[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paix

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 17:29

jeetje mooi zeg! zou er 10 euro voor geven!!

nou mijn nicht heeft er een voor mij gemaakt wat zouden jullie er voor geven? zij tekent gratis..

dit is de foto die ze na tekende

**

en dit is de tekening geworden

**

ik vind hem mega goed gelukt omdat vooral de trekjes goed naar voren komen Lachen

maar wat zouden jullie er nou voor gven?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-01-07 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Je mag alleen eigen werk plaatsen :) Tekening verwijderd dus.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 17:35

Die mevrouw met houtskool van blz. terug, ik dacht eerst zo;
Waarom zet je een gewoon bewerkte foto hier? Nagelbijten / Gniffelen Maar het was de tekening.. Tong uitsteken Tong uitsteken

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 17:51

Ik ben zowiezo heel blij met de taxaties van mijn schilderij, maar ik heb het eens nagemeten enhet is niet 30x50 maar 50x65!!!!! haha
IETSJE groter maar *fluit*
ik ben weer bezig met een nieuwe dus die komt ook over paar weekjes hier Knipoog

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 19:12

@ loveamira je mag geen tekeningen van anderen plaatsen hier ondanks het feit dat je het er netjes bij zet maar het is tegen de regels.... Sorry. Ze mag hem wel zelf plaatsen Ja Knipoog
Ik zal een mod vragen om hem weg te halen

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:21

Afbeelding
iets groter dan A-4, maar geen A-3 met pastelpotlood Knipoog

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 00:27

ow sorry dat wist ik niet! ik wil hem zelf wel weg halen hoor! als dat nog kan Lachen

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 01:17

Geeft niks Haha! voelde me alleen zo 'knuppelig' dat ik het moest zeggen Knipoog

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 01:40

Lontje schreef:
Geeft niks Haha! voelde me alleen zo 'knuppelig' dat ik het moest zeggen Knipoog

je bent ook een knuppel Vork

nee hoor jben heel lief Lovers en houd je goed aan de regeltjes Vork

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 11:16

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 20:37

nujaro schreef:
Lontje schreef:

nee hoor jben heel lief :+: en houd je goed aan de regeltjes Vork

Haha! Lovers Bloos

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:58

Lontje schreef:
nujaro schreef:

nee hoor jben heel lief :+: en houd je goed aan de regeltjes Vork

Haha! Lovers Bloos

Vork Clown

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 12:31

Maar dan moet je nu niet offtopic gaan Clown

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:21

Afbeelding

Gemaakt in photoshop cs2

Is de eerste keer dat ik hier iets plaats dus heb nog geen taxaties van anderen..ga me er ns in verdiepen Knipoog

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:26

Wauwaie Eliine!!!
Verbaast me elke keer weer wat voor mooie werken je met de computer kunt maken. Alleen heb ik geen idee aan wat voor prijzen je bij dat soort werken moet denken...

Alleen bij het neusje mis ik nog iets structuur van de stoppeltjes waar wel of geen haartjes zitten.

Topic loopt bijna tegen de 100! Tong uitsteken

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:29

Ik denk niet dat er nog velen een tekening gaan plaatsen op die laatste pagina's. Misschien moet er maar zo snel mogelijk een nieuw topic komen. Snel even deze laatste 2 bladzijden vol praten.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:30

Dat is dus niet de bedoeling Clown

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:32

@Lunas: De verhoudingen kloppen volgens mij niet helemaal: ongeveer €10,-
@nujaro: Probeer bij je volgende tekeningen meer te kijken naar de verhoudingen, de benen van je paardje zijn erg klein!
@Wendy15: Mooi kleurgebruik, leuke compositie. Verder is het niet heel erg knap, maar door het totaalplaatje kun je er wel €5 voor krijgen. Ik denk dat jij beter kan Knipoog!
@Eliine: Je weet hoe mooi ik het vind! €30-40

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 01:49

Lunas schreef:
Ik denk niet dat er nog velen een tekening gaan plaatsen op die laatste pagina's. Misschien moet er maar zo snel mogelijk een nieuw topic komen. Snel even deze laatste 2 bladzijden vol praten.

Het is geen HK dus dat mag idd niet, de intro voor het nieuwe topic is al af en kan zo geplaatst worden Ja

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 10:25

Vind er erg mooie tekeningen voorbij komen. Ik hoop zelf deze week ook iets te plaatsen Lachen

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 18:35

Hmmm, ik had beter een ' Clown ' achter mijn laatste zin gezet, want het was als grap bedoeld. Zou het zelfs erg vinden dat er hier meer oneliners zijn ipv tekeningen en taxaties.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 18:51

Afbeelding

En weer eentje van mij.

Grafietpotlood, en gewoon potlood. 2b + 6b
Anderhalf uur.
A4, liggend Knipoog

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 18:57

Woow mooi zeg Mik_ ! 1,5 uur...doe je goed!

Nou 30 euro zou ik er zo voor geven hoor!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 20:34

Tijd weer voor een rondje...

