan studio fotografie (in tegenstelling tot black) is dat je het paard super goed kan uitlichten en toch je unikleur achtergrond te behouden.

Laurajoy15: Prachtig, I like de blauwe zweem erop. Mooie DOF en scherpte in de foto!

Sanne_com: Prachtige drieluik, heel goed van je dat je deze foto’s zo hebt samengevoegd. Mooie DOF, kleuren en scherpte.

rosslover: Leuke foto zo, iets heel anders dan normaal, maar vind het een mooie sfeer hebben dat je op het takje hebt scherp gesteld ipv het onderwerp :) (let wel op je ISO, 1600 is nergens voor nodig als je je sluitertijd op 2000 kan zetten. Dan nog liever ISO 200 en sluitertijd op 250. Krijg je hetzelfde effect zonder ruis.

Eline91: Geweldig. Ik vind het leuk dat je spontaan andere mensen bent gaan fotograferen en het resultaat mag er wezen! Mooie scherpte en kleuren! Heel spontaan zo en ik vind het geweldig als reportage fotografie. Ook je andere foto’s zijn erg mooi!

jilinda: Ik vind de strijkkralen juist errug leuk erbij omdat ook de noten allemaal kleurtjes hebben. Alsof de kralen daarvoor zorgen. Leuk idee en mooie uitwerking.

Sicayes: Wauw tof dat je dit schuchtere diertje zo op de foto hebt kunnen zetten, mooie scherpte en kleuren!

Killyenn: Jeetje aparte foto zeg! Ik vind hem echt geweldig.

Suuszels: Mooie out of the box foto. Vaak is gras geen interessant onderwerp, maar op deze manier met DOF komt het mooi over. Wel mis ik dat de grasspriet erachter niet goed scherp is. Kleur is ook wat gelig hier.

Ash_: hahaha geweldig. Pretkopje. Mooie foto, ik zou alleen het donkere stuk wat oplichten dmv lagen of in RAW dmv shadows. Scherpte is lastig te zeggen, mijn gevoel zegt dat deze niet geheel op de hond zit.

LauraBloem: toepasselijke foto voor je boktnaam :D . Mooie DOF, alleen je kleur komt hier wat raar over. Blauwe zweem zeg maar.

EskeGirl: Ik vind hem TOF! Mischien de vogel wat oplichten zodat die loskomt van de achtergrond en wat meer details zichtbaar zijn.

Racheel: Ik vind hem wel mooi, weet alleen niet of zwart wit de juiste keuze is. Ik zou hem in z/w wat meer contrast geven (en dan vooral lichter maken).

wendy1987: Druppels zijn gewoon ontzettend moeilijk en je hebt er zeker een goede foto van gekregen!

Astor: Ik vind de foto niet geweldig. De houding (het bijna weglopen) is niet zo flatteus.

IsaCalixa: Ik vind het geweldig. Juist met de flare etc, de houding van de hond is heel natuurlijk en eigen en je belichting vind ik top. Mooie foto!

monbyou: Ahh wat zoet, mooie zachte uitstraling en kleur, lampjes zijn ook leuk zo (hoe heb je dat voor elkaar gekregen).

xFace: Ik vind de foto te donker. Ik houdt wel van spontane foto’s maar zie graag wel wat licht in de foto’s terugkomen. Ik denk dat je met oplichten al een heel end komt.

Niene87: Ik vind het een leuke foto, graag had ik de vogel wel wat meer uit de foto willen zien springen. Die kan je doen door de vogel op te lichten en de achtergrond niet (dmv lagen).

Lipydo: Ik vind hem geweldig :~ alsof ik in een sprookje zit zo mooie. De haartjes voor de mond storen mij wel iets, maar aan de andere kant denk ik fock it. Hij is gewoon geweldig!

calice: Omdat je zelf al zegt dat je iets mooiers in wilde leveren (wat ik met je eens ben) ga ik de foto technisch beoordelen (dus niet qua uiterlijk of achtergrond). Je belichting vind ik goed, je compositie ook. Je scherpte twijfel ik over of deze wel op het oog zit. Is wat lastig te zien.

