[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Apostrof

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 23:03

De meesten in deze topics hebben vooral verstand van DSLR's... Ik ook :)

Maar met wat geduld kom je er soms nog wel!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 00:36

Natasja, tegenwoordig kun je met een compact bijna geen miskoop meer doen denk ik. De verschillen tussen de camera's zijn behoorlijk klein, en ze presteren eigenlijk allemaal wel goed. (dan heb ik het wel over de nieuwere modellen he).. Hier thuis hebben wij bijvoorbeeld een Fuji J250 ofzo, weet het niet precies, en nog een van een vrij onbekend merk. Ik zou zeggen, kijk even op bol.com, daar kun je je zoekcriteria invoeren, en zo een paar eisen selecteren..

Voor jou is dus sowieso videomogelijkheid belangrijk.. Qua megapixels zijn ze ook allemaal vrij gelijk, alle camera's hebben minimaal 8mp. 't Is eigenlijk maar net wat je een beetje aan staat. Batterij of accu en het aantal zoom zou je dan nog naar kunnen kijken, maar dan heb je ;t zo ongeveer wel gehad..

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:13

Ik weet niet of het hier goed zal staan. Maar ik heb nu een Finepix S5700 van Fujifilm. Wie is er tevreden met deze camera?
Ik ben er niet meer zo tevreden over, ik vindt dat de batterijen snel leeg zijn. Dit is heel ambetant want je moet altijd batterijen op zak hebben. En er moeten dan nog eens 4 batterijen in! :( Ik fotografeer heel graag paarden. Weet iemand een betere camera met een behoorlijke prijs voor goede foto's te maken van paarden? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:17

Als je camera verder wel bevalt, kun je natuurlijk twee sets (8 stuks) goede oplaadbare batterijen kopen met een goede lader, dan hoef je niet direct een andere camera te kopen.

Mocht je toch een andere camera willen kopen, let dan goed op of de camera gebruik maakt van een accu of penlites.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:18

ambetant? daar heb ik nog nooit van gehoord :))

Maar om even op je vraag terug te komen: wat voor batterijen gebruik je en hoe oud zijn deze? Na verloop van tijd worden batterijen minder goed. Tevens kun je het beste speciale fotobatterijen (meer vermogen oid) gebruiken. Deze zijn te koop bij hema of je fotospeciaalzaak.

Misschien werkt dat? En een setje extra batterijen bij je hebben, altijd.

Dat zou ik eerder doen dan een nieuwe camera, zeker als je er verder nog tevreden over bent. Zo niet, en je wilt echt een nieuwe: wat is je budget precies?

Edit: Zelfde als nouks dus :P

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:21

imd schreef:
ambetant? daar heb ik nog nooit van gehoord :))

Maar om even op je vraag terug te komen: wat voor batterijen gebruik je en hoe oud zijn deze? Na verloop van tijd worden batterijen minder goed. Tevens kun je het beste speciale fotobatterijen (meer vermogen oid) gebruiken. Deze zijn te koop bij hema of je fotospeciaalzaak.

Misschien werkt dat? En een setje extra batterijen bij je hebben, altijd.

Dat zou ik eerder doen dan een nieuwe camera, zeker als je er verder nog tevreden over bent. Zo niet, en je wilt echt een nieuwe: wat is je budget precies?

Edit: Zelfde als nouks dus :P

ambetant = lastig :D Sorry ik kom van België :o
Ik ben er wel tevreden over, maar niet voor foto's te nemen van paarden. Ik vind dat de camera niet zo'n goede bewegingsfoto's neemt. Ik zoek echt wel een camera waar ik mooie foto's mee kan nemen, en ook mooi kan uitvergroten, voor eventueel posters. Het zijn geen oplaadbare maar batterijen van het merk van de colruyt.

