[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 06:46

babli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 15:59

Hallo bokkers, ik heb even een vraagje al weet ik niet zeker of ik hier in het goede topic zit. Ik heb zelf sinds twee jaar de canon eos 400d met de standaard 18/55 kitlens. nu wil ik mij meer in de fotografie gaan verdiepen en hier ook echt verder mee komen.

Ik vind vooral dier en natuurfotografie erg leuk. Portret af en toe. Nu ben ik voor een (betaalbare) nieuwe lens aan het kijken maar ik vind het erg moeilijk. Nu kom ik vaak bij deze lenzen uit

De 70-300 mm lens.
De 75-300 mm lens
En de 50-250 mm lens. Nu is de 70-300 mm lens nog aardig prijzig volgens mij dus dan zou het tussen de andere twee gaan.

Vinden jullie dit een goede keuze en welke van de twee raden jullie dan aan? Andere aanbevelingen zijn ook zeker welkom!! Alvast bedankt voor julie reactie!

Sani

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 16:07

Je vraag is meer hier op zijn plek. :)
[FK] [INFO] Welk objectief moet ik kopen? #3

Als ik het goed heb, zullen ze je de 50-250 aanraden. De 75-300 wordt over het algemeen de 'slechtste' lens genoemd. De 70-300 ben ik niet bekend mee.

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 17:24

Bagheera_206 schreef:
Marit schreef:
Ik ben nu voor die geheugenkaartjes aan het kijken en ik heb geen enkel verstand van alle moderne kaartjes :+
Voor m'n 650D, is er ook gewoon met te werken; https://www.cameraland.nl/product/203/11240/ , of moet je echt hieraan; https://www.cameraland.nl/product/203/19788/ ?

Class 10 zou snel genoeg zijn.

Bij mij in ieder geval wel! Volgens mij is er ook geen snellere.... Ik heb een 8 GB, en heb hem nog nooit vol gehad, en op reserve heb ik dan nog een 1 Gb uit mijn oude camera.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:14

Ok daar ben ik weer, ik heb dus eindelijk voor de Nikon gekozen, nu krijg ik van mijn ouders commentaar over deze keuze.
Wij hebben een Nikon Coolpix HTK camera waar we alleen maar problemen mee hebben gehad, bv. de lens, er is iets mis met het "mechanisme" dat de stroom in de batterijen leest, waardoor hij bijna altijd "leeg" is en ze vinden de service van Nikon slecht.
Ze willen dus persé dat ik de canon koop, terwijl ik eindelijk de (moeilijke) keus gemaakt heb.

Wat kunnen jullie mij hierover vertellen? Ik weet dat de battery life van de Canon langer is dan die van de Nikon. Maakt dit veel verschil? En hoe tevreden zijn jullie met je Nikon in het algemeen?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:23

Molfre schreef:
Ok daar ben ik weer, ik heb dus eindelijk voor de Nikon gekozen, nu krijg ik van mijn ouders commentaar over deze keuze.
Wij hebben een Nikon Coolpix HTK camera waar we alleen maar problemen mee hebben gehad, bv. de lens, er is iets mis met het "mechanisme" dat de stroom in de batterijen leest, waardoor hij bijna altijd "leeg" is en ze vinden de service van Nikon slecht.
Ze willen dus persé dat ik de canon koop, terwijl ik eindelijk de (moeilijke) keus gemaakt heb.

Wat kunnen jullie mij hierover vertellen? Ik weet dat de battery life van de Canon langer is dan die van de Nikon. Maakt dit veel verschil? En hoe tevreden zijn jullie met je Nikon in het algemeen?

Er is niets mis met battery life van beide merken denk ik. := Het kan alleen wel schelen of je echte accu's of nep-accu's hebt.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:24

Kijk dat dacht ik al :+ Dan blijf ik dus gewoon bij de Canon en trek ik me niks aan van hun mening }:0

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:25

Molfre schreef:
Kijk dat dacht ik al :+ Dan blijf ik dus gewoon bij de Canon en trek ik me niks aan van hun mening }:0

With Canon, you can! :+

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:26

Jeutje Nikon bedoel ik, wat ben ik lekker verstrooit :+

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:50

Ik heb een Nikon en ik moet zeggen dat ik hem soms wel eens vergeet uit te zetten _O- Dan staat ie een paar uur of zelfs een paar dagen aan maar hij is dan nog steeds goed vol! Heb hem sinds begin november niet meer opgeladen denk ik :=