HeavensLove: WAUW wat mooie zeg, ik vind het een topplaat. Kan zo in de brochure.

Brechtjee: Hey jij ook daar :P hihi. Ik vind het een mooie foto, goede scherpte. Ik had alleen de rechterkant lichter gemaakt dmv een laag of dmv RAW shadows bewerking.

Kimmetjee04: Geen commentaar, gewoon een hele goede foto.

XiiaaooNaa: Niet op aan te merken, een hele mooie foto zo.

Murthul: Geinige foto zo, voornamelijk omdat ik naar die 2 prisma’s blijf kijken. Wat is dat en hoe kom je eraan? Lucht is verder mooi gefotografeerd.

CrazyIris: Geweldige foto inderdaad en prachtig uitzicht, beetje jammer van de ruis, maar is ook weer sfeer verhogend.

showteam: Wat leuk! Een hele mooie foto, geweldig ook dat waar de kat in zit ongeveer dezelfde kleur is, dat maakt het mooi 1 geheel en de ogen springen er goed door uit.

Marjoow: Ook erg mooi, geweldige sfeer, contrast en kleur!

Babel: Tja wat moet ik ervan zeggen. Technisch helemaal goed, mooie kleuren en compositie. Maar jeetje wat een slecht moment. En wat heeft dat paard in zijn mond zitten, is dat om te voorkomen dat de tong er overheen gaat?

ismy: Wat een zachte foto, helemaal mooi! De kleurzweem is mooi je achtergrond. Gewoon een goede foto!

quartel: Ik vind hem best heftig zo. Ik vind het ook lastig om advies te geven hoe je dit beter had kunnen maken. Helaas nutteloos dus. Ik denk dat ik vooral zou spelen met de foto om hem zachter te maken.

Irene96: :~ wauw, wat een plaat. Zo mooi, fijn gebruik van het licht (niet te fel) en gave weerspiegeling in het water. Ik had alleen graag de foto zonder de zwarte rand gezien.

JewEmm: Ook al zo’n mooie sfeerfoto!

Leonyr: Tja je kent mijn mening, wat een bijzonder mooie foto!

Deetjeeuh: Wauw, geweldig DOF en gekozen onderwerp om hem zo te fotograferen. De druppel maakt het echt af!

MarijeR: Mooie scherpe foto! Ik had alleen links een klein beetje meer ruimte overgelaten.

Gub: Lekkere foto zo, ik kan je adviseren in het vervolg plat te liggen, dan wordt die nog veel gaver!

femmelz: Grappig idee zo, ik had alleen het oor niet zo krap genomen. Nu vind ik de uitwerking hierdoor (afgesneden oor) niet goed gelukt. Pleister is klonen (zonder dat jij invloed hebt van welk deel er gekloond moet worden, dit rekent het programma zelf uit). De stamp is klonen waarbij je met ALT zelf een plek bepaald die de PS moet klonen. Succes.

Robin_Rikkie: als je te maken hebt met zo’n achtergrond kan je het beste het geitje er zo ver mogelijk vandaan lokken. Door scherpte diepte kan je dan creeeren dat je niet meer ziet dat er een omheining is omdat deze helemaal wazig is. Verder goede scherpte op het hoofd, probeer iets meer licht aan de foto toe te voegen.

LinSa: In al zijn eenvoud een mooie foto, mooie kleuren ook zo.

cathyenbeau: Dit vind ik nou echt een leuke foto. Mooie achtergrond zo. Ik had de linkerkant van het onderwerp iets opgelicht en het veertje weggewerkt. Alsof het echt vliegt :D

Bumblehorse: De reden dat ik de scherpte ook niet zo zie is omdat links wat donker is. Als je dat oplicht wordt de hond wat gelijker qua kleuren, een beetje verscherpen en dan is de foto al een stuk beter :) .