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:30

Natasja__ schreef:
Hallo, ik bezit over een NIKON D60.
Nu ben ik opzoek naar een 'bij cameraatje'.
Want die zijn wat makkelijker mee te nemen.
En daarmee ook simpele filmpjes mee te kunnen maken.
Maar ik heb echt geen idee welke camera ik moet nemen..
Prijsklasse: € 100/150.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, alvast bedankt! :)

Ik kan Samsung (L100) en Casio (weet ik zo niet uit mijn hoofd) erg afraden.
De samsung is bij mij in nog geen jaar tijd al een keer de lens vervangen en nog kan ik er alleen een soort van wazige foto's mee maken. En bij bij de (dure) Casio van mijn beste vriend is ook al zoveel misgeweest.

Sanyo zijn hele fijne en ook niet hele dure compactcamera's :j

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:34

Ligt ook maar net aan het model.

Maar wij hebben ook een Sanyo inderdaad en die werkt tot nu toe prima :)

Maar Stephtje, wat is je budget nou precies? ;)

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:36

imd schreef:
Ligt ook maar net aan het model.

Maar wij hebben ook een Sanyo inderdaad en die werkt tot nu toe prima :)

Maar Stephtje, wat is je budget nou precies? ;)

Ik heb niet echt een budget :D Zeg maar wat u goed vindt van camera's.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:39

Nouja, je kan een camera kopen van 85 euro, of een van 2500 euro. Maar ik ga er vanuit dat je voor een (simpele) compact gaat?

In dat geval quote ik mijn eerdere bericht nog even:
imd schreef:
Natasja, tegenwoordig kun je met een compact bijna geen miskoop meer doen denk ik. De verschillen tussen de camera's zijn behoorlijk klein, en ze presteren eigenlijk allemaal wel goed. (dan heb ik het wel over de nieuwere modellen he).. Hier thuis hebben wij bijvoorbeeld een Fuji J250 ofzo, weet het niet precies, en nog een van een vrij onbekend merk. Ik zou zeggen, kijk even op bol.com, daar kun je je zoekcriteria invoeren, en zo een paar eisen selecteren..

Voor jou is dus sowieso videomogelijkheid belangrijk.. Qua megapixels zijn ze ook allemaal vrij gelijk, alle camera's hebben minimaal 8mp. 't Is eigenlijk maar net wat je een beetje aan staat. Batterij of accu en het aantal zoom zou je dan nog naar kunnen kijken, maar dan heb je ;t zo ongeveer wel gehad..

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 18:44

imd schreef:
Nouja, je kan een camera kopen van 85 euro, of een van 2500 euro. Maar ik ga er vanuit dat je voor een (simpele) compact gaat?

In dat geval quote ik mijn eerdere bericht nog even:
imd schreef:

Ja het moet geen te moeilijke camera zijn :)

Fredlover10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 12:09

http://www.kamera-express.nl/index.php? ... duct=29503

Ik zit te denken om die te nemen.. Ik heb gehoord dat je op sommige camera's de foto's niet terug kan zien ofzoiets? Dus dat je ze perse op de computer moet zetten. Kan je ze hier wel gewoon nadat je ze hebt gemaakt meteen terugkijken? En kan je hier ook springfoto's mee maken? En wat zou de beste lens hiervoor zijn?
Sorry voor al mijn vragen, hihi. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 12:20

Op alle digitale camera's kun je de foto's gewoon terugzien nadat je ze gemaakt hebt. Daarvoor is dat scherm op de achterkant ook ;-)
Je hebt echter ook *analoge* spiegelreflexcamera's en daar kun je de foto's inderdaad niet terugkijken. Maar dan kun je ze ook niet zomaar effe op je computer zetten met een kabeltje ;)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 12:24

Fredlover10 schreef:

Ik zit te denken om die te nemen.. Ik heb gehoord dat je op sommige camera's de foto's niet terug kan zien ofzoiets? Dus dat je ze perse op de computer moet zetten. Kan je ze hier wel gewoon nadat je ze hebt gemaakt meteen terugkijken? En kan je hier ook springfoto's mee maken? En wat zou de beste lens hiervoor zijn?