Pagina 96:

* Naomi21: daar is er weer eentje van jouw hand. Overduidelijke stijl, erg herkenbaar. Een kunststukje op zich! 75 euro minimaal!
* Mliez88: een schattig werk, iets voor in een slaap- of kinderkamer. Hier en daar zou ik persoonlijk graag wat meer uitwerking willen zien. Dus net iets meer stof/ vachtuitdrukking. Het aansluiten van de achtergrond op de knuffel komt me hier en daar wat statisch over. Wel een lief werk Lachen 20 euro.
* Nujaro: beide opzetten zijn goed, maar zouden volgens mij nog veel verder uitgewerkt kunnen worden. Ik kan hier nog geen waarde aan verbinden, ga flink dooroefenen. Moet wel zeggen dat je paarden anatomisch steeds beter worden! Lachen
* Lontje: *zucht* wat kan ik hier nog aan toevoegen? 100 euro.
* WannieSannie: waanzinnig dat je je aan mensen durft te wagen!!! Afgod ik vind het knap, doe het je niet na... De rechterkant van het werk is nog wat leeg, het geheel hangt wat teeel aan de onderzijde van het schilderij. Ik zou er nog geen geld voor vragen, maar flink dooroefen!
* wendy 15: voor een eerste keer: top! Hier en daar zou je het materiaal nog wat meer mogen benutten, dus wat meer durven voor mijn gevoel. Oog lijkt nog een tikkie groot. Maar ik vind 'm heel behoorlijk. 10 euro.
* astridjhu: jeetje... Al die veertjes op dat koppie, wat een werk Bloos! Ik vind 'm nog wat te egaal, dat wil zeggen: meer licht/ donker erin verwerken zou het geheel wat levendiger maken volgens mij. Ik kan er nog geen waarde aan verbinden.
* Nujaro: lekker bezig!! Ja Het vogeltje vind ik wat te simpel, op de één of andere manier doet het me niet veel. Het paardje daarentegen vind ik een schattig portret. Zou nog weer wat meer uitgewerkt mogen worden. Probeer de vormen niet uit het oog te verliezen (bijvoorbeeld de vorm van de oren) ook hier kan ik nog geen waarde aan verbinden.
* Malenka: lief!! Lovers Heerlijke zoete kleuren, lekker sfeertje. Leuk gebruik van materialen. 30 euro.
* Fenn: beide ogen nog wat grof en onaf. Het zeehondje ziet er een beetje uit als een opzet. Alsof je er nog mee verder gaat om 'm uit te werken. Het varken kan in mijn ogen nog wat meer contrast gebruiken. 10/15 euro.
* plaudar: prachtige tekening! Ik ben fan! Heerlijk sfeertje en pakkende blik. Het geheel geeft mij een beetje onbehaaglijk gevoel. Alsof je iemand op een intiem moment betrapt Nagelbijten / Gniffelen 30/40 euro,
* xXVeronaXx: mooie, sterke tekening. Lijkt me geweldig om deze als ets uitgewerkt te zien Lachen 10/15 euro.
* Lunas: ik kijk er een beetje vreemd op. Misschien om dat de afsnijding van de hals zo dicht bij het hoofd zit? Scheve mond ik vind het neusje echt heerlijk, had in de kaak misschien wat meer contrast willen zien. Op de één of andere manier komt het oog wat paniekerig en groot over? 10/15 euro.
* Nujaro: deze vind ik weer wat minder. Ziet eruit alsof je behoorlijk snel gewerkt hebt. Verhoudingen zijn een beetje zoek en het materiaal ziet er krasserig uit. Ik kan er geen waarde aan verbinden. (behalve natuurlijk het plezier wat je er aan hebt tijdens het maken Lachen )
* Wendy 15: lief schattig plaatje, maar heel gewoontjes. Dan vind ik dat paard op de vorige pagina echt vele malen beter! Lachen
* Eliine: wauw... Wow! ik kan niet anders zeggen. Wat een prachtig werk! Die helderheid, de kleuren, de uitstraling! Echt fantastisch! Ik weet niet goed hoe ik digitaal werk zou moeten taxeren, maar als dit een portret van mijn paard zou zijn en ik zou 'm op minimaal A3 kunnen afdrukken zou ik er al gauw 100 euro (misschien wel meer) voor over hebben!
* Mik_: ontroerend, lief plaatje. 25 euro.

En weer eentje van moi.

Zebra's, potlood -2b- op A4.

Afbeelding

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 20:39

wouwww wat een mooie tekening zegg!!!!!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 21:05

Citaat:
* Eliine: wauw... ik kan niet anders zeggen. Wat een prachtig werk! Die helderheid, de kleuren, de uitstraling! Echt fantastisch! Ik weet niet goed hoe ik digitaal werk zou moeten taxeren, maar als dit een portret van mijn paard zou zijn en ik zou 'm op minimaal A3 kunnen afdrukken zou ik er al gauw 100 euro (misschien wel meer) voor over hebben!

Dankjewel Lachen Altijd leuk om te horen. Bloos

Jouw werk is ook echt heel erg mooi Lachen Ben nog niet helemaal thuis in het taxeren maar hier heb ik wel wat geld voor over hoor!