Ylvy: Leuke foto zo, de kleur is hier alleen wat paars op de hond. Ik zou iets van blauw toevoegen om het wat natuurlijker te maken. (en dan alleen de hond, achtergrond is goed).

pag. 97 WEEK 7

hilly2000: Ik vind de foto te donker en zou dan ook de hond iets lichter maken om hem meer te laten opvallen.

glenstorm: Ik vind het vooral een gave foto vanwege de paarden hoe ze staan en het silhouet.

taarss: Mooie foto, weer dat mooie zachte wat hem sfeer geeft. Ik zou in het vervolg zulk soort foto lager naar de grond toe maken. Dan kom je meer op ooghoogte. DOF is erg mooi!

rosslover: Wat gek dat de foto onscherp is, je week ervan lukte het scherpstellen wel. Heb je geen enkele scherpe foto van de meeting? Want dit vind ik (gezien de foto’s die allemaal gemaakt zijn) niet echt een foto van de week als zijnde beste foto.

Joysieee: Zonbelichting is goed, maar ik wil je wel gelijk de tip meegeven om het paard niet in het donkere stuk te zetten, maar voor het donkere stuk :) . Dan licht het hele paard meteen op. Succes ermee.

Sicayes: Weer zo’n prachtige foto. Blijdorp is mooi om te fotograferen (ik heb toen ook heel lang bij de zeepaardjes gezeten). Goed moment gekozen voor het koffervisje (bij mij hing die alleen maar tegen de wand aan heel de tijd). Mooie kleuren, gewoon een fantastische foto.

Gracezellaa: Wat een plaat!!! Onwijs mooi en creatief. Mooie kleuren, fijne DOF (en dat je toch op de achtergrond nog de brug zit) gewoon heerlijk creatief. Mooi.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:57

Thanks voor je feedback verography! Ik begin er bijna van te blozen haha

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 15:07

Hanna_94 - ja en liever een hek dan een loslopende wolf denk ik :') hahaha. Bedankt voor je feedback :o

magda-90- Dank je :D

Showteam: Thanks! :) Ja het is echt een leuk visje, had hem nog nooit gezien! Ik moest zo lachen toen ik 'm zag. Vierkant visje :')

Verography - En jij ook bedankt voor je feedback :D ik ben vaak langs het hok van de Manoel gelopen en dat ze er gewoon niet zaten of heel slecht zichtbaar waren dus ik had wat mazzel hier! En bij het koffervisje; hij deed wel een beetje bijdehand hoor - hij kwam telkens heel enthousiast op de ruit af zwemmen. Zat ik dan met m'n 50mm :+ 'neeee blijf nou daar achter een beetje!'

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 15:12

magda_90 schreef:
rosslover
Automatisch dus. Welke lens heb je en wat is de minimale afstand die je moet behouden tussen onderwerp en lens?
Soms moet je bijvoorbeeld 1,5 m afstand behouden anders kan hij niet scherpstellen namelijk.
Wat het ook was, de volgende keer gaat het vast beter! Hij blijft mooi ondanks de missende scherpte.

Bedankt voor de tips!
Ik heb nu sinds een week/twee weken de 55-200

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 15:48

Joysieee, Kimmetjee04, verography, Jespri, Eline91, NESCAFE, quartel, taarss, Sicayes, magda_90 Allemaal bedankt voor de fb van week 5 en 6 :D
magda_90 schreef:
hilly200
Ik heb smakelijk moeten lachen om je foto, wat geniaal bedacht! Die moet je eigenlijk naar Nutella opsturen!

En dat heb ik gisteravond dus ook gedaan, ach waarom ook niet hé :P

Citaat:
hilly200
Mooie foto van een mooie hond. Qua wegwerken sluit ik mij aan bij je eigen commentaar. Waarom heb je gekozen voor deze kleurbewerking?

Was meer een kwestie van dingetjes proberen in photoshop, toen kwam dit er uit en vond hem wel wat hebben plus dat ik hem in kleur net wat te hard vond, dit maakte hem net iets zachter.

