Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dais_ schreef:Ik zoek een macro-lens voor mijn canon eos 500D, maar ik heb werkelijk geen idee naar wat ik precies moet zoeken, of wat je precies kunt met bepaalde objectieven
Iemand tips?
Bagheera_206 schreef:Dais_ schreef:Ik zoek een macro-lens voor mijn canon eos 500D, maar ik heb werkelijk geen idee naar wat ik precies moet zoeken, of wat je precies kunt met bepaalde objectieven
Iemand tips?
Wat is jouw budget en wat voor soort macrofoto's zou jij graag willen maken? Welke objectieven heb jij nu? Macro tusenringen kan ook een optie zijn.
Yvonne_Mika schreef:Hallo![]()
Nu ik een tijdje in de weer ben met een Nikon d3200 met standaard kitlensje 18-55, begint het toch wel te kriebelen om een objectief aan te schaffen waarmee ik meer kan zoomen. Dan kan ik ook mooie plaatjes in de wei schieten bijvoorbeeld, dit is nu een beetje onhandig.
Ik zag de Nikon AF-S DX VR 55-200/4-5.6G IF-ED voorbij komen voor een leuk prijsje en ik denk dat dit voorlopig zeker goed genoeg is om lekker mee te gaan oefenen.
Nu had ik ook een objectief voorbij zien komen, de Nikon AF-S DX 55-300/4.5-5.6 G VR.. Die heeft een groter bereik en is in verhouding ook niet te duur voor mij. Maar zo'n groot bereik, blijft dat ook mooi tot je bij de 300mm bent? Ik hoor veel mensen die niet weg zijn van lenzen met zo'n breed bereik omdat ze volledig ingezoomd toch niet mooi uit de verf komen..
Ik ben nog niet zo ervaren, zou iemand me kunnen helpen met mijn beslissing?