Bedoel je misschien dat je bij het nemen van de foto niet op het schermpje kan kijken maar da je perse door de zoeker moet kijken? :)

Ik leende laatst even de compact van m'n zusje, moest even nadenken voordat ik doorhad dat ik op het schermpje moest kijken ipv een zoeker.. :+

Fredlover10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 12:48

Nee, ik bedoelde ze echt terugkijken. :P Maar zou dat wel een goede keuze zijn? Ik wil er vooral paardenfotografie mee doen, en gewoon voor thuis. En vakanties. :Y)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 12:54

Van wat ik heb gehoord - heb zelf geen ervaring met Nikons - is dat een hele fijne instapcamera. Er zijn een aantal bokkers die hem hebben geloof ik. Voor de doelen die jij beschrijft zou hij prima geschikt zijn :)

Fredlover10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 12:58

Oke, bedankt! :D Ik had er al veel over gelezen, en het lijkt me idd echt een goede camera. Dus ik ga even overleggen met mijn moeder. :j

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:40

Fredlover10 schreef:

Ja hoor bij deze kan je het wel terugzien op het scherm heb hem zelf namelijk ook :j Ik zelf heb een 18-200mm lens.

Fredlover10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 16:46

Heeft iemand nog misschien wat voorbeeldfoto's van de Nikon D3000? Ik heb via PB al gehad, en deze in het topic gezien. Of weet iemand waar ik ze kan vinden? Ik zou er toch graag nog wat meer willen zien. En kan je hiermee ook (ja, ik vind het heel mooi en ik weet niet hoe ik het moet uitleggen) doen dat je bijv. het paard heel scherp hebt, en dat de achtergrond dan heel erg wazig is?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 17:08

Fredlover10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 17:56

Zijn er ook spiegelreflexen waarbij je wel een live-view ziet? Want zo'n zoekertje lijkt me best wel.. euhh.. irritant. :Y)

Fredlover10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 17:58

En wat maakt mooiere foto's: met of zonder flits?

Sorry voor al mijn vragen, hahah. :P Maar dit wordt mijn eerste spiegelreflex dus ik wil wel een goede. :o

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:26

Jazeker, de canon 1000D bijvoorbeeld :) Sony heeft een (of meer) Alpha's met een uitklapbaar LCDscherm. Dat kan ook handig zijn..

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:28

Over wat mooiere foto's maakt: als het gewoon licht is altijd zonder flits eigenlijk. Sowieso krijg je met de interne flitser meestal een matig resultaat. Je zou, als je veel binnen fotografeert, beter een externe flitser aan kunnen schaffen. Maar dat zou ik later bekijken.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:05

Natasja__ schreef:
Hallo, ik bezit over een NIKON D60.
Nu ben ik opzoek naar een 'bij cameraatje'.
Want die zijn wat makkelijker mee te nemen.
En daarmee ook simpele filmpjes mee te kunnen maken.
Maar ik heb echt geen idee welke camera ik moet nemen..
Prijsklasse: € 100/150.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, alvast bedankt! :)

ik deel je zoektocht!
heb een canon 1000d met verschillende lenzen maar merk dat ondanks goede voornemens om op vakantie minstens elke dag even serieus de camera te pakken ik dit gewoon niet doe.
Zodra het boven de 30 graden komt heb ik nergens meer zin in behalve aan het zwembad hangen.
Vorig jaar op een excursie mn camera heeeel even gebruikt maar het was zo heet (44 graden) dat toen ik mn camera uit mn tas haalde ik het zwarte (en tja, de hele camera + lens is natuurlijk zwart) gelijk bloedheet werd door de zon die er op steen. daarbij kwam dat de camera zowat uit mn handen dreef.
heb m toen snel weer terug gestopt maar vind het achteraf zo zonde!!

Dit jaar in juni naar tunesie dus ook een heet land. ik wil dus graag ook een simpel camera'tje meenemen voor gewoon de 'kiekjes'.
maarja, waar begint de zoektocht?