Hanna_94 schreef:
Hilly200: Erg leuke foto! Het lijkt dat ik inderdaad wat foutjes zie die komen van het wegwerken, zoals links van de hond, ter hoogte van zijn kaak? En rechts tegen het einde van de foto zie ik ook een onregelmatigheid? Wegwerken is echt niet makkelijk, maar het is echt gewoon een kwestie van oefenen oefenen oefenen De foto vind ik verder wel echt prima! Mooie scherpte en leuke zwart-wit omzetting.
Bij de hond zelf heb ik niks weggewerkt, ook niet bij zijn kaak, heb hem enkel wat verscherpt. Zie zo ook niet wat je precies bedoelt, aan de rechterkant heb ik inderdaad wat weggewerkt dat klopt. Verder bedankt voor je feedback :)

showteam schreef:
hilly200
Prachtige hond! Ik vind de foto wel wat donker en ik ben wel benieuwd naar de kleurenversie eigenlijk

Het donkere zie ik zelf niet zo terug, maar zal vanavond de kleurenversie uploaden :)

verography schreef:
hilly200: Ik vind de foto te donker en zou dan ook de hond iets lichter maken om hem meer te laten opvallen.

Zelf zie ik dat niet zo maar zal vanavond eens goed naar de kleuren kijken :)

Vervolg feedback week 6.
Mb_foto Prachtige foto, niks op aan te merken.

magda_90 Heel mooi, vind de kleuren wel wat grauwig en het scherpte punt lijkt net niet bij het oog te liggen maar meer bij het vuil er boven of het kan zijn dat dat meer opvalt, vind hem vergeleken met je eerste analoge foto al stukken beter!

manonfleur vind het persoonlijke niet een hele bijzondere foto, ik denk dat je bij zulke foto’s net iets creatiever moet zijn, kijk eens wat het doet als je de pen er bij laat liggen oid, of het papier juist verfrommelt. Qua kleur kan zou ik geen oordeel kunnen doen.

Joysieee halstertouw noem je zelf al, wegwerken is soms ook erg lastig heb er zelf ook problemen mee, vind de oren iets wegvallen, in het donkere maar verder vind ik het een mooie warme foto.

elle108030 Welkom! Mooie foto maar ik zie erg veel ruis en dat doet wel afbreuk met name bij het oog is het ook zichtbaar en dat is toch wel datgene wat op zo´n foto de aandacht trekt.

Jespri Mooie foto, niks op aan te merken.

NESCAFE Had het al gezegd, maar nogmaals, prachtig.

Marit Prachtig, niks op aan te merken!

Ingvild Heel knap gedaan, vind de compositie ook mooi maar er lijkt over het geheel wat scherpte te missen of iets van een waas over heen te liggen, kan het lastig thuis brengen.

GerdjeHoran Heel mooi, niks op aan te merken.

Jessica_1998 Ik vind het beide wel leuke foto´s maar bij beide zou ik voor de volgende keer kijken naar een rustigere achtergrond en wat meer hond op de foto zetten, denk dat ze dan al heel anders ogen.

Dandy200 Bijzondere foto, weet niet helemaal wat iker van moet vinden maar vind het wel knap gedaan! Vraag me alleen wel af of die maan zo geel was of dat dat nabewerkt is, vind het net iets te opvallend.

Agossie Gaaf niks op aan te merken.

Gracezellaa Vind de foto zelf al heel tof, denk dat je met nabewerken hem net iets sprekender had kunnen maken maar hier hoeft niet veel meer aan te gebeuren, begrijp ook dat nabewerken momenteel niet lukt, ben benieuwd naar de andere gave foto´s :).

laurajoy15 Heel tof, mooie kleuren ook, vind wel het roze steeltje iets te knallend maar dat is ook een kwestie van smaak denk ik.

Sanne_com Tof, niks op aan te merken.

