Foto in je topic is wel ontzettend geinig btw hihi
Maar je bent alsnog van harte welkom in dit topic hoor

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tigress schreef:Leuk hoor! Ik zou alleen bij foto 2 even wat nauwkeuriger kijken. Op zich goed opgelost, maar ik zie duidelijk dat je hebt zitten clonen/het gepakt hebt van de andere kant + je hebt tot 2x toe een stuk zwevende kattenvacht in de foto
Mariett schreef:Mooi hoor Janine!
Ik denk zo, aan je foto te zien, dat je het jezelf wat te moeilijk maaktNu moet je alles gaan bewerken. Hoe zag de achtergrond eruit op de originele foto? Gewoon een lucht of een weide?
Even als voorbeeld, dit is een blackphoto 'before' van mij (onbewerke RAW):
[ Afbeelding ]
Mijn vader hield hier mijn pony vast, en hij vindt het lastig om haar bijvoorbeeld achteruit te zetten, dus zelfs hier is de achtergrond niet ideaal, vanwege de deur en de muur. Maarr, zoals je kan zien is de achtergrond al redelijk zwart, ik hoef hem dus alleen maar gewoon nóg iets zwarter te maken en dan ben ik al klaar. Mijn hele pony uitknippen hoeft hier dus helemaal niet! Dat scheelt al
En dit is de afterAlles mooi zwart en geen gekke uitknip randjes. Ik heb haar trouwens ook niet uitgeknipt, op sommige plekken zit er wel een laag zwart overheen, gewoon met de brush op een nieuwe laag gedaan.
[ Afbeelding ]
Mariett schreef:Waarmee bewerk je? Je kan bijvoorbeeld met GIMP bezig, dat is een gratis programma en je kan hartstikke leuk mee werken
Opzich wil ik wel een screenshot van mijn lagen opsturen, maar ik bewerk met Photoshop en ik gok zo dat jij dat (nog) niet hebt.
Over het maken van blackphoto's heeft Nikki de Kerf een keer een fijne tutorial gemaakt:
http://fotogenikki.nl/tutorial-blackpho ... maken.html