Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Alwiene schreef:Dit zit iets anders in elkaar dan je het hier schetst.Het gehele aanbod van lenzen is op dit moment niet groot, er is een behoorlijke misser gemaakt bij het inschatten van de vraag voor de komende jaren twee jaar geleden. Men verwachtte door de crisis een afname van de vraag naar deze producten maar de vraag bleef gehandhaafd of nam zelfs toeMijn fotograaf heeft er ook last van dat hij maar slecht geleverd kan krijgen omdat het er gewoon niet is.
Courses schreef:Ik heb even een kwestie.
Momenteel bezit ik de 55-250mm IS van Canon, waar ik toch niet hélémaal tevreden over ben.
Heb gemerkt met event laatste keer dat de lens [naar mijn mening althans] vaak laat scherpstelde en vaak ook verkeerd scherpstelde.
Ook heb ik met deze lens tot nu toe al mijn foto's [op welke mm dan ook] moeten naverscherpen.
Mijn 17-85mm IS USM heeft dit veel en veel minder, dus ik baal hier een beetje van.
Nu wil ik stiekum toch wel heel graag naar een 70-200 gaan kijken, maar ben bang dat ik hier nog niet 'aan toe ben zeg maar'.
Is hier een beetje een maatstaaf voor ofzo?
Courses schreef:Is de 70-200 van Sigma ook een aanrader? De 2.8?
Of moet ik echt voor Canon 4.0 gaan?
_Lott schreef:trouwens, sommige fotografen met sigma 70-200 f2.8 beweren dat ze geen verschil merken met de canon 70-200 f2.8
maar dan zou je dat weer moeten uitzoeken op internet
mijn canon 70-200 f4.0 is gewoon haar en haar scherp
SSDesign schreef:Ik heb de Sigma 70-200 f/2.8. Ben er niet altijd tevreden over. Nu bijna 4 jaar in bezit (of ja, ik leen hem van mijn vader) en hij is vooral op 2.8 soft. Fotografeer dan ook voornamelijk op 4.0 en dat gaat wel prima
De ene keer is hij super scherp, de andere keer is hij net wat softer en soms heb ik een serie foto's die gewoon ronduit slecht zijn.
SSDesign schreef:Mij nietDat is ook de reden om toch een Canon 70-300 aan te schaffen. Moet wel zeggen dat ik altijd met de Sigma gefotografeerd heb dus in principe kan het prima. Merk ook dat hij met de Canon EOS 40D beter is dan met de 350D, maar dat lijkt me logisch.
Mireille schreef:Toegevoegd: Nikon AF-Nikkor 70-210mm 1:4
HLPhoto schreef:de Sigma 70-200 2.8 in z'n laatste incarnatie is mits gekalibreerd (of door dom toeval goed afgesteld) een uiterst scherp objectief dat de concurrentie met een 70-200L 2.8 USM zonder twijfel aan kan. Wel zijn ze zo nu en dan wat minder betrouwbaar, al compenseert Sigma dat met veel garantie.
De 70-200 f/4 IS USM is beter dan beide bovenstaande en ook beter dan andere 70-200L objectieven van Canon. De enige die dit kwaliteitsniveau haalt is de nieuwe 70-200IS USM II.
@ Lott stop eens met Sigma afkraken op een budgetobjectief. De HSM van de 17-50, 120-300 en de 200-500 is sneller dan [vul in wat je wil]. Kwaliteit kost geld, you get what you pay for geldt voor zo goed als alle objectieven.