MyHu De korrel noem je zelf al, verder is het wel een toffe foto! Soms is het wel fijn om iets te doen wat je normaal niet doet, dat had ik met mijn nutella foto :)

it_is_me Gaaf, maar had zelf persoonlijk voor wat meer scherpte op het landschap ook gekozen nu ligt de nadruk vooral op het ijs.

marijepagter Mooi portret, had zelf wel voor iets meer ruimte rondom het paard gekozen maar verder is het zeker geen verkeerde foto.

Bellatrix Tof, ietwat ruis te zien maar voor het iso getal valt het mij nog reuze mee, focus ligt mooi op de paarden had persoonlijk wel zelf gekozen om de menner ook in z'n geheel op de foto te zetten.

rosslover bijzondere foto, heeft wel wat. Vraag me alleen wel af waarom je de keuze gemaakt hebt voor dit hoge iso getal en sluitertijd en niet een iets kleiner diafragma getal? Ben zelf nog veel lerende over deze getalletjes maar denk zelf dat bij daglicht je iso niet zo hoog hoeft en voor meer licht het diafragma getal wat lager dan hou je nog steeds de wazige achtergrond en hoeft je iso ook niet zo hoog, en qua sluitertijd zou het ook lager kunnen voor meer licht want ik zie geen snel bewegende onderwerpen. Nogmaals is geen commentaar, puur interesse voor de gekozen instellingen, kan hier ook weer van leren :D

Eline91 tof, laat wel het sfeertje van het wachten op het station zien.

jilinda Leuke foto, lekker creatief maar vind de roze waas die er overheen ligt net wel iets te storend.

Sicayes Prachtig, al helemaal voor een door het glas foto, niks op aan te merken.

Killyenn Mooi, vooral het beeld van binnen en buiten wat je ziet, niks op aan te merken!

Suuszels Prachtig niks op aan te merken!

crazy_horses Krijg nu alweer zin in kerst, mooi gedaan.

ponyaddicted Vind het eerlijk gezegd geen hele bijzondere foto maar kan je ook niet precies vertellen waar dat aan ligt, komt op mij meer een beetje over als een HTK foto maar dat vind ik dan ook weer zo bot klinken, het is dus niet bot bedoelt!

SuperLiesje Leuk gedaan, niks op aan te merken!

Ash_ Geweldig, vind het scheve ( kan even niet het juiste woord er voor vinden) er heel leuk bij passen, hondje lijkt ook lekker vrolijk, enige puntje is dat het hondje aan zn rechterkant net iets te overbelicht is.

LauraBloem Mooi, krijg er echt een lente gevoel bij.

EskeGirl Iets donker inderdaad maar voor de rest wel tof.

Racheel Vind hem wel wat hebben, mooi gedaan.

LOVESUSHI Vind dit een lieve foto, mooi gedaan.

horserider22 Leuk, niks op aan te merken!

wendy1987 Tof, niks op aan te merken.

Astor Mooi sprekende blik heeft het paard ook.

IsaCalixa vind de kleuren erg mooi, ‘regenboogje’ is ook niet heel storend maar vind de houding van de hond zelf niet heel mooi ook lijkt er over het hondje nogal wat ruis te zitten.

monbyou Prachtig, geslaagde foto en geslaagde bewerking!

xFace Mooie foto, desondanks dat je zusje er niet helemaal scherp op staat en de foto nogal een troebele waas over zich heen heeft vind ik het er wel bij passen, vraag me enkel af wat dat rode in de hoek is.

Niene87 Week 5: Leuke foto maar vind hem zelf wat te dichtbij genomen. Week 6: Mooi gedaan.

Lipydo Gaaf, ik kan hier echt geen slechte punten aan vinden!

calice Mooie foto, sprekende blik ook van het paard, alleen jammer van de modder bij het hoofd, verder wel een mooie foto.

_Patriciaa Knappe foto voor een binnen foto, mis inderdaad wat scherpte op het paard maar voor de rest niks op aan te merken.

HeavensLove wauw, niks op aan te merken!