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:02

Volgens mij kun je ergens bij settings aangeven na hoeveel minuten je camera moet gaan slapen. Dan kost dit ook geen stroom. Zolang je je schermpje niet onwijs veel gebruikt kun je op 1 acculading bij de meeste DSLR's meestal wel 500 a 1000 foto's maken.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:18

Ik ben zeer tevreden over de service van Nikon. Mijn lens stelde niet goed scherp, ze hebben toen de hele scherpstel motor vervangen en had hem binnen een week weer terug :D

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:27

Fijn om te horen! Hoef ik me dus geen zorgen te maken. Het zal wel gewoon een miskoop of een zwart schaap geweest zijn :+

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:07

Ga toch ook hier mn vraag neerzetten. Word geen wijs uit al die camera's nog.

k wil graag de overstap maken naar een spiegelreflex. Alleen nu twijfel ik.
Twijfel tussen de 1100D, 600D en 650D.
En dan vooral tussen de 600D en de 650D. Die hebben toch wel mijn voorkeur vanwege het kantelbare scherm.

Is er iemand die mij het verschil tussen die 3 kan uitleggen? Welke raden jullie aan?
En welke lenzen zijn daar goed bij?

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:18

KylaLover schreef:
Ga toch ook hier mn vraag neerzetten. Word geen wijs uit al die camera's nog.

k wil graag de overstap maken naar een spiegelreflex. Alleen nu twijfel ik.
Twijfel tussen de 1100D, 600D en 650D.
En dan vooral tussen de 600D en de 650D. Die hebben toch wel mijn voorkeur vanwege het kantelbare scherm.

Is er iemand die mij het verschil tussen die 3 kan uitleggen? Welke raden jullie aan?
En welke lenzen zijn daar goed bij?

ik heb ze alle 3 gehad ben begonnen met de 1100d deze inmiddels aan me mams door verkocht vond het een fijne camera waar ik veel van geleerd heb! maar mistte toch iets dus toen hem door verkocht aan me mams.
en toen stond ik in de winkel en ben ik met de 600d thuis gekomen mocht ik 10 dagen testen maar na dag 1 wist ik al dat ik toch voor de 650d ging vooral het touch screen en de meer foto's per seconden hebben mij doen overhalen!
helaas nog weinig kunnen gebruiken door dit PIEP weer maar vind het echt wel een fijne camera!

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:32

De 650D heeft vooral een betere autofocus wat handig is bij de paardjes. :) Het zijn allemaal kruisgevoelige punten. De 1100D en 600D hebben maar 1 kruisgevoelig punt. De middelste.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:50

Tjah ik ook eens in het topic. Mijn Canon EOS 50D is nodig aan vervanging toe, hij is een stuk trager geworden, hij begint gebrekken te vertonen zoals interne flitser die niet meer uitklapt en dan error geeft. Camera is iets ouder dan 3 jaar en intensief gebruikt.

Mijn vader zegt dat ik over moet stappen op Nikon :') Hij heeft sinds kort de D600 en hij praat erover alsof het een god is die alles kan. Ik wil toch liever bij Canon blijven gezien je qua objectieven toch meer opties hebt en het ook een stuk goedkoper is. Nou spreekt de Canon EOS 7D mij het meeste aan, meer AF punten (19) en meer MP (18) en ook sneller (8bps) en je kan er ook HD mee filmen, wat ik ook wel leuk vind :D (gewoon voor de fun, ga er verder niks mee doen). Nou krijg ik dus te horen dat het zonde zou zijn om een oud model (want ja, de 7D is geen nieuw model meer) als de 7D te kopen omdat die waarschijnlijk als er een nieuw broertje uitkomt heel wat goedkoper verkocht zal worden. Nou wil ik daar liever niet op wachten... Gok namelijk dat dat zo nog een jaar ofzo kan duren :')

Wat zouden jullie in mijn geval doen? Wachten tot de 7D eventueel goedkoper is of nu toch kopen? Ik heb een leuke aanbieding gevonden van de 7D met een Batterygrip bij kamera-express, maar ik persoonlijk koop dan nog liever een tweedehands 7D met een clickaantal onder de 10000... Dat scheelt toch een paar honderd euro :=

Pfff.... moeilijk...

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:59

lifaya schreef:
Tjah ik ook eens in het topic. Mijn Canon EOS 50D is nodig aan vervanging toe, hij is een stuk trager geworden, hij begint gebrekken te vertonen zoals interne flitser die niet meer uitklapt en dan error geeft. Camera is iets ouder dan 3 jaar en intensief gebruikt.