Brechtjee Geweldig die blik van die hond! Had zelf wel er voor gekozen om de snuit er ook scherp op te krijgen en de ogen wat op te lichten maar voor de rest een pracht foto!

Kimmetjee04 Heel gaaf, vind de houdingen er goed bij passen en die zonnebrillen springen er echt uit bij de witte verf.

XiiaaooNaa Mooie foto, enige puntje is dat de oortjes zo donker zijn en dus wat wegvallen.

Murthul Mooie foto, niks op aan te merken.

S_imonee Met je verhaal erbij snap ik dat het een bijzondere foto is, vind de lichtval heel mooi maar zonde dat het buurpaardje zo wegvalt in de schaduw.

showteam Awh, doe mij die maar! Niks op aan te merken.

Marjoow Mooie foto had misschien zelf de bovenkant in zn geheel op de foto gezet, maar voor de rest vind ik hem erg mooi!

Babel Dus dit is hem :P Ik vind het een mooie scherpe foto, waarbij de nadruk goed licht op de jockey enige jammere vind ik is dat zijn tenen zijn afgeknipt..

ismy Prachtig, niks op aan te merken!

TeSzZz Ik vind hem heel tof, niks op aan te merken.

MZorro mooie plaat, niks op aan te merken!

Crazymel Jeetje zonder statief, knap hoor! Vind hem wel iets ‘saai’ maar kan je niet vertellen waar het aan ligt, met een maan heb je ook niet zo heel veel mogelijkheden.

quartel Mooi dat licht wat door de takken valt. Vind hem wel iets te druk ogen maar voor de rest vind ik hem wel mooi.

Irene96 Mooi dat donkere grauwe.

Hanna_94 Mooie foto, niks op aan te merken.

SternPhoto Prachtige vrolijke foto, vind de zwart wit omzetting ook erg tof! Enkel jammer van de overbelichte delen op de hond.

sorsie Mooie foto, maar vind het zwart eigenlijk te zwart als je de weerspiegeling niet zag dan zou je zeggen dat de vogel er zo is op geplakt.

_Elke Heerlijk zonnebaden, vind het een leuke foto, had misschien wel wat meer van de hond scherp willen zien dan had ik zn houding net iets sneller kunnen plaatsen hoe hij nou lag maar voor de rest een mooi foto.

JewEmm Mooi niks op aan te merken.

Leonyr Prachtig, ook hoe zacht je de vacht hebt vastgelegd, gewoon prachtig!

joeluna Leuke foto, maar vind de zwart wit omzetting zelf niet heel mooi. Ik heb altijd ruzie met gimp dus zou je daar niet mee kunnen helpen, kan je wel als tip geven om inplaats van bovenaf de foto te nemen het te doen vanaf de ooghoogte van de hond, desnoods plat in het gras liggen, dat maakt je foto direct al heel anders!

tesseke Gaaf niks op aan te merken!

Deetjeeuh Prachtig, de kleuren het waterdruppeltje de scherpte er van, super netjes gedaan!

MarijeR Wauw! Niks op aan te merken!

Gub Hele mooi foto, prachtig scherp ook!

Fellow Aparte foto, grappig dat je scherpte op die hooitjes ligt, vind hem wel leuk zo.

Nefertarie Mooi foto, maar jammer van de mist? Op de foto, hij oogt zo ook wat donker.

femmelz Aparte foto leuk gedaan, wat betreft Photoshop, soms werkt die tool ook niet bij mij maar dan zit ik net op de verkeerde laag, misschien ligt daar je probleem?

Kanzi Tof, niks op aan te merken!

WiancaR Mooie foto, niks op aan te merken!

Robin_Rikkie Leuke foto, achtergrond noem je zelf al, heb helaas geen tips voor je wbt. Verkleinen.

Asselruiter Leuke foto, niks op aan te merken.

LinSa Apart zo met die donkere takken, mooi gedaan.

KimdeGroot94 Gaaf niks op aan te merken!

cathyenbeau grappig foto zo, mooi met die achtergrond, niks op aan te merken!

Bumblehorse Commentaar geef je zelf al, iedereen heeft wel eens een dipje na een paar weken prachtige platen te schieten :)

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:06

Hilly: ik weet ook niet goed wat het is, zo'n 2 cm van zijn kaak weg (aan de linkerkant) zie ik precies allemaal streepjes :P Maar misschien ligt het wel gewoon aan mijn scherm :)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:37

Mijn bijdrage voor deze week. Onbewerkt omdat m'n photoshop ermee gestopt is... -O-
Had zelf graag t oog wat meer aan de zijkant gefotografeerd, voor wat meer 'ziel' in de foto.

Afbeelding

Zo en nu gaan zitten voor mijn feedback op de andere foto's :D

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:42

Week 7

Afbeelding

Mijn Parkiet heeft haar eerste ei gelegd vanaf dat ze hier woont.
De veren zijn van het mannetje in de kooi.
Dit ei is nog niet bevrucht helaas dus mag hij model liggen :')

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:05

verography; thnx voor je feedback, met lagen werken heb ik nog niet echt gedaan in adobe cs5. Maar kan wellicht inderdaad leuk om is een keer te gaan doen! :) thnx
hilly200; thnx voor je feedback van week 5. Hij is inderdaad heel dichtbij. dat is iets wat je aanspreekt of niet. vond het zelf wel heel leuk effect hebben.

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:50

Hanna_94 schreef:
Hilly: ik weet ook niet goed wat het is, zo'n 2 cm van zijn kaak weg (aan de linkerkant) zie ik precies allemaal streepjes :P Maar misschien ligt het wel gewoon aan mijn scherm :)

Ik denk dat ik weet wat je bedoelt, dat is een hekje helemaal achteraan tegen de schutting aan.

hilly200
showteam schreef:
Prachtige hond! Ik vind de foto wel wat donker en ik ben wel benieuwd naar de kleurenversie eigenlijk :)

U vraagt, wij draaien :D Hier de kleurversie https://www.flickr.com/gp/125582174@N03/09rg6Q

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 18:09

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 18:22

Mijn week 7: Ik had een 'fotoshoot' met één van mijn beste vriendinnen!

Afbeelding

Alleen de copyright vergeten, maar ach :)

marijepagter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 18:53

zo mijn vakantie volgende week helemaal vol met shoots gepland. zaterdag; husky/bont paard. maandag shoot van stal verderop. dinsdag 2 cane corso's vrijdag deel 2 van stalshoot. zaterdag tinker, welsh andalusier op het strand.
overige dagen moet ik werken :D
ben dus erg benieuwd naar mijn week 8 :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 19:05

Bedankt voor alle super leuke feedback! :D

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 19:43

Citaat:
Dandy200 Bijzondere foto, weet niet helemaal wat iker van moet vinden maar vind het wel knap gedaan! Vraag me alleen wel af of die maan zo geel was of dat dat nabewerkt is, vind het net iets te opvallend.

Bedankt voor de feedback. De maan was echt zo geel, vandaar dat ik hem ook op de foto heb gezet. Vond het wel iets hebben.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 19:44

Pagina 100 en we zijn net 6 weken onderweg!!! :oo Ik hoop dat we het binnen één topic kunnen houden!!

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 19:46

Dandy200 schreef:
Citaat:
Dandy200 Bijzondere foto, weet niet helemaal wat ik er van moet vinden maar vind het wel knap gedaan! Vraag me alleen wel af of die maan zo geel was of dat dat nabewerkt is, vind het net iets te opvallend.

Bedankt voor de feedback. De maan was echt zo geel, vandaar dat ik hem ook op de foto heb gezet. Vond het wel iets hebben.

Ooh dan snap ik je idee, ik geloof dat ik de maan zo ook wel eens heb gezien, laat dat nou net altijd momenten zijn dat ik in de auto zit op de snelweg :+ Mooi vastgelegd dan!