Mijn vader zegt dat ik over moet stappen op Nikon :') Hij heeft sinds kort de D600 en hij praat erover alsof het een god is die alles kan. Ik wil toch liever bij Canon blijven gezien je qua objectieven toch meer opties hebt en het ook een stuk goedkoper is. Nou spreekt de Canon EOS 7D mij het meeste aan, meer AF punten (19) en meer MP (18) en ook sneller (8bps) en je kan er ook HD mee filmen, wat ik ook wel leuk vind :D (gewoon voor de fun, ga er verder niks mee doen). Nou krijg ik dus te horen dat het zonde zou zijn om een oud model (want ja, de 7D is geen nieuw model meer) als de 7D te kopen omdat die waarschijnlijk als er een nieuw broertje uitkomt heel wat goedkoper verkocht zal worden. Nou wil ik daar liever niet op wachten... Gok namelijk dat dat zo nog een jaar ofzo kan duren :')

Wat zouden jullie in mijn geval doen? Wachten tot de 7D eventueel goedkoper is of nu toch kopen? Ik heb een leuke aanbieding gevonden van de 7D met een Batterygrip bij kamera-express, maar ik persoonlijk koop dan nog liever een tweedehands 7D met een clickaantal onder de 10000... Dat scheelt toch een paar honderd euro :=

Pfff.... moeilijk...

Ik weet niet of hij nog heel veel in prijs zal zakken. := De 7D is idd uit 2009 en er is altijd een kans dat dit jaar de 7D Mk 2 uit zal komen... Bij lancering was hij dacht ik rond de 1800 euro en nu rond de 1200 euro.

Ik heb zelf mijn 7D als occassion bij Cameraland in Alkmaar gekocht. Body had nog geen 20.000 clicks en geloof dat ik 800 a 900 euro voor de body heb betaald inclusief een jaar garantie.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 23:46

Ik heb m'n 7D bij Kamera Express gekocht.

Had iets meer dan 2500 clicks, was €950,-en nog 24 maanden garantie. Nog een CF van €30 euro en een microvezel doekje bij gepraat, kreeg er helaas niet meer uit onderhandeld :D... Best een nette deal..!

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 00:01

Bagheera_206 schreef:
De 650D heeft vooral een betere autofocus wat handig is bij de paardjes. :) Het zijn allemaal kruisgevoelige punten. De 1100D en 600D hebben maar 1 kruisgevoelig punt. De middelste.

Ietsje meer uitleg aub? Ben nog n leek op spiegelreflexgebied

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 00:17

KylaLover schreef:
Bagheera_206 schreef:

Ietsje meer uitleg aub? Ben nog n leek op spiegelreflexgebied

Kruisgevoelige punten stellen sneller/nauwkeuriger scherp. Dat is vooral handig bij losgooi/rijfoto's.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:49

Nou m'n kaartje is binnen hoor, ik ben heel tevreden! Ik heb nu bij ISO 3200 dezlfde hoeveelheid ruis als ik eerst bij ISO400 had :') Dat is toch ongelooflijk. Ook bijna geen kleurruis te bekennen. Het is echt een gigantische vooruitgang. Bestandsgrootte verschilt ook flink. Nu kunnen er rond de 550 RAW bestanden op een 16 gb kaartje, waar dat er eerst 550 waren op een 4 gb kaartje.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:27

Marit schreef:
Nou m'n kaartje is binnen hoor, ik ben heel tevreden! Ik heb nu bij ISO 3200 dezlfde hoeveelheid ruis als ik eerst bij ISO400 had :') Dat is toch ongelooflijk. Ook bijna geen kleurruis te bekennen. Het is echt een gigantische vooruitgang. Bestandsgrootte verschilt ook flink. Nu kunnen er rond de 550 RAW bestanden op een 16 gb kaartje, waar dat er eerst 550 waren op een 4 gb kaartje.

Dat is erg fijn. :) ISO3200 is nog acceptabel? Of liever niet hoger dan 1600?

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:48

Ik ga jullie verlaten, ben sinds een week of 2 eigenaar van een Olympus Pen E-PL1.
Voor de rest hier, veel succes met jullie zoektocht!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 22:30

Bagheera_206 schreef:
Marit schreef:

Dat is erg fijn. :) ISO3200 is nog acceptabel? Of liever niet hoger dan 1600?

Het is nog acceptabel! Zeker voor wat ik gewend ben, ik vind het prachtig :')